Ja maar ik zou hem wel kunnen ronddraaien maar zoals ik al zij het geluid begint pas als hij in de hoge toeren komt en ja de veren zitten met het openingwtje bij de pinnetjes.Ik zou de cilinderkop er eens afhalen, en dan ergens je motor rond draaien.
Je zal dan horen of het geluid werkelijk van daar komt?
Als het vanaf je cilinder komt is het niet goed, heb je de compressieveren juist volgens de zwarte bolletjes aan de piston gestoken?
mvg
Ik vind 't moeilijk om uit dat geluidsfragment iets te controlleren, maar dat is meestal hoe een slippende V-snaar in een auto klinkt.
Gaat er misschien niet wat mis in de vario? Kijk eens naar de conditie van de snaar en of je troep van een slippende snaar op de pullies kan zien.
Motortje klinkt gewoon gezond naar mijn oren.
Tja hij klinkt inderdaad goed tot hij hoger in de toeren komt.Motortje klinkt gewoon gezond naar mijn oren.
Dit klinkt een beetje als een slippende v-snaar, kijk anders nog ff je vario na (of heeft deze scooter dat niet?)
Misschien zijn je krukaslagers aan het einde van hun leven gekomen?
Vind het een raar lawaai, zou raar zijn dat je cilinder pas lawaai begint te maken als die op hoge toeren komt..
Dit klinkt een beetje als een slippende v-snaar, kijk anders nog ff je vario na (of heeft deze scooter dat niet?)
Hoi
Ik heb een 2takt honda sh50 scoopy (<1996) ik ben nu al even bezig met het opvoeren ervan. Ik heb er momenteel een nieuwe uitlaat onder gezet een sproeier 90 in zitten en ik heb er nu ook een malossi 70cc cilinder kit met kop in gezet. Dat is waar de problemen begonnen. Ik heb heb er netjes ingezet ales goed geolied netjes gewerkt enz. Maar toen ik alles er weer netjes terug op had zitten en ik ermee ging rijden begon die een heel hoog schel geluid te maken als ik wat meer gas gaf en hij ongeveer 30 reed. Ik weet dat hij 100 km ingereden moet worden (de nieuwe cilinder) maar moet ik dan echt 100 km langsaam gaan rijden en gaat de piep/hoog schrapend geluid dan gewoon weg omdat het allemaal nog moet inwerken of is er iets helemaal fout?? Wel merk ik dat hij sneller is
IK ZOU ECHT NIET WETEN WAT ER IS
Ik heb precies het zelfde met mijn tomos met een 65cc aluminium cilinder, boven de 40 kmh komt er een heel schel geluid was echt vervelend is, ben hem nog wel aan het inrijden… zit nu op de 60 km totaal geredenHoi
Ik heb een 2takt honda sh50 scoopy (<1996) ik ben nu al even bezig met het opvoeren ervan. Ik heb er momenteel een nieuwe uitlaat onder gezet een sproeier 90 in zitten en ik heb er nu ook een malossi 70cc cilinder kit met kop in gezet. Dat is waar de problemen begonnen. Ik heb heb er netjes ingezet ales goed geolied netjes gewerkt enz. Maar toen ik alles er weer netjes terug op had zitten en ik ermee ging rijden begon die een heel hoog schel geluid te maken als ik wat meer gas gaf en hij ongeveer 30 reed. Ik weet dat hij 100 km ingereden moet worden (de nieuwe cilinder) maar moet ik dan echt 100 km langsaam gaan rijden en gaat de piep/hoog schrapend geluid dan gewoon weg omdat het allemaal nog moet inwerken of is er iets helemaal fout?? Wel merk ik dat hij sneller is
IK ZOU ECHT NIET WETEN WAT ER IS
Als het de lagers waren zou het geluid constant zijn denk ik.Misschien zijn je krukaslagers aan het einde van hun leven gekomen?
Vind het een raar lawaai, zou raar zijn dat je cilinder pas lawaai begint te maken als die op hoge toeren komt..
Ik had dat ook met mijn tomos met de 65cc. Precies het zelfdeIk heb precies het zelfde met mijn tomos met een 65cc aluminium cilinder, boven de 40 kmh komt er een heel schel geluid was echt vervelend is, ben hem nog wel aan het inrijden… zit nu op de 60 km totaal gereden