Puch NRG Mc² - Alfa 156 Turismo Villamil Replica

Status
Not open for further replies.

ICE

=)
Andere topic was een beetje erg vol, dus hier maar ff opnieuw :)

____
ik ga jullie niet vervelen met de hele geschiedenis van deze scoot :) ik heb m gekocht voor 500 euro, deze setup zat er toen onder:

Polini W-Poort Alu 70cc
RGD krukas
C3 krukaslagers
Polini Speedcontrol
Metrakit chroom onderlangs (oude model)

na veel boren, schoonmaken, poetsen, boutjes vervangen en wat nieuwe onderdelen kopen heb ik m lopend gekregen..

Setup:

Polini W-Poort Alu 70cc
Malossi recht spruitstuk
21mm DellOrto met malossi vlotterbakje + polini handchoke (woohoo :p)
RGD krukas (zat erbij toen ik m kocht)
C3 krukaslagers
Polini Speedcontrol (zat erbij toen ik m kocht)
Hebo koppeling
Overrange torquedriver + MHR wing clutch bell komen eraan
Yasuni c16

ik heb ook gelijk een buddyfilter gebouwd, dit heb ik altijd willen hebben omdat ik t geluid gewoon bizar vind en t er stoer uitziet 8)

kappen erop:
rechtsachter.jpg

rechtsvoor.jpg


buddyfilter.jpg


had al een paar testritten gemaakt, reed opzich goed, afstelling was alleen erg brak, t geluid was :W

maargoed, later wou ik dus die ranzige middenbok eraf, eenmaal eraf gehaald wou ik m nog een keer starten, bleef t gas dus hangen :| (mogelijk door een dooie pakking onder t spruitstuk)
en aangezien ik nog geen contactslot had moest ik dus m'n achterrem inhouden, kapje voor de cil eraf schroeven en de bougiedop eraf halen.. duurde allemaal erg lang dus..

resultaat 8P
1.jpg

2.jpg

3.jpg


blokje er maar af dus (ranzig!)
4.jpg


cilinder was gelukkig nog goed, alleen een paar hele lichte groeven in de zuiger, kop zag er ook niet gezond uit dus maar een nieuwe kop en zuiger gehaald

lagertjes waren aan vervanging toe, dus ook maar gedaan, ondertussen ook t blokje schoongemaakt en licht opgeschuurd:
1.jpg

3.jpg


de plannen voor t overspuiten zijn trouwens ook veranderd, t wordt een alfa 156 turismo replica :)
35_nxnuhm064c3hi749c7x8_0.jpg

en hier dan een veel te grote foto ;) http://www.alfa156.net/desktop/VILLA12.jpg

soep
soep2.jpg


____
update :)

vandaag maar ff verf gehaald:
verf.jpg


achterkappen in de grondlak:
1.jpg

3.jpg


laatste laag (nog geen blanke lak):
8.jpg

9.jpg


achterlichtkapje en dat kapje bij de buddy geel gespoten en t geheel laten drogen en alles op t frame gezet:
10.jpg

11.jpg



op de foto's lijkt t of er vlekken op de achterkap zitten, dit valt in t echt dus bijna niet op, moet je echt met je neus op de kap gaan zitten wil je dat zien :p
+ er komt natuurlijk een alfa embleem op dus hierna zal t al helemaal niet opvallen :)

____
spoilertje geel gemaakt (deze blijft erop, vind t gewoon goed bij t geheel passen)

12.jpg

____
updeetje :) voorkap en voorspatbord in de grondlak, voorkap en voorspatbord kan ik jammer genoeg vandaag niet doen :-( kom er net achter dat ik geen afplaktape meer heb :\

iig.. hier dan pics:

16.jpg

19.jpg


nu ff dit allemaal goed laten drogen en m'n voorspatbordje rood spuiten :)

____
nog meer pics :p

22.jpg

23.jpg

24.jpg


rood op de voorkap ga ik denk ik morgen doen

____
zow, voorkap is klaar, bij de koplamp nog ff licht afwerken
stuurtkap is half klaar, ik denk dat ie mat zwart wordt ipv rood
en m'n grilletje is ook al klaar :)

nu nog stuurkap af maken en de voorvering,
hierna komen m'n carterdeksel en velgen, die doe ik pas als ie (goed) rijdt

pixjes :)

27.jpg

28.jpg

29.jpg

31.jpg


____
voorwiel zit erop, wat denken jullie, zwart of goud? ik denk persoonlijk zwart :)

32.jpg


____
vandaag ff wat verder in elkaar gezet en het blokje opgehangen
lagertje bij m'n vertanding en achterwiellager moet ik nog vervangen dus kan geen achterwiel op :p

39.jpg


8)
37.jpg


stuurkap eraf gehaald, zat een beetje gevaarlijk dichtbij m'n voorkap :\
ziet er opzich best grappig uit zo, mss ooit een geel cross-stuurtje? :)

38.jpg


____
kleine update:

wing clutch gehaald:

wingclutch.jpg


____
zow update, de maat van t koppelingshuis blijkt gewoon goed te zijn, ik heb de koppeling nu ook op z'n strakst afgesteld, zwarte malossi veertjes erin en een malossi blauwe drukveer \o/

bankschroef roeleert btw :) heb m'n oude koppeling eraf gekregen, toen m'n gas bleef hangen en t geheel in de soep liep is t allemaal veel te heet geworden waardoor ie niet meer normaal los te krijgen was :p een bankschroef + hamer werkt altijd, hoewel ik nu wel een nieuwe moer nodig heb :p

iig pics

alles bij elkaar :pippi: (die rotzooi op die poelie was eerst allemaal aangekoekt aluminium, heb ik eraf geschraapt en een beetje opgeschuurd, nu is t mooi glad)

1.jpg


links hebo, rechts std opgevreten, zoek de verschillen 8P

2.jpg


____
nog ff over de paint, voorkap blijft hetzelfde, er komt alleen nog een alfa logo boven dat GTA, zo eentje van de grill of kofferbak van een alfa dus :)
zodat mensen niet denken dat ik een GTA Vice City scoot heb ofzo :p

op de achterkap komt wel een grote alfa sticker, zo verdeel ik dat zilver ook wat beter
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

wat ik nog moet doen en hebben:
- lagertje bij de vertanding vervangen,
- nieuwe v-snaar,
- vertandingsolie verversen
- nieuwe banden,
- compleet nieuw remsysteem, de huidige vind ik er niet echt betrouwbaar uitzien..
- TNT Stuurtje, deze geel overspuiten,
- Digi toerenteller, temp. meter & km teller
- velgen goud overspuiten,
- voorvering geel overspuiten en olie verversen,
- stickerset,
- carterdeksel overspuiten
 
Last edited:
ik wens je veel succes, je pictune ziet er goed uit! je hebt talent!!! :D
ik wacht op het eindresultaat! voor zo ver ziet het er echt schitterend uit!
 
Klasse, echt erg netjes gdaan allemaal !!:W
Indd jammer van die donkerdere vlekken op je achterkap, maar als je het niet zo goed ziet, ist verder ook niet boeiend.
Ben benieuwd naar het resultaat, ik denk dat het niet veel gaat afwijken van je pictune:)
 
Ziet er leuk uit :)

Ben zelf ook wel een Alfa fan dus 'thumbs up' :p

Ik denk dat een cross-stuurtje wel leuk zal staan bij je scoot, veel succes met je project!
 
Originally posted by Cyprinus01
Indd jammer van die donkerdere vlekken op je achterkap, maar als je het niet zo goed ziet, ist verder ook niet boeiend.

ik vind t ook erg jammer, gelukkig valt t niet op, maar t moment dat ik t geld ervoor heb gaan de kappen naar de spuiter, dat is 1 ding wat zeker is :)
 
vandaag ff koelsysteem en kabelboom erop gezet, morgen waarschijnlijk een alfa embleem erbij, die zal ik aan de achterkant wel moeten plamuren oid zodat t goed op m'n voorkap blijft zitten, zie wel

maandag kan ik iig wat spullen halen om m te kunnen starten :)
 
Last edited:
Goed bezig Herman :p :) Ga je ook nog een vernis laag over de kappen spuiten? Dan word en blijft het mooi :)

Suc6 verder 8)
 
Ziet er allemaal leuk uit :)

Maar is de instelling van je koppeling + drukveer geen ontzettende overkill op je setup ?

Ik denk het wel :)
 
daar moet ik achter zien te komen :) ik wil dat ie aangrijpt op +/- 10k.. zo'n hebo is niet zo hoog af te stellen dus daarom

iig, t afstellen moet nog beginnen :p

vandaag trouwens alfa logootje gekregen :W

pic :p
42.jpg
 
ik vind t logo juist mooi zo dik, een sticker zou juist nep staan
en ik heb zwarte trekveertjes erin dus dat zit goed :) enige waar ik nog aan twijfel is de drukveer, die zal misschien iets te strak zijn, maar dat zie ik dan wel :)

eerst zal ie moeten lopen :D wat als t goed is niet zo lang meer zal duren
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top