Qubix'.Booster.Spirit.Supreme

Qubix

Well-Known Member
[ Voorwoord ]

Hallo , ik ben Jelle wonende in Heule ( bij Kortrijk ) en Roeselare.
Om jullie wat te introduceren met mijn project moet ik eerst wat nostalogisch beginnen :).
Ik ben (op moment van schrijven) 2 maanden 17. En rijd al sinds mijn 1ste dag van mijn 16de verjaardag wettelijk met scooters.
Mijn eerste scooter was een Booster Spirit (Klasse B) , haalde mijn theoretisch rijbewijs en holde de openbare weg op. Ik reed zo'n 60-65 km/h maar dat wist ik niet eens zeker , kilometer teller werkte niet , stuurkap was in 2 stukken , krassen tot over mijn oren , een blinde kon er op lezen. Die brommer was niets waard :) , altijd problemen enzovoort, nouja het was dan ook mijn eerste.

Ik verkocht hem voor nog een schappelijke prijs (in mijn richting dan :)) en kocht me een andere spirit.
Deze was compleet standaard behalve TNT Spotjes en spatbord af enzovoort, zeer basis en niet-origineel . De kleur was zwart. Toen begon het kalme periodetje . De brommer reedt bij aankoop al 85km/h en daar is nog steeds niets aan veranderd.In die lange periode heb ik enkele uitlaten versleten en getest (Polini 4 Race,Techno,Giannelli,Sito+) gewoon waar ik opdat moment iets zag liggen , teste ik het wat maar snelheid bleef hetzelfde wat redelijk logisch is als hij al 85 reedt en er enkel een sportuitlaatje onder zit.Ik kocht eens een ophoogblokje , enz. niets speciaals.

Hier zie je hem toen ik mijn polini 4 race zitten had:



en zo zag hij er ook uit (behalve uitlaat) tot zaterdagochtend (30 april '05) , mijn eerste ongeluk , op een bestelwagen ingeramt , alle kappen beschadigt , tstuk enzo kapot ( maar was al allemaal licht beschadigt) ik was volledig in mijn recht dus alle stukken werden door de tegenpartij vrijwillig betaald.
Ik vroeg witte kappen deze maal en deze zijn erg mooi nu , mijn spirit is net als nieuw.

Foto komt morgen is nu te donker :)

Aangezien mijn boostertje een volledig niuewe start krijgt , maak ik er gelijk een project van.

[ Plannen 1. Uiterlijk ]

- KAPPENSET
Ik zal qua uiterlijk een 2delige lijn volgen.
Mijn oude kappen zal ik volledig herdoen en een strakke sportieve look geven.
Mijn nieuwe kappen zal ik afwerken en als 2de optionele uiterlijk gebruiken zodat ik kan wisselen van kappen.

- White.Side
Dit wordt mijn booster , volledig in het wit , met enkele zwarte
onderdelen om hem er niet als een sneeuwbal te doen uitzien.
hij wordt volledig afgewerkt met race gaas e.d. en ik denk er aan
om de witte kappen een polini look te geven.
De basis kleuren wit en zwart , maar afwerken met de 3 blauw-groene
kleuren van Polini , alsook het 3 stripes logo op de zijkanten. Deze
kappen moeten mooi maar simpel blijven. Verder zoek ik nog wat uit.

- Blue.Side
Mijn oude kappen , zal ik een donkerblauwe kleur geven na het
afwrijfwerk, alles wordt donkerblauw wat kappen betreft behalve
de lip, TNT Spotjes , Onderkuip, ik denk erook aan om in de luchtgaten
van de blauwe kappen wit gaas te plaatsen.Op de blauwe versie zal
ook een sportstuurtje geplaatst worden , die ik bij switchen naar wit
terug vervang,maar meer hierover later.

- Andere onderdelen
Hier moet ik nog wat over nadenken maar ik ben al enkele dingen zeker.
Deze onderdelen blijven dus hetzelfde bij bijde kappensets dus ik moet
iets mooi , opvallend maar bij beiden passend vinden.
Ik zal mijn carterdeksel laten chromeren.De kickstarter wordt ook
chroom. Mijn originele luchthapper wordt vervangen door een TNT
versie en deze wordt waarschijnlijk ook chroom ofwel wit (ik twijfel nog)
en natuurlijk ook afgewerkt met gaas. Dat oogt mooi zo'n chroom blokje
vanonder je kappen.

