Prop luchtfilter, start slecht

Kruusruuker

Well-Known Member
Hallo,

Yamaha Aerox

50cc P1 std
Krukas P1
Vario P1
Minarelli Koppeling
Carb 12mm Dell'Ortho
Gianelli Cr
Std luchtfilter

Nou heb ik de prop uit de lucht filter gehaald, puur voor het geluid eigelijk, maar nu wil die na 30x kicken nog niet starten. Ben van sproeier 78 naar 84 gegaan en hij wil heel moeilijk starten. Met prop erin wou die starten na 1x kicken. Het liefs zou ik prop er uit willen houden, maar ik wil weten waar dit aan ligt.


Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

die prop eruit halen is eigenlijk gewoon dom , behalve het geluid win je niks meer , bovendien word ie gevoeliger , kan meer rommel toelaten en valt ook nog meer op voor de politie.

de scooter loopt net zo goed MET prop , die prop eruit halen brengt je hoogstens ellende..

dat zie je nu al...
 
nou vind ik niet, ik vond hem wel lekker lopen toen ie wel liep.. kan het ook met afstelling te maken hebben van de carbu? want dat is eigelijk mijn vraag, what to do?
 
Last edited:
Vaak zit dit gewoon tussen je oren.
omdat je meer lawaai maakt, denk je en krijg je het gevoel dat je sneller rijd.

maar dit is vaak gewoon bedrog.

Ik zou hem lekker terug steken als ik jouw was.

je verbruik gaat ook omhoog door die prop te verwijderen.
 
er zit 100% geen verschil in prestatie of die prop er nou wel of niet in zit , maar wel is ie gevoeliger , net wat moeilijker af te stellen , meer kans op rommel in het filter e.d.

kortom , alleen maar nadelen..

en het geluid klinkt ook nog "sjonnie" , wel lawaai , geen snelheid.. ;)
 
Bougie al nagekeken? Ik denk namelijk dat hij gewoon verzuipt. ;)
Probeer eens met dezelfde sproeier als eerst, om te kijken of hij dan wel aan gaat. ;)

@melf#50
Ik rijd ook zonder prop en dat loopt gewoon veel lekkerder, scooter zit veel feller op het gas.
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat het onzin is, kreeg hem met prop nooit afgesteld als nu zonder prop. ;)
 
@melf#50
Ik rijd ook zonder prop en dat loopt gewoon veel lekkerder, scooter zit veel feller op het gas.
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat het onzin is, kreeg hem met prop nooit afgesteld als nu zonder prop. ;)

wss heb jij dan 70cc??? daar zit ik nu ook mee, wss als ik prop eruit haal zal hij af te stellen zijn, ik moet nu richting de 78 sproeier gaan om normaal te kunnen rijden.

mja met een 50cc moet het met prop gewoon normaal af te stellen zijn ;)
 
Bougie al nagekeken? Ik denk namelijk dat hij gewoon verzuipt. ;)
Probeer eens met dezelfde sproeier als eerst, om te kijken of hij dan wel aan gaat. ;)

@melf#50
Ik rijd ook zonder prop en dat loopt gewoon veel lekkerder, scooter zit veel feller op het gas.
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat het onzin is, kreeg hem met prop nooit afgesteld als nu zonder prop. ;)

heb net een nieuwe bougie, moet nog even ''ingereden'' worden anders kan ik dat niet zien, heb namelijk al gekeken.
 
wss heb jij dan 70cc??? daar zit ik nu ook mee, wss als ik prop eruit haal zal hij af te stellen zijn, ik moet nu richting de 78 sproeier gaan om normaal te kunnen rijden.

mja met een 50cc moet het met prop gewoon normaal af te stellen zijn ;)

Ik rijd met een roze top (dus 70cc) ook met sproeier 82 met buisje erin.
 
Bougie al nagekeken? Ik denk namelijk dat hij gewoon verzuipt. ;)
Probeer eens met dezelfde sproeier als eerst, om te kijken of hij dan wel aan gaat. ;)

@melf#50
Ik rijd ook zonder prop en dat loopt gewoon veel lekkerder, scooter zit veel feller op het gas.
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat het onzin is, kreeg hem met prop nooit afgesteld als nu zonder prop. ;)

heb jij dit al uitgebrobeerd bij zo'n 30 scooters minimaal dan?

en dan ook echt getest? zoals ik wel heb gedaan??

dan had je namelijk geweten dat het GEEN RUK scheelt , je kan er hoogstens op achteruit gaan , meer niet..

verder is het prima af te stellen met prop erin , zelfs met 70cc nog wel..

dat jou dat niet lukt zegt mij meer over jou dan over die prop ;)
 
Back
Top