Raar probleem teller speedfight 2 furious

SterkeStijn

Member
Hallo,

Mijn teller heeft een raar probleem, hij gaat tijdens het rijden telkens een soort aan en uit en dan telt die weer op tot de snelheid die ik rij. Het gebeurt vaak als ik dezelfde snelheid behoudt, maar ook soms als ik optrek of afrem. Het gebeurt vaker als de brommer koud is.

Advertisement - register to remove this

Ik heb geen ervaring met deze tellers. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat met een teller kabel werkt. Die teller zal denk puur digitaal zijn, en alleen een stekker achterop hebben. Net als latere vivacity tellers.

Dus aan dat onderdeel heb je volgens mij niets.

En dan ga je waarschijnlijk het probleem krijgen dat deze teller/setup volgens mij ontzettend zeldzaam is, en onderdelen krijgen zal wel ontzettend lastig zijn.

Oke, terug naar het probleem. Ik zou om te beginnen even alle verbindingen goed nakijken. Een los of geoxideerd stekkertje kan ook goed dit soort dingen veroorzaken.

Demonteer de tellerkabel bij het voorwiel los , vlgm zie je dan een vierkante binnenkabel ,zet daar een boormachine op , dan zie je zo de snelheid van de teller .
Kan zijn dat bij overgang bouwjaar , de aandrijving elektronisch is .

Dit model sf2 Furious vind ik wel het mooiste model,
het enigste model met een fabrieks af sportstuur en digitale teller.
Komt goed, ik heb geen idee of dit electronisch of met aandrijfkabel is.sf2 fur.png

Zo te zien alleen maar stroomkabels. Wat ik al zei, denk ongeveer hetzelfde systeem als op een digitale vivacity teller.

Attachments

• sff.jpg
    sff.jpg
    120.3 KB · Views: 3
Zo te zien alleen maar stroomkabels. Wat ik al zei, denk ongeveer hetzelfde systeem als op een digitale vivacity teller.
Het is inderdaad met een sensor die vast zit rond de as en een magneetje op het wiel.