Puch city cruiser 25 opvoeren

joey50cc

Well-Known Member
Hallo ,
Ik heb onlangs een puch op de kop getikt voor 250 euro , volledig goedlopend , en gerestaurerde puch , (25km/h dinges ) maar hoe laat je zo'n ding 45km/h lopen , het is gewoon een 50cc blok , heb wat lopen rondneusen en van horen en zeggen dat je een 45 CDI er in moet zetten , maar wat is dat en hoe werkt dat?

Met vriendelijke groet ,

Joey
 
Advertisement - register to remove this

Hallo ,
Ik heb onlangs een puch op de kop getikt voor 250 euro , volledig goedlopend , en gerestaurerde puch , (25km/h dinges ) maar hoe laat je zo'n ding 45km/h lopen , het is gewoon een 50cc blok , heb wat lopen rondneusen en van horen en zeggen dat je een 45 CDI er in moet zetten , maar wat is dat en hoe werkt dat?

Met vriendelijke groet ,

Joey

Wat voor een type Puch is het?
 
Een city cruiser 25 , zo'n z-one frame , Voor de rest heb ik geen idee , wel een Maxi blok, maar das bij elk ding hetzelfde zei de dealer ;)

Ik geloof dat de cilinder begrenst is. Er zit waarschijnlijk een 10mm carburateur op en de uitlaat is vaak heel dun. Ook is de tandwielverhouding heel kort.
Dus als je hem dan op wilt voeren moet je er best veel aan doen. Ander cilindertje, uitlaat en carburateur.
Er zit waarschijnlijk ook een nokje die je weg moet frezen als je een andere cilinder wil monteren.
Als je voor een groter tandwiel wil monteren moet je ook een nokje weghalen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
 
Hallo , Jah de uitlaat is inderdaad ontiechelijk dun , Dus ik dacht met een 45km/h uitlaatje al verschil zou zijn , en volgens de dealer kon je wel zo je vertanding weghalen , iemand rade mij aan 12:45 , Wat houd dat precies in ? Diameter van eerste tandwiel 12 en andere 45 of aantal tandjes ? Zal binnenkort dan maar ff kijken naar een goedkoop 50cc cilindertje voor de puch ;)

Dankje

Joey
 
Hallo , Jah de uitlaat is inderdaad ontiechelijk dun , Dus ik dacht met een 45km/h uitlaatje al verschil zou zijn , en volgens de dealer kon je wel zo je vertanding weghalen , iemand rade mij aan 12:45 , Wat houd dat precies in ? Diameter van eerste tandwiel 12 en andere 45 of aantal tandjes ? Zal binnenkort dan maar ff kijken naar een goedkoop 50cc cilindertje voor de puch ;)

Dankje

Joey

Dat houdt in 12 tanden voor en 45 tanden achter.
:7
 
Net als je voor tandwiel... En het blok zelf

Voortandwiel begrenzer zul je dus moeten wegslijpen wil je een groter tandwiel.

Blok begrenzing moet er
Volgens mij ook uit als je een andere cilinder wilt monteren aangezien anders de zuigers tegen de begrenzer tikt...
 
Bedankt voor de reacties , Zal gelijk ff kijken of ik die begrenzer weg kan slijpen en daarna polijsten , Voortandwiel begrenzer kan ik nergens vinden , kan wel gewoon me voortandwiel erafhalen ;s , Zal wel ff kijken of ik er een andere op krijg , en zet er dan ook wel gelijk een 15mm carb op , Bedankt , ik zal jullie op dit topic op de hoogte houde
 
cilinder uit elkaar gehaald , En op de carter gekeken (naja wat je een carter kan noemen , bakkie met een krukas ) maar ik ben zo blind als de neete , ik zie geen begrenzing , maar heb de cdi van me SR op de puch gezet , En hij liep wel ff , En trok flink door , Maar toch maar snel uitgezet , leek wel of alles doorsloeg , Want had verlichting uit gezet, en dat ging aan , En killswitch deed t natuurlijk niet , want daar was geen aansluit punt voor , Dus uitlaat maar ff dichtgehouden (Kan het zijn dat jullie een ander model in gedachten hadden die een begrenzing zou hebben ? het is een piago ding , Uit tsjechie of slowakije , Een taal die ik niet kan lezen in ieder geval , ) Toch nog bedankt , Zal maandag ff ander pijpie onder zetten en kijken of ie dan harder loopt !
 
Back
Top