This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

puch maxi met 6p hapert bij zijn top

bert oosterom

Well-Known Member
als je voor bij de 50 km/h gaat gaat hij haperen

mijn setup is - 50cc snel 6p
- 15 mm caborateur
- 15 mm spruitstuk
- tecnigas twin
- orginele lucht filter
- vertanding is 16 - 45
- de rest is nog orgineel
de contakt punten en onteking zijn goed
er zit ook een goede sproeier in de kleur van de bogie is goed
 
eerst je ontsteking op tijd zetten, daarna zou ik het zoeken in bedrading/bougie enz. als het dan nog steeds is.. carb afstelling nakijken..
 
Ontsteking ook goed op tijd gezet?! Vonken doetie haast altijd al.. maar of ie dat doet op het goede moment...
 
Ronnie_Ronald said:
moeilijk lezen:|

hij kan toch ook alleen gekeken hebben of de ontsteking vonkte? staat alleen: contactpunten en ontsteking zijn goed..
dat is dus wat anders dan "ontsteking staat op goede tijdstip"

EN wat voeg jij nu toe met die post van je? blijkbaar ook moeilijk lezen voor jou.. staat nog een vraag ergens bovenaan :L


@ TS.. zou toch nog is alles nalopen aan afstelling/massa/../...
 
Ronnie_Ronald said:
mis hebik die puch al heel vaak gezien en zegtie dat hij al 2 X datie goed afgesteld is (waser bij)


staat nergens dattie goed afgesteld is.. alleen dattie goed is.. en dr stond nog een vraag in mijn post... :L over moeilijk lezen gesproken
mja gnoeg offtopic.. pm maar als je door wilt gaan... :henko:


@TS als je puch hapert.. kleine kans dat dit de krukas is.. dan vertoont deze vaak speling of heb je een zoemend/ratelend geluid..
 
Last edited:
op hoeveel mm voorontsteking staat je ontsteking dan? en heb je wel Bosch contactpunten? en nieuwe condensator? (altijd er direct nieuw opzetten!)

en met wat voor sproeier rijd je?

het enige wat het kan zijn is of de ontsteking of de carburatie...
 
ik weet nie op hoe vee mm hij staat
ik heb er wel nieuwe contakt punten in gezet maar weet nie of het van bosch is
ik heb er nog geen nieuwe condensator in ik weet nei waar die zit en wat ie doet
 
Waarschijnlijk staat je onsteking gewoon te laat, vervroeg hem maar eens maximaal.
De draairichting van het vliegwiel bij puch is rechtsom, dus moet je grondplaat linksom draaien om te vervroegen.
 
een condensator kost weinig maar kan veel problemen veroorzaken.

als je een maxi klaarmaakt kun je het beste altijd een nieuwe condensator erin zetten en bosch contatpunten (die branden minder snel in en zij teminste recht, echt zijn geld waard!)

verder kan bij een maxi de ontsteking het beste eerst gewoon in het midden staan , dan moet ie altijd goed lopen. anders met een micrometer de ontsteking op 2,2 voorontsteking zetten