Zelfbouw Kart ***project*** (met scooterblok)

om aluminium schoon te maken moet je pure velgenreiniger nemen
dat is bij poetsbedrijven [autoos] te krijgen
aluminium word weer als nieuw zonder stralen
kijk wel uit met blote handen het bijt verschrikkelijk
tot verbranding toe
 
Leuk project, jaar of 5 geleden hebben ik en een vriend ook zo'n ding gemaakt.

Uiteindelijk stage 6 racing erop met een c16 icm 21mm.
Reed heel leuk maar ook veel problemen, bij scherpe bochten trekt de vlotter het vaak niet en de ketting wilde er nog wel is af slingeren. Ding ging ook heel erg hard af.

maargoed hoop dat je zo wat problemen voor kan zijn:)
 
Starre achteras achter zou je beter een 50 mm nemen ipv een 30 , de 30 mm gaan snel scheef , krom trekken .
En ik ben benieuwd hoe je de overbrenging op je achter as gaat brengen .
Kettig is beter dan riem , met een riem kan je vermogen verlies wekken .
ga maar eens met een huurkart rijden die aangedreven is met een riem , en dan met 1tj die aangedreven is met een ketting .
Die met ketting ga je sneller optrekken en hoger top krijgen .
Scheelt op een indoorbaan toch bijna een seconde of meer .

Groeten SLC
 
Ging er vanuit dat een scooter ook al 100kilo weegt. En mijn kart zal ook wel in de buurt komen. 1:1 verhouding met een ketting. Wielen zijn iets kleiner dus hij zal ook wel "iets" harder trekken. En je zit laag aan de grond dus 50 lijkt al snel.
Maar de praktijk zal het moeten bewijzen

En of hij hem krom trekt durf ik ook niet te zeggen. Het tandwiel zit bijna tegen het lager aan dus daar zal hij moeilijk buigen
 
Ging er vanuit dat een scooter ook al 100kilo weegt. En mijn kart zal ook wel in de buurt komen. 1:1 verhouding met een ketting. Wielen zijn iets kleiner dus hij zal ook wel "iets" harder trekken. En je zit laag aan de grond dus 50 lijkt al snel.
Maar de praktijk zal het moeten bewijzen

En of hij hem krom trekt durf ik ook niet te zeggen. Het tandwiel zit bijna tegen het lager aan dus daar zal hij moeilijk buigen


Ik rij namelijk in BMC ( belgisch karting kampioenschap ) rotax max 125cc senior , en 121 km/h is best hard en gewoonte . ik geef je enkel raad en tips , van mijn ervaringen .
 
Starre achteras achter zou je beter een 50 mm nemen ipv een 30 , de 30 mm gaan snel scheef , krom trekken .
En ik ben benieuwd hoe je de overbrenging op je achter as gaat brengen .
Kettig is beter dan riem , met een riem kan je vermogen verlies wekken .
ga maar eens met een huurkart rijden die aangedreven is met een riem , en dan met 1tj die aangedreven is met een ketting .
Die met ketting ga je sneller optrekken en hoger top krijgen .
Scheelt op een indoorbaan toch bijna een seconde of meer .

Groeten SLC

Zo'n beukend blok zit er niet aan vast dat die met een 50 as moet rijden.
 
Zo'n beukend blok zit er niet aan vast dat die met een 50 as moet rijden.


Nee de blok zal de as niet krom trekken , maar een as van 30 is gevoeliger voor schokken zoals putten en weet ik veel .
een klein tikje en hij staat al krom .
terwijl een as van 50mm al wat meer kan verdragen .
 
Ben benieuwd hoe het afloopt, als ik dingen lees als bougiepakking, piaggio horizontaal etc, maar goed blijkbaar heb je wel technisch inzicht want het blok loopt, dus ik hoop dat het ooit af komt :p jammer dat er geen brute onderdelen op komen!
 
Wat dacht je van het gewicht? van een 50mm as . 1.20m? Ik hou het op 3 lagers 1 t midde en 2 aan de zeikant.
Dat heeft een echt kart ook niet? Heeft dat een rede? t maakt m wel veel sterker.



brute onderdelen gaan komen als ik niet tevrede ben met het optrekken ect. Verder zit ik met t probleem van een spiebaan steken in de adapters

Na deze week stage dus geen hw en veel tijd! eindelijk vaart erin
 
Last edited:
Wat dacht je van het gewicht? van een 50mm as . 1.20m? Ik hou het op 3 lagers 1 t midde en 2 aan de zeikant.
Dat heeft een echt kart ook niet? Heeft dat een rede? t maakt m wel veel sterker.



brute onderdelen gaan komen als ik niet tevrede ben met het optrekken ect. Verder zit ik met t probleem van een spiebaan steken in de adapters

Na deze week stage dus geen hw en veel tijd! eindelijk vaart erin


een echte kart heeft idd 3 lager houders , meestal rijden wij nu maar met 2 de middenste eruit maakt de kart vrijer achter aan (grip) maar dat is bij jou niet nodig .
een holle as van 50 gaat minder wegen dan een volle van 30 .
wij rijden altyd met holle assen van 50 .
30 is eigenlijk voorbij gestreefd .
 
Update 05-01-2011

Door mijn stage van 40uur heb ik niet veel kunnen doen deze maand. Ik ga het weer oppakken waar ik gebleven was.

Nog n gelukkig nieuwjaar iedereen ;)
 
Back
Top