pure zuurstof

Erwin280 said:
je hebt toch ook zo iets met een afterburner op racewagens dat de uitgestote gassen opniew worden gebruikt en dan ga je 45% sneller

een afterburner zit toch op straalmotoren? :p. dat produceert zo een hele mooie lange vlammen en dat lijkt me niet zo ideaal op een scooter he :D:D
 
ik wilde even melde dat die gozer van klaaswaal en bodengraven een mijn tuningpartner is, wij zochten een goedkoper alternatief voor het NX vullen, en het dichtsbijzijnde NX vulstation is bij ons 110km verder op, wij kwamen toevallig op het idee nadat wij flessen zuurstof zagen liggen voor een lasapparaat. hierdoor hebben wij een 2de hands lasapparaat gekocht en de aansluit onderdelen voor die fles eraf hebben gehaald, en in de zip gebouwd, en daarna op het NX systeem gebouwd, dit was op een nat systeem, maar aangezien wij geen ervaring met zuurstof hadden, hebben we het er gewoon opgebouwd en getest ( tijdelijk hiervoor onze airshal/arsal (weet die naam nog steeds niet goed) t6 gebruikt als tester) hierdoor hebben wij eerst de t6 opgeblazen, waarschijnlijk doordat wij teveel zuurstof ineens toevoegde, daarna weer een ander t6je geprobeerd, en steeds wat meer zuustof toegevoegd ( gas toevoerknop gebruikt van een gaskachel) uiteindelijk wel goede resultaten gehaald met de team, (heeft ons ongeveer 4 maanden testen gekost) preciese bank resultaten hebben we niet, aangezien onze geldboom een beetje kaal geplukt was. als iemand meer informatie wil of tekeningen of foto's zal ik graag deze informatie delen
 
ik hoop toch wel dat je doorhebt dat je met pure zuurstof veel minder koeling hebt dan met NOx en dat je met 'normale' instellingen zeker bent van warmlopers...
is dat niet wat gebeurde op klaaswaal met 23pk ?
 
ik denk dat je toch een toevoegingsmiddel moet gaan gebruiken. Je zegt dat je het hebt aangesloten op een nat systeem, heb je de benzine klep ook gewoon aangesloten? dan zou het wel ies goed kunnen gaan.
 
de flessenzuurstof die wij gebruikten was samengeperst, dus ook vloeibaar, eigenlijk heel logisch, maar door de snelheid die je bepaald van de toevoeging, bepaald met welke temperatuur de zuurstof de cilinder in komt, dit was het grote probleem ook, aangezien wij dat eerst niet door hadden, en zodoende veel warm/vastlopers hadden, (we hebben 14 t6jes opgebrand)
uiteindelijk kwamen wij op het moment van inspuiting en verbranding op een temperatuur van 95 graden, (we hebben op de 14 en de 233 graden gezeten) wij merkten dat we bij ongeveer 95 graden de beste resultaten kregen, puur op gevoel dan.

en op klaaswal was het een pistonclipje die er naast was geschoten, domme montage fout,

maar de zuurstof flessen die wij gebruikten had een temperatuur van 183 graden onder nul, dus schilt niet veel met stikstof (-193)
 
ik heb nog wel ergens foto's van staan, ziet er niet echt heel interessant uit hoor, kan het wel een beetje uitleggen, ipv zo'n mooie NX fles, zit er een zwarte 2 liter fles (weet het gewicht niet) daaraan een koppeling van het lasapparaat, daaraan weer een gasknop, daarna komt het hele NX setje, met een koppeling van de plaatselijke duikshop. met super veel toeval paste de koppeling van het lasapparaat precies op de gasknop, hier alleen een beetje locktide of locktite, je weet wel wat ik bedoel,
 
oja, de nozzles of hoe je ze wilt noemen, hadden wij schuin in het spruitstuk gemonteerd, bij de lucht inlaat van carb bevroor de schuif steeds vast, dus hield je volgas, niet echt ideaal, dus hadden wij hem in het spruitstuk geplaatst, maar dat had eerst niet zoveel effect, daarna kwamen wij er dus achter dat er zo veel kracht achter stond dat het mengsel direct recht naar beneden op het het spruitstuk spoot, dus daarna schuin geplaatst en dat hielp een hele hoop
 
vraag maar wat je wilt weten, en mol ik vind het een eer dat je je er voor interesseerd, momenteel zit deze set op mijn kart, dit is een 4 takt, en hier werkt het ook erg fijn op. daar kan ik ook nog wel foto's van maken, maar ik ben niet zo held met het uploaden van foto's op scooterforum
 
vraag maar wat je wilt weten, en mol ik vind het een eer dat je je er voor interesseerd, momenteel zit deze set op mijn kart, dit is een 4 takt, en hier werkt het ook erg fijn op. daar kan ik ook nog wel foto's van maken, maar ik ben niet zo held met het uploaden van foto's op scooterforum
Als het eventueel niet lukt met uploaden (op xs.to of imageshack.us of wat dan ook) kun je altijd even iemand in het topic vragen of mij even PMen, dan valt dat wel op te lossen.
Ben ook wel benieuwd naar wat foto's.
 
maar de zuurstof flessen die wij gebruikten had een temperatuur van 183 graden onder nul, dus schilt niet veel met stikstof (-193)

ik doelde meer op de koeling an de N2 dan op de temperatur van het gas :)

maar inderdaad, ben benieuwd hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.
 
alleen ik snap nogsteeds niet warom dit niet meteen op de bank is getest? ok geld gebrek, maar je bent toch wel benieuwd wat zo'n systeem met je mengsel doet enz..
 
ja wilden we ook, maar de dichtstbijzijnde bank was bij dijkman in lemerleveld,weer 80km verder op en dat kon dan altijd alleen weer op vrijdag en maandag avond, en dan konden wij niet, ook nog leven naast de scooters, geen excuus, ik weet het, maar kwam er gewoon niet van. ik zal mol effe de foto's sturen
 
Ik heb tot nu toe alleen dit schema ontvangen.
z1.JPG
 
Ik zie zn carb al vliegen zodra zn luchtschuif beweegt :p

Maar als je zo graag wilt experimenteren met alternatieve brandstoffen zijn er nog wel wat mogelijkheden;
Kerosine (vliegtuig brandstof). Moet je wel een olie vinden welke ermee mengt, en genoeg bijmengen.
Ethaan, is al vaker gedaan
Nitro (wat in radiografische autootjes en vliegtuigjes wordt gegooid) is volgens mij ook wel eens gedaan.
Of alcohol natuurlijk :p

hoog octaan benzine, of kerosine is geen probleem om daaraan te komen....
maar ik denk dat kerosine niet werkt....
omdat je ook gewoon kerosine in dieselauto's kunt doen.
 
Back
Top