ICE
=)
Andere topic was een beetje erg vol, dus hier maar ff opnieuw
____
ik ga jullie niet vervelen met de hele geschiedenis van deze scoot ik heb m gekocht voor 500 euro, deze setup zat er toen onder:
Polini W-Poort Alu 70cc
RGD krukas
C3 krukaslagers
Polini Speedcontrol
Metrakit chroom onderlangs (oude model)
na veel boren, schoonmaken, poetsen, boutjes vervangen en wat nieuwe onderdelen kopen heb ik m lopend gekregen..
Setup:
Polini W-Poort Alu 70cc
Malossi recht spruitstuk
21mm DellOrto met malossi vlotterbakje + polini handchoke (woohoo )
RGD krukas (zat erbij toen ik m kocht)
C3 krukaslagers
Polini Speedcontrol (zat erbij toen ik m kocht)
Hebo koppeling
Overrange torquedriver + MHR wing clutch bell komen eraan
Yasuni c16
ik heb ook gelijk een buddyfilter gebouwd, dit heb ik altijd willen hebben omdat ik t geluid gewoon bizar vind en t er stoer uitziet 8)
kappen erop:
had al een paar testritten gemaakt, reed opzich goed, afstelling was alleen erg brak, t geluid was :W
maargoed, later wou ik dus die ranzige middenbok eraf, eenmaal eraf gehaald wou ik m nog een keer starten, bleef t gas dus hangen :| (mogelijk door een dooie pakking onder t spruitstuk)
en aangezien ik nog geen contactslot had moest ik dus m'n achterrem inhouden, kapje voor de cil eraf schroeven en de bougiedop eraf halen.. duurde allemaal erg lang dus..
resultaat 8P
blokje er maar af dus (ranzig!)
cilinder was gelukkig nog goed, alleen een paar hele lichte groeven in de zuiger, kop zag er ook niet gezond uit dus maar een nieuwe kop en zuiger gehaald
lagertjes waren aan vervanging toe, dus ook maar gedaan, ondertussen ook t blokje schoongemaakt en licht opgeschuurd:
de plannen voor t overspuiten zijn trouwens ook veranderd, t wordt een alfa 156 turismo replica
en hier dan een veel te grote foto http://www.alfa156.net/desktop/VILLA12.jpg
soep
____
update
vandaag maar ff verf gehaald:
achterkappen in de grondlak:
laatste laag (nog geen blanke lak):
achterlichtkapje en dat kapje bij de buddy geel gespoten en t geheel laten drogen en alles op t frame gezet:
op de foto's lijkt t of er vlekken op de achterkap zitten, dit valt in t echt dus bijna niet op, moet je echt met je neus op de kap gaan zitten wil je dat zien
+ er komt natuurlijk een alfa embleem op dus hierna zal t al helemaal niet opvallen
____
spoilertje geel gemaakt (deze blijft erop, vind t gewoon goed bij t geheel passen)
____
updeetje voorkap en voorspatbord in de grondlak, voorkap en voorspatbord kan ik jammer genoeg vandaag niet doen :-( kom er net achter dat ik geen afplaktape meer heb :\
iig.. hier dan pics:
nu ff dit allemaal goed laten drogen en m'n voorspatbordje rood spuiten
____
nog meer pics
rood op de voorkap ga ik denk ik morgen doen
____
zow, voorkap is klaar, bij de koplamp nog ff licht afwerken
stuurtkap is half klaar, ik denk dat ie mat zwart wordt ipv rood
en m'n grilletje is ook al klaar
nu nog stuurkap af maken en de voorvering,
hierna komen m'n carterdeksel en velgen, die doe ik pas als ie (goed) rijdt
pixjes
____
voorwiel zit erop, wat denken jullie, zwart of goud? ik denk persoonlijk zwart
____
vandaag ff wat verder in elkaar gezet en het blokje opgehangen
lagertje bij m'n vertanding en achterwiellager moet ik nog vervangen dus kan geen achterwiel op
8)
stuurkap eraf gehaald, zat een beetje gevaarlijk dichtbij m'n voorkap :\
ziet er opzich best grappig uit zo, mss ooit een geel cross-stuurtje?
