This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Psy's speed rox

PsychoDude_666

Speed Member
*Foto's geplaatst*

Ben de trotste eigenaar van een yamaha aerox 2001, de zilver met gele versie.

Door steeds meer uiterlijke en motorische onderdelen te kopen reed ik een jaar later rond met de volgende setup:

Hebo Alu70,
Hebo Kopp+vario,
17.5 DO carb,
Hebo Gara

Niet bepaald spectaculair, maar had redelijk wat gedaan op uiterlijk gebied.

Oke deze setup werd ik lichtelijk beu na een tijdje, dus besloot t wat extremer te gaan maken, dat resulteerde in:

Evo70 stage 1,
HPI oud model,
TJT F1,
Mik. 24 FS,
En nog steeds de hebo vario en kopp.

Helaas is dit een maandje of 4 geleden warm gelopen :'( . Op dit moment was ik bezig met mijn rijbewijs en kwam erachter dat fietsen niet eens zo erg was. Dus besloot ik nu echt een project te gaan maken.
MOTORISCH
Dus mijn toekomstige setup wordt --->
Speed 3br max tuned
Carters 3br max tuned
Vl14 3br tuned
HPI

TJT F1 ( word nu naar het blijkt C20, Vaporized :* )

Overrange inc wing bell
Mik 24 FS (eventueel overschakelen op de Keihin 28 deze zomer)

Vertanding: heb in iedergeval al een TP dekseltje,
14/44 rechte athena primair, zit ik op RF van 10.2

Eventuele opmerkingen over setup, graag.

UITERLIJK

Kwa uiterlijkheden ben ik al flink bezig, ben namelijk nogal een geoefende polijster
Wat ik ga polijsten:
* Aangepast carterkap
* Aangepast koelhuis
* Stuur*
* Blok
* Voorvorkpoten*

( * al af)

Het stuur:
Ik heb een 2de hands stuur gekocht dat er weer eens wat anders uitzag dat het TNT stuurtje wat je vaak ziet. Omdat ik toch niet alles wilde polijsten om er nog enigzins kleurverschil te zien heb ik bepaalde delen zwart gelaten.

Zo kreeg ik hem.

en zo is ie geworden.

Voorvorkpoten:
Het leek me mooi om de voorvorkpoten te polijsten omdat je die toch prominent vooraan op de scoot ziet. Helaas is door het iets mindere materiaal en rare randjes het geen perfecte spiegel geworden al glimt ie toch flink.

Carterkap:
Op dit moment ben ik dr druk mee bezig wat te dremelen in me carterkap. Ik had ook deze 2de hands gekocht helaas wat de jongen voor mij er op wat vervelende plekken gaten ingeboord waardoor ik redelijk wat weg moet beunen.

Zo kreeg ik hem.

Zo is op het moment.

Andere uiterlijke veranderingen:

Ik ben ook nogal een race gaas freak. Vind dit erg mooi spul maar weet dat je niet moet overdrijven. Plannen met racegaas:

* Heb een soort van afdekkapje gemaakt wat psies over mijn carbonkleurig achterlicht past. Ziet er wel goed uit vind ik.

* Het malossi leeuwtje haal ik uit de kap boven het achterwiel en plaats er waarschijnlijk ook gaas achter.

* Originele gaasjes in Z-kappen vervangen door racegaas versie.

"Special" voorkap:

Een vriend van mij heeft redelijk wat ervaring met polyester ivm opknappen van een suz. DR 400. Hij en ik hebben samen een ontwerpje gemaakt van een voorkap. Het is niet zo dat we zulke talenten zijn dat we ff een nieuwe kleien. Dus ik heb een 2de hands kap gekocht die we gaan aanpassen en veranderen, zo dat de scoot een wat "special" look moet krijgen. Helaas nog geen foto's van, en het ontwerp is ook niet zo ver dat ik die hier al post.

Kleur:

Ik blijf erbij dat ik zilver de mooiste kleur vind, bij scoots/auto's enz.. Dus ik sloop alle originele gele stickers eraf en houdt de scoot zilver. Ben nu alleen nog opzoek naar een goeie/ mooie kleur voor de binnenschilden. TIPS?
Ook ben ik nog wat van plan met de voettree ipv het stnd tralieplaat.

Overige:

Natuurlijk zijn er nog allerlei dingetjes die ik ben vergeten enzo maar die probeer ik er zoveel mogelijk bij te posten op een later tijdstip. Bv elektra, toerentellers enzo. Ook kwa uiterlijkheden kan het natuurlijk altijd beter, mooier, aparter maar ik heb nog een lange zomer vakantie voor me waar een hoop ik kan gebeuren.

Nou al met al is het een redelijke openingspost geworden, dus feedback is welkom

Last edited:
Heuj, dit wordt heel even een tijdelijke openingspost, zit nu me de pleuris te vervelen op school en omdat ik al tijdje van plan was zo'n topic te openen doe ik het nu. Foto's plaats ik vanmiddag.

:|

Originally posted by Morpheus
Heuj, dit wordt heel even een tijdelijke openingspost, zit nu me de pleuris te vervelen op school en omdat ik al tijdje van plan was zo'n topic te openen doe ik het nu. Foto's plaats ik vanmiddag.

:|

Jah of ik doe het nu thuis en ga 3 uur niets zitten doen, of ik doe t op school en jas dr wat plaatjes tussen een paar uur later. Ga ze zo meteen plaatsen hoor dus komt goed.

Ziet er strak uit! Van wie heb je dat stuurtje/carterkap toch? Hopelijk heb je met je nieuwe setup wat meer geluk dan met je evo.. Succes ermee!

Updatetje:

Eerste carterkap is mislukt gaten zaten helaas op zulke plekken dat hij veelste zwak zo zijn.

Dus me dremel gepakt, en me oude carterkap.

Nou 5 schijfjes en paar uur verder

Nu nog even afwerken en opnieuw polijsten.

Ffkes overlegt met Joost, blok gaat ws. halverwege volgende maand richting hem.

Hijs in het echt iets lichter en spiegelt beter, komt door het licht en doordat foto iets wazig is . Desalniettemin, toch wel blij mee dat ie zo goed is gelukt.

De TJT gaat de deur uit, en is vervangen door een yasuni C20, kank het dempertje ook meteen even polijsten voor een wat mooier geheel.

Jah eigelijk wel, maar kijk kan hem nu gewoon ruilen met Vaporized wat ik zelf een goede deal vind. Hij gaat binnen niet al te lange tijd ook aan de speed, dus houdt em goed in de gaten

Oke nogmaals kleine update:

Het blok is gepolijst, het is geen top kwaliteit hoor, maar dat was ook niet me bedoeling want dat is vrij wel onmogelijk!

Tevens heb ik een praktisch nieuwe Athena rechte primair 14/44 gekocht. Hiermee kom ik op een RF van ongeveer 10.2 wat dus wel netjes is.

De C20 gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer door omdat die jongen ineens niets meer van zich heeft laten horen, vind ik persoonlijk btje triest om gewoon zo het contact ineens te verbreken. Nja ik ga dr dan wel met die TJT tegenaan!.