PVL ontsteking

2fast 4pia

2fast 4pia
ik kreeg van een vriend een pvl ontsteking in de handen gedrukt die hij over had, maar hij wist niet zeker of de ontsteking wel goed was want hij kreeg hem niet aan het vonken.

nieuwe bougiekabel en dop bij gekocht en alles op een scooter gemonteerd en geen probleem helder mooie vonken... enkel krijg ik hem niet afgesteld, enkel knallen uit de uitlaat dus de vraag is herkent iemand de ontsteking hieronder op de foto die me kan vertellen hoeveel de voorontsteking bedraagd?

Foto-LXFBAMIE.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Is het zo'n twins geval? Dan ff twins bellen.

ja tom het is zo'n twins geval en ik heb hier op het forum contact gehad met iemand van twins het enige dat hij me kon zeggen was dat ik maar langs moet komen mja 5uur rijden om even daarachter te komen is ook zowat daarom wou ik het hier nog proberen nog meer suggesties want hij staat nu op 6.0mm en dat werkt dus totaal niet...
 
op welk streepje heb je hem staan ? er zijn namelijk 2streepjes +-links boven en rechts onder
de mijne moest ik op 6.2mm zetten maar op 6.5 presteert hij toch het beste
en maken dat bobine enzo goeje massas heeft .
 
bobine heb wel goeie massa dat is geregeld anders zou die wel slechter vonken het licht echt aan de timing van de vonk gezien hij soms knalt uit de uitlaat ga vanavond nog eens beetje testen...
 
was het niet zuiger o.6mm voor bdp en dan de nieuwe twins markering gelijk houden?
Kan ook 0.8 zijn dat weet ik niet zeker maar op die 0.2mm verschil moet hij iig wel starten
 
thanx jeroen zal die 1mm eens gaan proberen want het is inderdaad analoog dus misschien dat het vanavond lukt laat het nog wel even weten morgen anders ben ik bang dat de cdi toch niet goed is ben namelijk geen noob als het om binnenrotor onstekingen gaat dus ik doe het niet verkeerd moet de verkeerde waarde zijn en anders is er iets anders kappot...
 
Bobine en cdi in een.

klopt inderdaad het is een cdi/bobine blok dus beidden in een en me bougie is niet rot vasco want op mijn eigen big-bore sprinter draait die bougie zonder problemen *D mocht ik het vanavond niet voor elkaar krijgen dan zet ik de malossi ontsteking van me sprinter er wel op dan rijd de dragster in ieder geval
 
Back
Top