Raar probleem teller speedfight 2 furious

SterkeStijn

Member
Hallo,

Mijn teller heeft een raar probleem, hij gaat tijdens het rijden telkens een soort aan en uit en dan telt die weer op tot de snelheid die ik rij. Het gebeurt vaak als ik dezelfde snelheid behoudt, maar ook soms als ik optrek of afrem. Het gebeurt vaker als de brommer koud is.

Advertisement - register to remove this

Ik heb geen ervaring met deze tellers. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat met een teller kabel werkt. Die teller zal denk puur digitaal zijn, en alleen een stekker achterop hebben. Net als latere vivacity tellers.

Dus aan dat onderdeel heb je volgens mij niets.

En dan ga je waarschijnlijk het probleem krijgen dat deze teller/setup volgens mij ontzettend zeldzaam is, en onderdelen krijgen zal wel ontzettend lastig zijn.

Oke, terug naar het probleem. Ik zou om te beginnen even alle verbindingen goed nakijken. Een los of geoxideerd stekkertje kan ook goed dit soort dingen veroorzaken.

Demonteer de tellerkabel bij het voorwiel los , vlgm zie je dan een vierkante binnenkabel ,zet daar een boormachine op , dan zie je zo de snelheid van de teller .
Kan zijn dat bij overgang bouwjaar , de aandrijving elektronisch is .

Dit model sf2 Furious vind ik wel het mooiste model,
het enigste model met een fabrieks af sportstuur en digitale teller.
Komt goed, ik heb geen idee of dit electronisch of met aandrijfkabel is.sf2 fur.png

Zo te zien alleen maar stroomkabels. Wat ik al zei, denk ongeveer hetzelfde systeem als op een digitale vivacity teller.

Attachments

• sff.jpg
    sff.jpg
    120.3 KB · Views: 3
Zo te zien alleen maar stroomkabels. Wat ik al zei, denk ongeveer hetzelfde systeem als op een digitale vivacity teller.
Het is inderdaad met een sensor die vast zit rond de as en een magneetje op het wiel.

Ik had al een tijdje terug de magneetjes schoon gemaakt maar dat verholp niks. Het contactslot doet ook raar, soms kan ik hem aantrappen als die op stuurslot staat zonder dat er een sleutel in het contactslot zit. Maar ook weer niet altijd. Ik had net ook weer terug naar huis gereden nadat die 1.5 uur buiten stond en toen deed de teller de hele rit weer normaal.
Post automatically merged:

Ik heb geen ervaring met deze tellers. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat met een teller kabel werkt. Die teller zal denk puur digitaal zijn, en alleen een stekker achterop hebben. Net als latere vivacity tellers.

Dus aan dat onderdeel heb je volgens mij niets.

En dan ga je waarschijnlijk het probleem krijgen dat deze teller/setup volgens mij ontzettend zeldzaam is, en onderdelen krijgen zal wel ontzettend lastig zijn.

Oke, terug naar het probleem. Ik zou om te beginnen even alle verbindingen goed nakijken. Een los of geoxideerd stekkertje kan ook goed dit soort dingen veroorzaken.
Zou jammer zijn als dit systeem anders is, heb namelijk nog een sf2 staan die wat minder "mooi" is.

Dit model sf2 Furious vind ik wel het mooiste model,
het enigste model met een fabrieks af sportstuur en digitale teller.
Komt goed, ik heb geen idee of dit electronisch of met aandrijfkabel is.View attachment 79123
De scooter op de foto is toevallig mijn scooter .

Het is inderdaad met een sensor die vast zit rond de as en een magneetje op het wiel.

Ik had al een tijdje terug de magneetjes schoon gemaakt maar dat verholp niks. Het contactslot doet ook raar, soms kan ik hem aantrappen als die op stuurslot staat zonder dat er een sleutel in het contactslot zit. Maar ook weer niet altijd. Ik had net ook weer terug naar huis gereden nadat die 1.5 uur buiten stond en toen deed de teller de hele rit weer normaal.

Zou jammer zijn als dit systeem anders is, heb namelijk nog een sf2 staan die wat minder "mooi" is.

De scooter op de foto is toevallig mijn scooter .
Wat een toeval, deze foto vond ik op Google van 1 of andere scooterzaak.
Mooi ding, ik heb altijd al een zwak voor dat model gehad toen ik nog een Speedfight 2 reed.

Ik zou gewoon even alle stekkers loshalen, kijken of ze geoxideerd zijn, en alles nog goed zit. Als er meerdere problemen zijn, ook even de massa verbindingen goed nakijken.

Het zou misschien ook in het contactslot zelf kunnen zitten, dat die schakeling gewoon niet lekker meer werkt.

Wat een toeval, deze foto vond ik op Google van 1 of andere scooterzaak.
Mooi ding, ik heb altijd al een zwak voor dat model gehad toen ik nog een Speedfight 2 reed.
Jep de sticker van de zaak zit nog op het spatbord , wel jammer dat de vorige eigenaar dat ding heeft afgetrapt. Zit best veel kapschade op.

De politie vind het model ook wat minder , vorige keer op de rollerbank wouden ze me niet geloven dat de teller, waar peugeot op staat, standaard is.

Ik zou gewoon even alle stekkers loshalen, kijken of ze geoxideerd zijn, en alles nog goed zit. Als er meerdere problemen zijn, ook even de massa verbindingen goed nakijken.
Dan ga ik daar maar is aan beginnen als ik er tijd voor heb. School en andere projecten zitten zoals gewoonlijk in de weg en het is m'n daily scooter.

Back