race_typhoon
Well-Known Member
Project Hebo-Zip sp '99
Het begon allemaal, toen ik op 16 jarige leeftijd een puch maxi
kocht….hier heb ik 2 weken op gereden, omdat meneer pronk,
toen een scooter had gekocht, en ik compleet verliefd was
geworden op het scooterfenomeen.
Dus na 2 weken mijn Puch maxi verkocht, en deze typhoon gekocht:
(hier al iets aangepast door mijzelf zie binnenrotor, voorvork en nummering)
Deze was aan het begin uitgerust met:
70 w-poort,
17,5 mm en
Mhr uitlaat….. (deze was toen nog niet lek)
Deze heb ik in de loop van 1 jaar, omgetoverd tot dit:
na verloop van tijd had deze toen de volgende setup:
Getunde carters
Doppler krukas
70 Mhr-Team tuned bij joor
Malossi MHR uitlaat
Malossi binnenrotor
Malossi Eprom
D0 21mm carburateur,
recht spruitstuk,
stnd membraan
Malossi kartfilter
Speeddrive vario (die slechte)
Polini speedclutch koppeling (idd..ook slecht)
Standaard piaggio poulies
Malossi kevlar v-snaar
Primaire vertanding veranderd...(rf van 9,4)
Sfera monoseat
En had toen het wel mega hoge klaaswaal-2002-vermogen van: welteverstaan:
11.46 pk’s..
Niet echt superhoog :’( maar toen vond ik het niet zwaaaaaar slecht……
Omdat ik toen erg verliefd werd, op het ’99 model ZIP sp, heb ik deze maar gekocht van Jorick.
(copyright bij Cheeseburger-Hugo )
Toen ik dit speeltje kocht, was deze uitgerust, met de volgende onderdelen: Manston 70, C16, 19mm,
en 2g koppeling…..gepolijst carter, en nog wat zooi
Nadat ik 2 dagen heb lopen blazen, heb ik een vast-loper gehad
(lager is totaal naar z’n grootje gegaan, foto’s komen nog wel )
en heb hem dus voor 4 maanden weggezet….
In die tijd, heb ik overwogen, hem te verkopen....(en het bijna gedaan)
Totdat ik weer de scooter-kriebels kreeg, en ik nieuwe onderdelen heb gekocht
Namelijk:
Mhr team krukas, 70 Polini Evo cilinder, Hebo racing 2 uitlaat, Do 26mm carbu,
een kartbox, overrange, vertanding, en nog wat onzin.
De binnenrotor had ik gelukkig nog bewaard (van de typhoon),
en die kan ik dus tezamen met het andere pretspul binnenkort gaan monteren..
De planning: (t/m december 2002)
De koeling hoop ik binnenkort te optimaliseren…
tijdelijk ga ik met 2 standaard radiateurs rijden, die serieel geschakeld zijn…..
Op den duur ga ik een motor(250cc), of malossi radiateur monteren (minder waarschijnlijk).
Ook de vering hoop ik te vervangen, voor rs24, pioli-HAT of bitubo exemplaren.
Op dit moment, word m’n carter en cilinder aangepast (heb geen
goede frees, en de precieze tjoen-ervaring, dat ik het zelf aandurf), en krijg 12 november mijn carter terug.
Ondertussen heb ik het uiterlijk van de zip onder handen genomen:
de gaasjes in de voorkap zijn wit gespoten, de scooter is totaal bestickerd, en de gehele kabelboom is verwijderd.
Ook ben ik nog van plan, een 2-tal ijzeren verstevigingsstangen te monteren.
Ik hoop rond eind november vermogenstest-resultaten te
hebben, en jullie enkele foto’s te kunnen laten zien.
Van het nieuwe uiterlijk en de nieuwe prestaties van de Zip.
Mijn persoonlijke doel is, om binnen 6 maanden aan 18+ pk te zitten...
dit is naar mijn mening redelijk haalbaar, en ga dit dus ook proberen te halen.
Ik houd jullie op de hoogte....
