[Project] Zelfbouw crosser

RobvdZande

SH-Tuning.NL
Ik kwam op het idee om een cross-scooter te gaan maken toen mijn broertje ging zeuren bij mijn pa dat hij ook op iets wou rijden omdat hij altijd mee ging als ik ging motocrossen })

Dit ding heb ik al een tijdje gelden gemaakt en ik heb tot mijn grote spijt ook géén foto's van het bouw proces... :(

Het werd een Yamaha BWS, toen ik deze aan het strippen en bij het kale frame aangekomen was kwam ik op het idee er een 'mini' crosding van te maken :)
Ik kreeg bij de BWS geen blok dus op zoek naar iets anders, dit werd uiteindelijk een Aprillia Amico blokje.

Frame verslepen, hier en daar wat gelast, af en toe wat weg halen en weer met elkaar verbinden en je krijgt een leuk iets :p

Omdat het ding voor in het zand bedoelt is moet hij natuurlijk wel wat grip hebben, dus dan maar grote cross-bandjes eronder.
De kappen gaan natuurlijk niet passen en daarom heb ik wat metaal verbogen, gezagen ect om het toch mooi en uniek te maken.

Setup is ook niet gek speciaal, maar wel genoeg voor auto wheelies :) ;

-Polini Giet70 [SH-Tuned]
-Dell'Orto 17.5mm
-Malossi Multivar
-Yasuni R
-Hebo asje + SKF C4
-Dayco snaar

file_001.jpg

file_002.jpg

file_003.jpg

file_004.jpg

file_005.jpg

file_006.jpg

Paar dagen geleden op de bank geweest en ik vindt het resultaat toch best netjes voor een 17.5mm carbje :!

7.2 Pk & 10.5k RPM
uitdraai_bank.jpg

Als iemand nog ergens een paar mb over heeft voor filpmjes hoor ik het graag...

Last edited:
Advertisement - register to remove this

dit ding is echt vet, ik heb um op oisterwijk gezien... je moet zadel alleen wat smaller maken, zie je bij echte crossers ook misschien rijd het wat fijner in het zand.

Originally posted by bom niels
dit ding is echt vet, ik heb um op oisterwijk gezien... je moet zadel alleen wat smaller maken, zie je bij echte crossers ook misschien rijd het wat fijner in het zand.

Crossers hebben meer een zadel voor de show aangezien je toch 80% vd tijd sta :) . Betwijfel me of het op een scooter werkt. Ik zou zowizo de voetsteunen wat verder naar achteren zetten want zo kan je er niet echt op staan denk ik en als je zittend door een kuil rij doet het aardig pijn in je rug kan ik je vertellen :p

Waar heb je die voorvork vandaan want de veerweg is extreem kort?
En kan het carter eigenlijk wel kantelen zonder dat het aan het frame komt!

Originally posted by DNA-Menno
Leuk zo'n burnout op de oprit :rolleyes:

Vet ding, zodra er weer een cross wordt georganiseerd si ei present neem ik aan?

oprit je ziet toch duidelijk dat het een skate halfpipe is :P
leuk ding rob volgende keer @ meeting oisterwijk gaan we sprinten

Back