- Velgen
Dit is simpel , ze worden wit. Ik zal op zoek gaan naar velgen van een
ander type of merk scooter zodat dit wat origineel is.

- Banden
Deze worden vervangen door laagprofielbanden.

- Crossstuur
Een chroom TNT Sportstuur met chroom stuurpen.Ik ben nog steeds
aan het schetsen om een klein indicatie module te maken om in het
midden erop te plaatsen. Hierop zal allesins digitaal de snelheid af te
lezen zijn (ik zal gebruik maken van fietskilometer teller , omdat ik die
premade sportstuur modules maar niks vind , lijkt of je zelf een luierik
bent :p (ben ik ook maar niet in verband met scoots). Ik zal dus leds
plaatsen als indicatie lampjes e.d. je ziet wel in de loop der tijd.

[ Plannen 2. Setup ]

Voorlopig had ik gedacht aan.
Cilinder DR 70CC Gietijzer: Getuned bij Revolution 70
Malossi Sport VarioSet
Stage 6 Pro Uitlaat
19 Dell'orto Carbu

Dit is slechts voorlopig , deze onderdelen zullen stuk bij stuk tot het maximum worden getuned en er komen er nog vele bij , maar met dit moet hij het al wat doen.

[ Plannen 3. Special FX ]

Veel in gedachten , te veel om uit te voeren dus ik zal de beste eruit kiezen.
Ik had allesinds al gedacht aan de voetplat uit te werken met traanplaat.
Ook een kaderversteviging maar dat ben ik totaal niet zeker.


Dit is het voorlopig want het is al laat , je weet toch al waar ik naartoe wil een beetje . Fotos van hoe hij nu na het ongeluk staat komen er morgen of overmorgen.

Ciao i"ll keep you up to date.
 
Advertisement - register to remove this

Oké , weer wat werk aan de winkel,

volledige herziening van het projekt en het staat vast , ik zal mijn lip en tnt spotjes met plamuur inwerken aan mijn voorkap.
dan alles mooi afwrijven , en in een mooi donkerblauw kleur met klein tintje metalic in , INDIEN VOORSTELLEN post ff pls.

de lip en tnt spotjes worden dus hetzelfde kleur als de voorkap nu omdat dit mooier zal ogen als het 1 stuk wordt.
De voorkap zal voorzien worden van wat extra luchthappers (NIET OVERDREVEN want dat haat ik)

ik zal zien voor rocketvelgen in't wit (ik zoek 10 inch of 12 inch) en profielbandjes.

de achterkuip ben ik nog aan het twijfelen ik had gedacht aan dat donkerblauw en het onderste deel wit , maar dat zal ik nog eens schetsen enzo.

De onderkuip zal ik ook wit doen normaalgezien.

Dan heb ik zitten denken , een ZIP LC blokje onder spirit draaien , maar hoe ik dat precies zal doen weet ik niet echt , even wat opzoekwerk enzo nodig. en dan moet ik nog plaats hebben om die waterkoeling in mijn spirit te verbergen , maar hier loopt ergens zo'n projektje kzal eens kijken.

en dan een Deftige ZIP LC Setup..

Als iemand me met één va de vragen kan helpen pls rply
 
whOOt,nog iemand uit heule :p
als je een spirit met lc blok wil zien moet je vandaag maar ff langskomen,wat ideen opdoen ;)
 
ziet er alleszinds een tof project uit, tis tot nu toe een van de meest omschreven projecten die ik al gezien heb...

ohja, ik heb een idee, dat denk ik, nog nooit voorheen geizen is... een booster met mono-arm :D
 
veekaa said:
ziet er alleszinds een tof project uit, tis tot nu toe een van de meest omschreven projecten die ik al gezien heb...

ohja, ik heb een idee, dat denk ik, nog nooit voorheen geizen is... een booster met mono-arm :D
toch wel,heb al booster gezien met zip sp vork ;)
 
Back
Top