pure zuurstof

tomos freak

Well-Known Member
heey
ik en een buurjongen hadden et een keer over lachgas en of et ook met iets anders kon.
toen kwam hij met pure zuurstof als je daarvan een fles zou kopen en die op je spruistuk zou aansluiten zou dat werken want in normale lucht zit 5%voor de rest troep en in pure 100% (duuh) wat denken jullie van dit idee zou die pure zuurstof gwoon me carb uitgaan bij de filter kant of zou et wel in me cil komen maar niks doen of zou et werken.
seg maar wat je denkt ik hoor et wel
tomos freak
 
Advertisement - register to remove this

in normale lucht zit er ong 21%lucht dacht ik.
miss waar jij woont 5ofzo:p kan best zijn, maan ofzo:p:p

neen nu serieus.

dit is onmogelijk


om 10seconden te rijden heb je enorm veel liters lucht nodig, ik dacht om 1liter bezine te verrijden 18 000liter lucht, jij zou enorm veel moeten gaan vullen:p


ook zou dit te hevig worden en alles zou boem zeggen volgens mij
 
idd en die mega fles die loodzwaar weegt, koop dan liever NX kit, hoewel ik hier ook geen voorstander van ben omwille van duurzaamheid van stukken ect.
 
Als je het als injectie wilt gebruiken kan het gewoon. Alleen dan heb je net zoals een NX kit een compleet systeem nodig ( brandstof pomp , solenoids , etc etc ).
Dan ben je vrijwel net zo duur uit als een nx kit.

Een ples pure zuurstof recht streeks op je spruitstuk aansluiten gaat nooit werken. Maar dat lijkt me duidelijk. :)

Je kan met het complete systeem ook vrijwel continu op pure zuurstof rijden als je wil.
Ik hoorde pas van iemand dat ie NX vrijwel direct na de start gebruikte tot het eind van de 150 meter.

Mijn advies is iig een bestaand systeem te kopen ala nx. Je kan niet zomaar ff een fles pure zuurstof aan je spuitstuk koppelen.
 
Pure zuurstof is veel te gevaarlijk...

De meest onbrandbare stoffen gaan branden onder toevoeging van vloeibare zuurstof..

Dat het niet mogelijk is om voldoende zuurstof mee te nemen is natuurlijk onzin. Je comprimeerd het in een fles, zoals NOS, echter zijn er veel meer zuurstof moleculen per gram of liter, zoals je wilt, aanwezig. Dus je zou zelfs minder hoeven mee te nemen als bij NOS het geval is.
 
melf #50 said:
gewoon rijden op Nitroglycerine :p
Ik zie zn carb al vliegen zodra zn luchtschuif beweegt :p

Maar als je zo graag wilt experimenteren met alternatieve brandstoffen zijn er nog wel wat mogelijkheden;
Kerosine (vliegtuig brandstof). Moet je wel een olie vinden welke ermee mengt, en genoeg bijmengen.
Ethaan, is al vaker gedaan
Nitro (wat in radiografische autootjes en vliegtuigjes wordt gegooid) is volgens mij ook wel eens gedaan.
Of alcohol natuurlijk :p
 
EGT said:
Dat het niet mogelijk is om voldoende zuurstof mee te nemen is natuurlijk onzin. Je comprimeerd het in een fles, zoals NOS, echter zijn er veel meer zuurstof moleculen per gram of liter, zoals je wilt, aanwezig. Dus je zou zelfs minder hoeven mee te nemen als bij NOS het geval is.
je zou ook een soort "recycle"systeem kunnen maken...... zodat je de uitgestoten zuurstf weer terug brengt..... (in theorie ntuurlijk)
 
Back
Top