Sander
Het begon allemaal, toen ik op 16 jarige leeftijd een puch maxi
kocht….hier heb ik 2 weken op gereden, omdat meneer pronk,
toen een scooter had gekocht, en ik compleet verliefd was
geworden op het scooterfenomeen.
Dus na 2 weken mijn Puch maxi verkocht, en deze typhoon gekocht:
(hier al iets aangepast door mijzelf zie binnenrotor, voorvork en nummering)
Deze was aan het begin uitgerust met:
70 w-poort,
17,5 mm en
Mhr uitlaat….. (deze was toen nog niet lek)
Deze heb ik in de loop van 1 jaar, omgetoverd tot dit:
na verloop van tijd had deze toen de volgende setup:
Getunde carters
Doppler krukas
70 Mhr-Team tuned bij joor
Malossi MHR uitlaat
Malossi binnenrotor
Malossi Eprom
D0 21mm carburateur,
recht spruitstuk,
stnd membraan
Malossi kartfilter
Speeddrive vario (die slechte)
Polini speedclutch koppeling (idd..ook slecht)
Standaard piaggio poulies
Malossi kevlar v-snaar
Primaire vertanding veranderd...(rf van 9,4)
Sfera monoseat
En had toen het wel mega hoge klaaswaal-2002-vermogen van: welteverstaan:
11.46 pk’s..
Niet echt superhoog :’( maar toen vond ik het niet zwaaaaaar slecht……
Omdat ik toen erg verliefd werd, op het ’99 model ZIP sp, heb ik deze maar gekocht van Jorick.
(copyright bij Cheeseburger-Hugo
Toen ik dit speeltje kocht, was deze uitgerust, met de volgende onderdelen: Manston 70, C16, 19mm,
en 2g koppeling…..gepolijst carter, en nog wat zooi
Nadat ik 2 dagen heb lopen blazen, heb ik een vast-loper gehad
(lager is totaal naar z’n grootje gegaan, foto’s komen nog wel
en heb hem dus voor 4 maanden weggezet….
In die tijd, heb ik overwogen, hem te verkopen....(en het bijna gedaan)
Totdat ik weer de scooter-kriebels kreeg, en ik nieuwe onderdelen heb gekocht
Namelijk:
Mhr team krukas, 70 Polini Evo cilinder, Hebo racing 2 uitlaat, Do 26mm carbu,
een kartbox, overrange, vertanding, en nog wat onzin.
De binnenrotor had ik gelukkig nog bewaard (van de typhoon),
en die kan ik dus tezamen met het andere pretspul binnenkort gaan monteren..
De planning: (t/m december 2002)
De koeling hoop ik binnenkort te optimaliseren…
tijdelijk ga ik met 2 standaard radiateurs rijden, die serieel geschakeld zijn…..
Op den duur ga ik een motor(250cc), of malossi radiateur monteren (minder waarschijnlijk).
Ook de vering hoop ik te vervangen, voor rs24, pioli-HAT of bitubo exemplaren.
Op dit moment, word m’n carter en cilinder aangepast (heb geen
goede frees, en de precieze tjoen-ervaring, dat ik het zelf aandurf), en krijg 12 november mijn carter terug.
Ondertussen heb ik het uiterlijk van de zip onder handen genomen:
de gaasjes in de voorkap zijn wit gespoten, de scooter is totaal bestickerd, en de gehele kabelboom is verwijderd.
Ook ben ik nog van plan, een 2-tal ijzeren verstevigingsstangen te monteren.
Ik hoop rond eind november vermogenstest-resultaten te
hebben, en jullie enkele foto’s te kunnen laten zien.
Van het nieuwe uiterlijk en de nieuwe prestaties van de Zip.
Mijn persoonlijke doel is, om binnen 6 maanden aan 18+ pk te zitten...
dit is naar mijn mening redelijk haalbaar, en ga dit dus ook proberen te halen.
Ik houd jullie op de hoogte....
Sander
Last edited by a moderator: