PVL digi of HPI

Cloak

LC Spy power
Ik twijvel enorm welke ontsteking voor mij het beste gaat werken.

Setup:

EVO70 type 6 :)
evo overrange
29,5 mm till.
DPR uitlaat

De HPI kost 240 en PVL digi 280.

Met welke hebben jullie de beste ervaring en?
Misschien heeft iemand een uitdraai van de PVL (curve).
 
Advertisement - register to remove this

Iid voor die prijs heb je een analoge volgens mij...

Maar verder voor dit kleine prijs verschil zou ik de PVL pakken. Btw met allebei zijn goeie resultaten gehaald.
 
je hebt drie versies ... analoog(vast ontstekingstijdstip), digi met een vaste curve(variabel ontstekingstijdstip) en digi progammeer/onbetaal-baar (ik d8 twee zelf progammeerbare curves)

ik zou zelf voor PVL gaan, maar dan wel de digi (persoonlijke voorkeur). Maar als je geen zin hebt om door te sparen zou ik voor die hpi gaan omdat deze een variable ontstekingstijdstip heeft.

attachment.php

(van de digi PVL die niet progammeerbaar is)
 
Die PVL is wel 280, maar dan komt er nog porto kosten bij:

http://www.pvl-zuendungen.de/shop/index.htm
>PVL Zündungen digital
zitten ook grondplaten bij, dit is niet de programeerbare, want die is nog ff 500e duurder geloof ik.

maar ik had begrepen dat die PVL's snel stuk gaan, schok gevoelig.

Misschien zijn er meer voor en nadelen ook van een HPI??
 
Voor zover ik weet is de rotor van de PVL lichter dan van bijvoorbeeld een HPI. De PVL is verder erg storingsgevoelig. Het is aan te raden om je bobine niet te dicht bij je spoelen te plaatsen en een speciale bougiedop van PVL te gebruiken.
 
Het zou een beetje jammer zijn als ik een pvl koop en dat hij er snel mee op houd. Tot nu toe trekt mij een HPI beter met deze verhalen. :S

Ook nog positieve verhalen over PVL?? Nog wat meer info over de vocht gevoeligheid?
 
Ik snap echt niet wat je bedoelt met vochtgevoeligheid. Door een plas rijden maakt echt nix uit, maar als je erop doelt wat ermee gebeurt als je scoot buiten in de regen/sneeuw neerzet, dat vindt geen enkele ontsteking leuk die niet is afgeschermd.
 
Ik denk persoonlijk dat het ook wel meevalt... Voordeel PVL; perfecte afwerking, goede prestaties... Nadeel; de prijs :) En als je een analoge PVL neemt, zou ik eerder een HPI-tje nemen...
 
hallo weer

de pvl is op zich geen slechte ontsteking,enkel denk ik dat er met deze prijs ergens nog iets scheelt??
de zwarte pvl is zeker een vaste,de rode kan een digi zijn maar ik zou toch eens de nr controleren op de bobijn, die staan voor welke vast geprogrammeerde kurve! dit kan een variable zijn of een vaste
er heeft iemand gesproken over het gewicht van de binnenrotor,
die hebben we special niet te licht gemaakt omdat anders veel lichte 50 cc motoren op laag standgas hakkeligdraaide, stationaer bedoel ik;
nog een tip voor CLOCK als zijn pvl spoel het begeeft kan hij nog altijd bij ons terecht voor een vervang spoel, die nu te leveren zijn voor PVL enSELETTRA (malossi)
of zit er op een pvl garantie??????????????
een hpi wel, en wanneer een handelaar beweert van niet laat het ons dan weten!!!!!!!!

de groeten
 
normaal niet op race artikelen maar toch evenzeer ongeveer 6 maanden; ook dit is zeer moeilijk te controleren omdat ze ook langer in diverse magazijnen kunnen liggen!
dus het hankt zeker ook van u handelaar af, dus doen we niet moeilijk en als we een terug krijgen kunnen wij perfekt zien van welke serie deze is door klein merkingen,ook zal er gezien worden als ze niet heeft aangelopen in het midde door BV defecte lagers;hier kunnen ze zeker niet tegen!!!!!!
ook hoe de kabels er uit zien, wanneer deze ergens doorzijn of gepitst kan dat ook fataal zijn, en is dit een montagefout
 
ik ben uiteindelijk bezweken voor de HPI2004 :) dit omdat het waarschijnlijk niet zoheel veel uitmaakt met de prestaties, teminste heb nog niemand iets horen zeggen uit ervaring dat die PVL digi (merkbaar) veel beter is.

Dus lag het aan de prijs:

HPI: 250 inc
PVL 280 exl

keuze gemaakt toch :)
 
Back
Top