____
kleine update:
wing clutch gehaald:
____
zow update, de maat van t koppelingshuis blijkt gewoon goed te zijn, ik heb de koppeling nu ook op z'n strakst afgesteld, zwarte malossi veertjes erin en een malossi blauwe drukveer \o/
bankschroef roeleert btw heb m'n oude koppeling eraf gekregen, toen m'n gas bleef hangen en t geheel in de soep liep is t allemaal veel te heet geworden waardoor ie niet meer normaal los te krijgen was een bankschroef + hamer werkt altijd, hoewel ik nu wel een nieuwe moer nodig heb
iig pics
alles bij elkaar ippi: (die rotzooi op die poelie was eerst allemaal aangekoekt aluminium, heb ik eraf geschraapt en een beetje opgeschuurd, nu is t mooi glad)
links hebo, rechts std opgevreten, zoek de verschillen 8P
____
nog ff over de paint, voorkap blijft hetzelfde, er komt alleen nog een alfa logo boven dat GTA, zo eentje van de grill of kofferbak van een alfa dus
zodat mensen niet denken dat ik een GTA Vice City scoot heb ofzo
op de achterkap komt wel een grote alfa sticker, zo verdeel ik dat zilver ook wat beter
____
ik ga jullie niet vervelen met de hele geschiedenis van deze scoot
Polini W-Poort Alu 70cc
RGD krukas
C3 krukaslagers
Polini Speedcontrol
Metrakit chroom onderlangs (oude model)
na veel boren, schoonmaken, poetsen, boutjes vervangen en wat nieuwe onderdelen kopen heb ik m lopend gekregen..
Setup:
Polini W-Poort Alu 70cc
Malossi recht spruitstuk
21mm DellOrto met malossi vlotterbakje + polini handchoke (woohoo
RGD krukas (zat erbij toen ik m kocht)
C3 krukaslagers
Polini Speedcontrol (zat erbij toen ik m kocht)
Hebo koppeling
Overrange torquedriver + MHR wing clutch bell komen eraan
Yasuni c16
ik heb ook gelijk een buddyfilter gebouwd, dit heb ik altijd willen hebben omdat ik t geluid gewoon bizar vind en t er stoer uitziet 8)
kappen erop:
had al een paar testritten gemaakt, reed opzich goed, afstelling was alleen erg brak, t geluid was :W
maargoed, later wou ik dus die ranzige middenbok eraf, eenmaal eraf gehaald wou ik m nog een keer starten, bleef t gas dus hangen :| (mogelijk door een dooie pakking onder t spruitstuk)
en aangezien ik nog geen contactslot had moest ik dus m'n achterrem inhouden, kapje voor de cil eraf schroeven en de bougiedop eraf halen.. duurde allemaal erg lang dus..
resultaat 8P
blokje er maar af dus (ranzig!)
cilinder was gelukkig nog goed, alleen een paar hele lichte groeven in de zuiger, kop zag er ook niet gezond uit dus maar een nieuwe kop en zuiger gehaald
lagertjes waren aan vervanging toe, dus ook maar gedaan, ondertussen ook t blokje schoongemaakt en licht opgeschuurd:
de plannen voor t overspuiten zijn trouwens ook veranderd, t wordt een alfa 156 turismo replica
en hier dan een veel te grote foto
soep
____
update
vandaag maar ff verf gehaald:
achterkappen in de grondlak:
laatste laag (nog geen blanke lak):
achterlichtkapje en dat kapje bij de buddy geel gespoten en t geheel laten drogen en alles op t frame gezet:
op de foto's lijkt t of er vlekken op de achterkap zitten, dit valt in t echt dus bijna niet op, moet je echt met je neus op de kap gaan zitten wil je dat zien
+ er komt natuurlijk een alfa embleem op dus hierna zal t al helemaal niet opvallen
____
spoilertje geel gemaakt (deze blijft erop, vind t gewoon goed bij t geheel passen)
____
updeetje
iig.. hier dan pics:
nu ff dit allemaal goed laten drogen en m'n voorspatbordje rood spuiten
____
nog meer pics
rood op de voorkap ga ik denk ik morgen doen
____
zow, voorkap is klaar, bij de koplamp nog ff licht afwerken
stuurtkap is half klaar, ik denk dat ie mat zwart wordt ipv rood
en m'n grilletje is ook al klaar
nu nog stuurkap af maken en de voorvering,
hierna komen m'n carterdeksel en velgen, die doe ik pas als ie (goed) rijdt
pixjes
____
voorwiel zit erop, wat denken jullie, zwart of goud? ik denk persoonlijk zwart
____
vandaag ff wat verder in elkaar gezet en het blokje opgehangen
lagertje bij m'n vertanding en achterwiellager moet ik nog vervangen dus kan geen achterwiel op
8)
stuurkap eraf gehaald, zat een beetje gevaarlijk dichtbij m'n voorkap :\
ziet er opzich best grappig uit zo, mss ooit een geel cross-stuurtje?
____
kleine update:
wing clutch gehaald:
____
zow update, de maat van t koppelingshuis blijkt gewoon goed te zijn, ik heb de koppeling nu ook op z'n strakst afgesteld, zwarte malossi veertjes erin en een malossi blauwe drukveer \o/
bankschroef roeleert btw
iig pics
alles bij elkaar
links hebo, rechts std opgevreten, zoek de verschillen 8P
____
nog ff over de paint, voorkap blijft hetzelfde, er komt alleen nog een alfa logo boven dat GTA, zo eentje van de grill of kofferbak van een alfa dus
zodat mensen niet denken dat ik een GTA Vice City scoot heb ofzo
op de achterkap komt wel een grote alfa sticker, zo verdeel ik dat zilver ook wat beter
Last edited: