Puch maxi start probleem

Warre….

New Member
Ik heb een Puch maxi 50cc hij werkte maar niet 100% dus ging de ontsteking afstellen en start nu niet meer heb wel een vonk maar met bougie draait het vliegwieldeksel moeilijk en zonder bougie loopt deze soepel

Advertisement - register to remove this

had je vóór je de ontsteking af ging stellen ook al gevoeld hoe het vliegwiel (ik neem aan dat je -deksel stilstaat) draaide? ik vermoed dat je nu pas ervaart wat het fenomeen compressie inhoudt en denkt dat dat een probleem is?
hoe heb je de (wat voor) onsteking afgesteld? punten of elektronisch al? igv punten: opening versteld/grondplaat verdraaid?

had je vóór je de ontsteking af ging stellen ook al gevoeld hoe het vliegwiel (ik neem aan dat je -deksel stilstaat) draaide? ik vermoed dat je nu pas ervaart wat het fenomeen compressie inhoudt en denkt dat dat een probleem is?
hoe heb je de (wat voor) onsteking afgesteld? punten of elektronisch al? igv punten: opening versteld/grondplaat verdraaid?
Er is inderdaad compressie maar het klink alsof er geen vonk in mijn cilinder komt omdat mijn zuiger nat is en mijn bougie ook onder de olie zit
Post automatically merged:

Heb je de Contactpunten schoon geschuurd ? en op 0,4 gezet ?? staat de voor ontsteking ook goed ?
Ik ben er met schuur papier door gegaan en heb ze afgesteld op 0,35

Ok ... maar heb je Vonk ????
En misschien een Aparte vraag ... neem aan dat je zelf Benzine en olie mengt , al je te vet smeert , word de Bougie gedeelte Ge isoleert
door olie Filmlaag . en gaat ook niet meer vonken.

Ok ... maar heb je Vonk ????
En misschien een Aparte vraag ... neem aan dat je zelf Benzine en olie mengt , al je te vet smeert , word de Bougie gedeelte Ge isoleert
door olie Filmlaag . en gaat ook niet meer vonken.
Ik heb 1/50 gemengd altijd maar eerst dee hij het nog tot dat ik hem ging afstellen en eerst had ik nooit een donkere bougie hij was eerst licht bruin en buiten de cilinder heb ik vonk

heb je ook gekeken hoe je punten vóór het afstellen stonden ? als ze toen nauwelijks openden, had je een sterkere vonkspanning dan wanneer je ze verder opent. hoe staan de elektroden van je bougie? als je je punten wijd zet, mogen je elektroden van je bougie niet te wijd staan want hierbij kan je buiten de cilinder wel een vonk hebben, maar binnen (gas onder druk heeft een hogere weerstand) niet meer...

Back