Raar geluid uit uitlaat zip

Unknwn

New Member
Ik heb een piaggio zip uit 2015. Hij heeft 6500 km op de teller. Hij gaat ongeveer 47 km/h met blauw nummerbord. Hij word volgende week gekeurd voor brom scooter. Alleen er komt een gek geluidje uit de uitlaat als hij op zijn maximale toeren zit. Dit was, toen hij nog +- 30 km/h ook al. Toen ging hij ongeveer bij 28 dat geluid maken. En nu doet hij het bij +- 45. Weet iemand wat het is, of het schadelijk is en hoe ik het kan oplossen, bedankt!!

hier een video:
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt op resonantie van iets wat gaat meetrillen. Controleer even of er schroefjes los zitten bij bijvoorbeel het hitteschild of andere dingen in de buurt van je uitlaat. Kan ook de standaardveer zijn die na x aantal kilometers begint te trillen.
 
Kan ook zijn dat je uitlaat intern niet goed is. Misschien intern iets afgebroken wat nou zit te rammelen.

Mocht je het niet vinden, raad ik je aan om eens een andere uitlaat te proberen. Kan je de huidige gebruiken als reserve mits die later toch goed blijkt te zijn, en anders word het toch de vuilbak.
 
Sla met je platte hand paar keer hard op de uitlaat, als je iets hoort gammelen heb je precies hetzelfde als wat ik had, dat de catalysator loslaat in de uitlaat. Klote dingen. Daar zit maar 1 ding op en dat is vervangen. Maar dan is enkel 2e hands een optie, anders kan je beter je linker bal verkopen om een via piaggio te bestellen.
 
Back
Top