Project Beta Ark: Wijchen '05

Fr@nk!

Watzskebizzybwabwa ?
Et voila

Frank doet zijn verhaaltje :)


(18-04-05)

Het gekloot allemaal zo’n 1,5-2 jaar geleden.Ik was op een groep 8 reünie feestje waar ik een kel ontmoete die dus bij mij in de klas had gezeten, en die zat een beetje te blaten over zijn brommer , jawel , een heuse NSR-2 !! Njah ik de volgende dag met hem afgesproken om eens een stukje te rijden op zo’n ding, en ik vond het natuurlijk helemaal geweldig…….3x raden wat voor een brommer ik wilde hebben, idd, een NSR-2.Toen was ik nog net geen 15, dus gelukkig had ik nog ff tijd op te sparen. Imiddels was ik 15 , en was me oog gevallen op een tomos quadro, die te koop stond voor 500 eui, na veel geblaat mocht ik hem nog niet kopen, omdat hij dan nog een dik half jaar in de schuur moest staanNjah ik dus helemaal teleurgesteld, en ik had het voorlopig ff gehad met die apparaten.Het was eind augustus ’04, en mijn ouders kwamen terug van vakantie.. ik zei dat het nou wel eens tijd aan het worden was om een leuke brommert te gaan zoeken.Dus ik samen met papa gezellig naar de dealer in de buurt; Sanders Tweewielers ( aka de afzetters ) om is te gaan kijken voor een tomos of een 2ehands beta.Bla bla heel leuk en aardig, kwam erop neer dat ik voor mijn verjaardag, jawel, een hele dikke, vette, supersnelle splinternieuwe Beta Ark AC kreeg ( kwis toen nog geen tiet van scooters, en ik was allang blij dat ik er 1 kreeg..)Nou 1 okt ben ik jarig en we hadden dat ding besteld in begin september.Ik moest dus nog 4 hele weken wachten :| .Naja het waren de 4 langste weken van me leven dat wel , maar het was dan eindelijk zover: ik kreeg mijn eigen scooter +ralf+ !!!!Mjah het was op een vrijdag dus eerst leuk naar school tot half 3, daarna als de kenker naar huis gefietst om te kijken ofdat me scooter er al was.Me ma ‘’ ja frankje, sanders heeft net gebeld, en ze zouden er om half 4 zijn!...’’njah ik vond het allemaal wel best,dus ik tot half 5 achter het raam gezeten ( teringlijers ook!! )en eindelijk kwam die.Ik dus helemaal in de wolken, blablablablabla certi gehaald enz enz.





natuurlijk niet vergeten om een paar plaatjes erop te plakken 8)







Het was inmiddels al bijna Sinterklaas en ik moest nog een cadeautje halen ( me broertje is pas 6 ), en ik had nog een nieuw traingspak nodig, dus dat kwam goed uit! :rolleyes: Dus ik samen met Tom ( Aerox Wijchen ) lekker ‘’blaaschen’’ naar Sportsworld in Beuningen…. Dus wij rijden daar lekker op een weggetje, moet je over zo’n piskruispuntje heen. Wij hebben duidelijk voorrang, mjah daar dacht een dik lelijk vrouwtje anders over….met als gevolg: Beta in de kreukels en me enkel naar de klote. Njah ik dus 2 weken op krukken, en ik was me splinternieuwe scooter dus kwijt ( 1400 km op teller )Een maand later kreeg ik netjes mijn geld terug van de scooter, + nog wat extra’s , zodat ik weer een spliternieuwe scooter kon gaan halen.Een ezel struikelt niet 2 keer over dezelfde steen, dus ik kocht een Beta Ark LC DD Limited Edition.(dikke voorvoork+dikke schijf)











Dus eerst heel leuk scootje inrijden!Mjah die standaard troep gaat vervelen, dus wat doen we dan, idd!,een TNT stuurtje, zijstandaard en standaard uitlaat van oude type erop gooien…(uitlaat nog niet op foto)










Njah allemaal heel erg leuk en aardig, mjah rijd natuurlijk voor geen tiet. Dus ik ff rondkijken op verschillende fora, en kocht voor weinig de volgende spulletjes gekauft : Polini Speedcontrol, Yasuni R , Malossi kevlar v-snaar…reed opzich wel lekker, als je nog nooit hard heb gereden :+ Hier dus een tijdje mee gereden , maar ivm oom agent hier in Wijchen toch maar weer besloten origineel te gaan rijden tot school is afgelopen…..

