Raar probleem aerox

Zomoeilijk

Well-Known Member
Dag mensen,

Heb al een tijdje een raar probleem met mijn aerox.
Om een lang verhaal kort te maken, zit er naar mijn weten en soort onbalans in mijn blok tussen de 50-80 km/u. Als ik onder of boven deze snelheden rijd is er niks aan de hand en rijd het beestje als een zonnetje.
De dingen die ik nog niet heb uitgesloten en wat misschien nog een oplossing kan geven is :
- Rollen zijn misschien niet 100% meer dat ze niet volledig kunnen uitzetten en er een onbalans in de vario zit. (lijkt me niet want er zitten geen vlakke kantjes aan etc, meerdere rollen geprobeerd)
- Ik heb mijn elektrische start mechanisme in het blok verwijderd omdat ik dit niet nodig vond (de ruimte opgevuld met 2 dikke ringen, misschien dat het niet de juiste afmeting is en daarom een onbalans?)
- De vertandingslagers kunnen gaar zijn omdat deze nog sinds dag 1 van het blok niet vervangen zijn.

Verders zijn (de meeste) onderdelen nieuw. Dus ik geloof niet dat daar iets mis mee is.
Iemand een idee ?

(gelieve geen reacties als, is je olie op of iets anders onzinnigs)
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al eens een nieuwe variateur geprobeerd.. Kijk als je rolletjes vlakken kanten hebt lijkt me niet dat je onbelans in je blok zal krijgen, althans als dit wel zo zel zijn zou je het wel minimaal hebben maar je zou het nooit kunnen voelen..


En als je al onblans zou voelen zal het eerder rond de krukas zitten dan je vertanding.. Wellicht is de lagers in de vertandings zwaar versleten, maar dat zou alsnog geen onbelans geven..

Vraag mij eerder af wat je met onbelans bedoeld.. want het kan in intern probleem zijn (zou eerder je krukas lagers verdenken) en als het een extern probleem is zou ik eerder je wiellagers verdenken..
 
De vario is recent nog vervangen (100km oud nu)
De lagers van de krukas geloof ik niet, recent nog vervangen (1000km oud ongeveer)
Het zou misschien een onbalans in de krukas zelf kunnen zijn. Wat ik dan alleen wel vreemd vind en hoop dat iemand daar een antwoord op heeft.
Waarom heeft de scooter deze onbalans/tril/gezeur/rotzooi tot 50 niet, vanaf 50 tot 80 wel en vanaf 82,83 niet meer.
 
Ik heb geen idee wat je allemaal met dat blok hebt gedaan.. Als deze gereviceerd is geweest kan het zijn dat je krukas niet goed gecentreerd is en op spanning staat en kan die ook gaan trillen.
Wat voor vario is erin gegaan?

Ook al geprobeerd met je oude vario (i.v.m een eventuele fabricage fout in de nieuwe)
 
De krukas is op dat moment met revisie goed gecentreerd. Het gewicht lag precies in het middelpunt en de as draaide op dat moment top.
Ook door de tijd heen centreert de krukas zich vanzelf in het blok na mate het gelopen heeft, dus dat lijkt me raar ( ik sluit het iig niet uit maargoed )
Ik heb geprobeerd :
- origineel
- power 1
- power 1
- multivar

Ik ben ook niet meer van plan het blok nog een keer te gaan reviseren, maar mocht het net een stom ding zijn waar ik overheen kijk zou dat mooi meegenomen zijn.
 
Back
Top