[project] aerox-evo70

hey mensjes, er zijn al een tijdje geen nieuwe pics geweest, maar dat betekent natuurlijk niet dat er niks gebeurd :)

ff een paar nieuwe pics...

nieuwe koelsysteempje
aeroxevo70-koelsysteem1.JPG


buddy met eprom en carb
aeroxevo70-buddyinside.JPG


tellerunit is maar voor tijdelijk zo
aeroxevo70-tellerunittijdelijk.JPG


voorkant
aeroxevo70-voorkantgeschuurd.JPG


zijkant
aeroxevo70-zijkantgeschuurd.JPG


achterkant
aeroxevo70-achterkantgeschuurd.JPG


blokje :)
aeroxevo70-blokjegestraald.JPG


ziet er naar uit dat ie nog wel gaat rijden op jubbega })
 
Last edited:
Originally posted by Xander
Koperen buizen en een aluminium cilinder? :X

ik zei er ook al iets over... 1 van de 2 was naar mijn weten niet goed.

Maarjah... jou geef ik geen ongelijk meer dus dan zullen die koperen wel niet goed zijn :P
 
dude, hou je bek :P
mja, die 2 bovenste zijn nu ook van koper, reden:
koper geleid de warmte beter ---> betere koeling
en ik had 2 buizen van kopern en alu van 2 meter naast mekaar, en het gewicht verschilde zo goed als niks...
 
De reden dat hun over je buizen verschillen, is ws. omdat op de een of andere manier het metaal/alu oid gaat aanvreten, en dan gaat spul stuk ofzo :+
 
ik zou toch ff die koperen buizen omwisselen voor die alu buizen, je hebt wel redline waterwetter bv om het tegen te gaan, maar toch gaat er smurrie opbouwen.
 
mja, waarom zou er wat fout gaan bij leidingbuizen ? als ik thuis koelvloeistof in de gootsteen gooi gaan de leidingen toch ook niet kapot :S
 
Met koper zal best werken, alleen omdat je een alu cilinder hebt zou het kunnen gaan reageren en dan krijg je troep in je leidingen/cilinder.. en dat is echt geen fabeltje ofzo hoor. Beter alu buizen gebruiken voor de zekerheid.
 
Doe anders een klein blokje "magnesium" in je koelsysteem , dan zal dat aangetast worden en niet je leidingen/cilinder ;)
 
Originally posted by Marcel-NRG
beter sloop je die stuurkappen er ook af :+
doe gewoon een tnttje erop :p

nee man! breng m niet op slechte ideetjes. :P

Niet doen hoor mark! dat stuurtje is beter zo.
Ik hoop dat je een kaal stuur lelijk blijft vinden want anders mag je niet meer voor me rijden en ga ik er alles aan doen om je voor te blijven zodat ik je " dan lelijke stuur " niet hoef te zien.

:D
 
oo, ik heb nu een kaal frame in me schuur die in minder dan 5 dagen even perfect moet gaan rijden voor jubbega... dus je hebt een kleine voorsprong :rolleyes:

miss sta ik de 20e naast je ;)
 
eitje toch :)
ik zit nog ff met me achterrem :S nippeltje sluitn niet perfect af, 3x remmen en de druk is er vanaf :S

mja, marcel, jij blijft maar commentaar geven :P dat roostertje was tijdelijk, denk dat ik het nu anders ga fixen, maar de stuurkappen blijven er echt wel opzitten !
 
Last edited:
mja, Jubbega was dus uber gaar, kreeg m nog net aan af voor donderdag ochtend...
mja, eerste keer sprinten werd ik te laat geroepen, dus vertrok met nog geen 30 graden koude motor, toen wou ie dus niet zo 8P
tweede keer ging het wel heel erg lekker, maar die UST dude maakte een valse start :P, was heel erg jammer
en de derde keer was dus weer wat minder, gelukkig wel beter dan eerste keer...
verders was het erg tof om erbij te zijn. ook al heb ik erg weinig mensen gemeet, eigenlijk alleen ouwe bekenden.

mja, de nieuwe cilinder doet het dus wel lekker :) nou nog kijken of ie ooit wil stoppen met lekken :S
 
Back
Top