Ik heb ondertussen ook nog een Kundo paddock kunnen kopen +ralf+ :







( i know, paddock zit niet goed bevestigd, maar op de een of andere manier zijn de schroefdraden aan de achterkant dicht? Mjah die worden uitgeboord zodat de paddock er netjes opkan (feest)

Ook heb ik laatst mijn TP carterkapske binnegekregen:





Had alleen wat problemen met kickstart veer er weer terug in te krijgen, dus na 1,5 uur kloten en me poten flink open hebben te gehaald toch besloten om maar ff door de dealer laten doen :| , vraagt die homo er ook nog 5 eppo’s voor :( !! ARGH!!Mjah het zit goed, en we kunnen weer ‘’blaaschen’’ :D


Verder ook beetje over setup zitten nadenken:

Polini Evolution 70
Doppler ‘’Race’’ krukas
Yasuni/Bidalot c20
Stage 6 24 mm PWK
Malossi vl14
HPI 2004/HPI 2005
Overrange
Detla clutch
Malossi 13/44 primaire vertanding

Niet orgineel, mjah wie is het wel, en het ‘’blaascht’’ :p,
Mijn idee is om er een leeg blok bij te kopen, zodat ik rustig me blok kan opbouwen, en toch nog lekker doortuffen kan met me std blokkie

Nou dit lijkt mij een leuk begin, maaaaaaaaaaar het uiterlijk moet ook maar eens ‘’speciaal’’ worden .Hier heb ik ook veel over na zitten denken, en uitendelijk het volgende besloten:

Kleuren combo wordt fluor oranje met mat zwart.Ik heb hiervoor gekozen omdat je dit niet of nauwelijks ziet op beta’s(tenminste omg Nijmegen)Dus binnekort Tom een keer lief aankijken ofdat ie een vette soep kan bakken Verder komen er SR velgen onder(niet orgineel, maar blijft vet :p)!Plamuren e.d. ben ik nog niet van plan, mss later nog…meer hierover in de volgende updates!

(26-05-05)
Zo, ff een tijdje stil gezeten, druk gehad met school (examens), zit er nu gelukkig bijna op!Heb van de week een paar spuitbussen gehaald, om ff uit te proberen met fluor oranje:


Spuitbus:


knipperlichten:




carteroliedopje 8P:


maar helaas hechte de primair niet lekker:(




(fluor komt niet echt goed eruit op de foto’s!, in het echt is het wel mooi hoor ;) )

Ook ben ik begonnen met het polijsten van me carterkap….

Ontdoen van verflaag:


En verder lekker door schuren:

Oeeeeeeeeeeeh geile teentjes 8P

Verder krijg ik morgen een c16 binnen, dus morgen weer een update  !


(28-05-05)

Zo ben ik weer….helaas niet c16 binnengekregen, die kerel waarvan ik hem heb gekocht had hem nog niet opgestuurd :X…..deze heb ik dus pas dinsdag binnen ..

Ook heb ik alvast een SR voorvelg gekocht, deze zal in de loop van de week ook wel een keer binnenkrijgen!

Het is ook prachtig weer, en wat doe je dan: idd, dat dacht ik ook, je rijd je scoot naar achter, wast hem een x goed, waxed ( of hoe je dat ook schrijft ) je lak netjes, en schiet een paar plaatjes!Scoot staat er nu dus zo bij :















Verder heb ik van de week ook nog wat kleine spullen binnengekregen, namelijk fluor oranje handvaten en carbon sticker vellen (voor om de voorvoork)



Nu is het dus nog wachten op de c16, en verder beetje aan het uiterlijk beunen….!!Maar nu eerst nog even examens afmaken, aankomende maandag nog nederlands, dan dinsdag engels en donderdag sluit ik de zooi af met wiskunde.... :|


(08-06-05)

Eujjjjj, hier is Frank weer, met jawel, de 1e |_| |]d33T!!!!


HOERAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH WWHOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA…….’’uhm Frank, allles goed ?’’Ow sorry, wat ik wou zeggen is dat de examens erop zitten en ik dus vakantie heb :rolleyes: ……...Zoals al eerder vermeld zou ik begin vorige week mijn c16 binnenkrijgen, maar na dik een week van gezeur en geblaat had hij hem gister dus uiteindelijk wel op de post gedaan:|, met als resultaat:






Verder ook mijn E13 binnengekregen:



Samen op de foto :love: :



En ff snel onder me beta geknald om te kijken hoe het eruit ziet :| :



Zoals je ziet is hij nog in vrij brakke staat, maar deze jongen wordt morgen onder handen genomen……



Nu dus de examens erop zitten, en je dus vakantie hebt, heb je mooi alle tijd om aan je scoot te beunen……ik ben dus begonnen met het ‘’strippen’’ van me scooter, wat zonder problemen ging.Maar de ontwerpers van beta hebben het zo bedacht dat als je bij een beta je voorkap eraf wilt halen, je eerst je voorwiel eraf moet halen…..geen probleem fzo maar toch vrij irritant!Met een klein beetje hulp van moeders kom je dan op dit resultaat uit :* :










Ook is Tom (Aerox Wijchen) volop bezig met zijn powlieniej roxje, en toevallig moest hij nog even naar van de Kruis, en die kans laat ik me niet aan me voorbij schieten, dus vandaag samen met Tom en zun ma naar v/d Kruis geweest, en ik moet zeggen, het is echt een relaxte winkel…..beter als die dealers hier in de buurt …….maar goed, toen we daar waren heb ik maar meteen een TNT stuur+booster clamp gekocht:



Maar toen kregen we iets in de handen gedouwd wat de hele reis weer goed maakte, namelijk een stuk of 12 malozie stickers!!!!YEAH!!!! :L



Maar goed, ik thuis gekomen eerst ff een paar flinke tosti’s gebakken , en daarna stuur en clamp erop gezet, en ik moet zeggen, het staat goed geil….enjoy :















Dussssssssssszzzzzzzzzzzzzzzz dit was het weer voor vandaag, kzal aanwezig zijn op Best(niet rijdend), dus binnekort weer een neue update!lat0r




(09-06-05)

Eujz, benk ik weer



Nou eigenlijk vrij nutteloze update, mjah toch weer het een en ander gedaan…



Het was vandaag vrij lekker weer, dus had ik ff mijn beta naar achter gerold en die is ff goed schoongemaakt….tenminste dat was de bedoeling,maar ik had geen goede ontvetter meer :| (velgen), dus eerst ff naar de praxis geweest en daar een flesje velgen cleaner gehaald.Toen ook maar meteen ff langs de dealer hiero geweest voor een nieuwe Motip stift om bandenletters wit te kleuren.Mja eenmaal thuisgekomen dus even aan het poetsen geweest, meteen maar ff die ugly-ass gele stickers eraf gehaald….mjah hij staat er wel weer mooi en schoon bij! +ralf+

Motip stift :


En de scoot na de wasbeurt :






En een olie-vrij velgje :love: :



Maar dit hele project is niet mogelijk zonder mijn speciaal ingehuurde h0me-tjoener 8) :


Gister had ik dus mijn Bidalot c16 binnengekregen, deze was al half geschuurt…mjah had zoals gewoonlijk geen zak te doen dus heb ik deze maar even verder ‘’opgeknapt’’, eerst geschuurd tot 400, daarna lasnaden teruggebracht, en als laatste een nieuw hittebestendig verflaagje….is vrij mooi geworden denkz, mjah , met een lege maag beunen werkt natuurlijk niet......


Friet hard ge-eund :D




voor:


klaar met lasnaden terug brengen:


en weer op de scoot :love: :



Nou dat was um weer, kzou zeggen, tot zondag mensen ! tot sinas…


(11-06-05)

Zo even een foto loze update...

Heb afgelopen dagen beetje lopen aankloten met de scooter nog , in hoop hem nog een beetje klaar te krijgen voor Best, mjah nu kan de scooter helaas niet meer mee, dus morgen zonder scoot op naar Best !Ik ben dus flink opzoek geweest naar een remhendel, kwam ik er 1 tegen had ik geen geld bij :| ......mjah dat wordt dus begin volgende week pas weer!


De afgelopen week flink met de scooter van Tom (Aeorx Wijchen) bezig geweest, mjah het kon ook weer niet anders,alles deed het perfect,en vanavond waren we bezig zijn achterrem te ontluchten, breekt dat klote nippeltje af :|......njah niks meer aan te doen dus,geen achterrem, dus niet door keuring heen..., ook hij zonder scoot naar Best, extra lullig omdat hij er deze week zo hard aan gewerkt heeft......mjah gelukkig komen er nog meer, en dan zal hij wel present zijn (denk ik )!Mjah voor nu dus ff afwachten op mijn lege LC DD blok en me SR velgen, dan komt er weer een update!Mensen ottttttttt mooooooooonnnnnnnnnnnnnnnnnn ( of hoe die mongool dat ook zegt )
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kijk ff in U&A forum, Dennis heeft een topic gemaakt met allemaal upload site's erin, misschien dat je daar wat aan hebt...
 
