PVL vraagje

Big B NRG

Well, this is awkward
Ik was vandaag in een kartshop en daar hadden ze een PVL ontsteking (analoog) voor 211 euro (edit) incl. BTW

Nou was mijn vraag...past dat zomaar, zonder aanpassingen of moet je een opvul busje laat draaien (wat overigens geen probleem is). Een grondplaat is trouwens ook geen probleem om te maken.

Wat me op viel was dat er een uitsparing in de rotor zat voor een spie...moet daar dan ook een spie in of kan je die ook eruit laten?

Kan je eventuel ook een rotor gebruiken van een andere onsteking.

Ik heb nog een rotor liggen van een HPI...zou je die kunnen gebruiken ipv een PVL rotor?

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Conusje moet gedraaid voor in de rotor.
Grondplaat moet je zelf maken.

Dan zou je er wel zo'n beetje moeten zijn ...
 
Je zou geen andere rotor kunnen gebruiken...want vlgs mij is de rotor van mijn HPI net zo groot als die van de PVL.

Of werkt dat dan niet met de afstelstreepjes?
 
pvl rotor is kleiner naar mijn weten dan hpi. ik denk als je search dat je ook een stuk wijzer wordt over de pvl die je in een kartshop ken kopen...
 
Via de search komt het erop neer..

- Dat je veel tijd en geld kwijt bent aan het maken van een grondplaat passend maken
- Dat die kartrotors niet allemaal even passen en er speciale maten te krijgen zijn.
- in de search kwamen een paar maten overeen met minarelli.. piaggio stond er niet bij

En dat er bij VF-racing een PVL is te bestellen inclusief grondplaat etc.. voor 250 euro.. en daar dus een stuk beter mee af bent, of je wil voor 39 euro verschil een hoop werk, tijd, geldverbruik meekrijgen..
 
pvl rotor heeft 2 magneten, die van hpi slechts 1

En als je bij vf racing kijkt zal je zien dat die analoge slechts 260 kost. En die is bovendien kant en klaar geleverd.
Ik denk niet dat je 50euro spaart door grondplaat zelf te maken en andere rotor te gaan zoeken.

EDIT: damn, hessman was me voor;)
 
let ff goed op!!

bij kartshops ligt de prijs van een pvl ontsteking vaak rond de 150 tot 175 euro!!

uiteraard zonder grondplaat..

wat je het beste kan doen is ff een krukas meenemen, een paar rotors proberen tot je een passende gevonden hebt.

2e hands hebben ze ook wel vaak spul liggen.
 
Enige waar je dan nog moet op letten is dat het een rechtsdraaiende ontsteking is.
Als dit niet het geval is kan je het wel vrij makkelijk oplossen.

Bij een rotor met 1 magneet(zoals HPI) moet je dan het merkteken aan de andere kant van de magneet zetten.
Bij een rotor met 2 magneten moet je dan het merkteken 180° verzetten.:)
 
Bedoel je 1 magneet op de rotor of stator?
Want op me rotor zitten 2 donkere 'strips' zeg maar...

Bij VF bestellen is ook een optie uiteraard...

Scheelt een analoge PVL veel met een Malossi ontsteking (of andersom)?
 
Originally posted by Big B NRG
Scheelt een analoge PVL veel met een Malossi ontsteking (of andersom)?

Nou qua electronica kun je bij beiden dus niet zelf een curve instellen, bij Malossi kun je andere Eproms kopen maar ik geloof niet dat dat makkelijk gaat en naar wens, heb daar iig nog noooit over gehoord.

Ik weetn iet hoe het precies bij PVL zit.

Qua rotor, die PVL is lichter geloof ik?

Iemand meer (of betere) aanvullingen? Vinnie misschien? Want maybe heb je er dan een klant bij ;)
 
Originally posted by Big B NRG
Bedoel je 1 magneet op de rotor of stator?
Want op me rotor zitten 2 donkere 'strips' zeg maar...

Statoren hebben per defenitie geen magneten.

PVL is de kleinste die ik ken, (kleinste diameter en massa van de rotor). Hij is erg kritisch qua storing.
 
Hmm....

Ik had gehoord dat je op selettra ook een eproms kan plaatsen...(kan dit?)

Dus dat ik bijv. een selettra zou kopen en daar later als nog een eprom bij koop...?

En kan je een rotor niet uit draaien, vanaf het hart? Zodat hij lichter wordt...of geeft hij dan niet meer genoeg spanning af?!
 
Ik bedoel niet waar hij de krukas over gaat...maar waar je moer in valt zeg maar...dat stuk zou je groter kunnen maken...

Ik weet niet of dat veel scheelt...hoe lichter hoe beter uiteraard...
 
Originally posted by Big B NRG
Hmm....

Ik had gehoord dat je op selettra ook een eproms kan plaatsen...(kan dit?)

Dus dat ik bijv. een selettra zou kopen en daar later als nog een eprom bij koop...?

En kan je een rotor niet uit draaien, vanaf het hart? Zodat hij lichter wordt...of geeft hij dan niet meer genoeg spanning af?!
Je kunt er later een eprom op zetten, maar een eprom is niet los te koop.

Afdraaien kan, zolang je de magneten niet kleiner maakt. Ik zou het niet doen, omdat de winst waarschijnlijk niet te merken is.
 
Oke...ik denk dat ik gewoon voor een selettra ga....aangezien die gewoon past en niet hoef zitten te klooien met grondplaten maken en opvul busjes draaien....

Of scheelt een eprom zoveel dat je het ook nog merkt?! en is het die 120 euro meer waard?
 
Back
Top