hey gozer begint wel wat te worden, maar wat word je setup precies?
en wat wil je er nog allemaal aan gaan doen?

laters
 
ART^Beta-Rider said:
hey gozer begint wel wat te worden, maar wat word je setup precies?
en wat wil je er nog allemaal aan gaan doen?

laters

Polini Evolution 70
Doppler ‘’Race’’ krukas
Yasuni/Bidalot c20
Stage 6 24 mm PWK
Malossi vl14
HPI 2004/HPI 2005
Overrange
Detla clutch
Malossi 13/44 primaire vertanding


Iets in deze richting..........niet echt een orgineel/speciaal meer, mja dat is niemand meer..........verder optisch fluor oranje/mat zwart, heb hiervoor gekozen omdat ik dit nauwelijks/nooit zie op een beta.....duzzzsss,binnekort ff Tom lief aankijken ofdat hij een soepje kan bakken :*... vraag zo beantwoord :p ? lat0r
 
ga kappen schuren man, en koop een p1 as i.p.v. een doppler.
spreek je zo wel, verder weet je wel wat ik er van vind.
bèta powerr
 
(09-06-05)

Eujz, benk ik weer



Nou eigenlijk vrij nutteloze update, mjah toch weer het een en ander gedaan…



Het was vandaag vrij lekker weer, dus had ik ff mijn beta naar achter gerold en die is ff goed schoongemaakt….tenminste dat was de bedoeling,maar ik had geen goede ontvetter meer :| (velgen), dus eerst ff naar de praxis geweest en daar een flesje velgen cleaner gehaald.Toen ook maar meteen ff langs de dealer hiero geweest voor een nieuwe Motip stift om bandenletters wit te kleuren.Mja eenmaal thuisgekomen dus even aan het poetsen geweest, meteen maar ff die ugly-ass gele stickers eraf gehaald….mjah hij staat er wel weer mooi en schoon bij! +ralf+

Motip stift :


En de scoot na de wasbeurt :






En een olie-vrij velgje :love: :



Maar dit hele project is niet mogelijk zonder mijn speciaal ingehuurde h0me-tjoener 8) :


Gister had ik dus mijn Bidalot c16 binnengekregen, deze was al half geschuurt…mjah had zoals gewoonlijk geen zak te doen dus heb ik deze maar even verder ‘’opgeknapt’’, eerst geschuurd tot 400, daarna lasnaden teruggebracht, en als laatste een nieuw hittebestendig verflaagje….is vrij mooi geworden denkz, mjah , met een lege maag beunen werkt natuurlijk niet......


Friet hard ge-eund :D




voor:


klaar met lasnaden terug brengen:


en weer op de scoot :love: :



Nou dat was um weer, kzou zeggen, tot zondag mensen ! tot sinas…
 
Last edited:
(11-06-05)

Zo even een foto loze update...

Heb afgelopen dagen beetje lopen aankloten met de scooter nog , in hoop hem nog een beetje klaar te krijgen voor Best, mjah nu kan de scooter helaas niet meer mee, dus morgen zonder scoot op naar Best !Ik ben dus flink opzoek geweest naar een remhendel, kwam ik er 1 tegen had ik geen geld bij :| ......mjah dat wordt dus begin volgende week pas weer!


De afgelopen week flink met de scooter van Tom (Aeorx Wijchen) bezig geweest, mjah het kon ook weer niet anders,alles deed het perfect,en vanavond waren we bezig zijn achterrem te ontluchten, breekt dat klote nippeltje af :|......njah niks meer aan te doen dus,geen achterrem, dus niet door keuring heen..., ook hij zonder scoot naar Best, extra lullig omdat hij er deze week zo hard aan gewerkt heeft......mjah gelukkig komen er nog meer, en dan zal hij wel present zijn (denk ik )!Mjah voor nu dus ff afwachten op mijn lege LC DD blok en me SR velgen, dan komt er weer een update!Mensen ottttttttt mooooooooonnnnnnnnnnnnnnnnnn ( of hoe die mongool dat ook zegt )
 
beta doet t met mij :rolleyes:

owja btw als je nog ingekorte remhandels moe hebbe (waarvan 1 al hoog gepimpt +ralf+ ) pm maar effe

maar suc 6 verder
 
Back
Top