This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Problemen met vivacity 2 takt 50cc 2006

Soleth

New Member
Hey, na recentelijk gevallen te zijn met mijn vivacity kreeg hij wat problemen, zodra hij start loopt hij op tot maximale toeren? De gaskabel is denk ik stuk? Nu wil ik hem zelf gaan vervangen maar heb ik niet heel veel verstand van sleutelen

Ook liep hij altijd vrij hoge toeren, vooral met mij en mn vriendin bovenop aangezien we beide dik zijn, mischien omdat het 200 kilo is, mischien omdat er iets niet klopt. Wie weet

Nou had mijn schoonvader me aangeraden er sowieso een nieuwe trekveer in te doen maar als ik het dan weer aan een vriend vraag “weet hij van niks, prutser” dus nu is de vraag, wat kan ik doen, ik vindt sleutelen best leuk maar mischien is dit toch te hoog gegrepen,

Mischien weten jullie wat, als ik wat informatie mis laat het zeker weten dan reageer ik zsm
 
kan inderdaad betekenen dat de gaskabel beschadigd is geraakt en op vol blijft hangen. Als je aan de hendel draait voel je dan wel weerstand?

andere oorzaak zou valse lucht kunnen zijn, dat er door de val iets is gescheurd of losgekomen waardoor er via een ander plek dan via het luchtfilter lucht in de cilinder of carburateur komt.

Doe even een goede schade inspectie van je scooter maak eventueel foto's van de schades en wie kan men hier dan wat gerichter advies geven.
 
Wordt even kijken of de gaskabel nergens gekneld zit. Of de binnenkabel vrij beweegt en of hij heel is.
Trekveertjes in de koppeling bepalen op welk toerental de koppeling aangrijpt en de scooter begint te rijden. Lijkt mij niets relevant, tenzij iemand er te strakke in heeft gestopt ooit.
Wanneer zijn deze hoge toeren? Op top? Zoja, zwaardere rolletjes, of variobregrenzing verwijderen.
Wat is de setup van deze scooter?
Verder zitten jullie 20kg boven de maximum toelaatbare massa.
Wat gezellig.
 
Trekveertjes omdat hij inderdaad pas 2 of 3 seconden na de gashendel open was begon te rijden, volgens de jongen van wie ik hem heb gekocht is het van een oude vent gekocht en was hij compleet stock, maarja dat verhaal hoor je bij iedere aankoop, ik zal eens wat fotos maken!
 
Ziet er idd standaard uit, begrenzerpijpje nog op de uitlaat. Luchtfilter flap(en wss begrenzertuutje) nog aanwezig.
Verder blijft bovengenoemde staan.
Werking gaskabel controleren.
Als je je luchtfilter eraf schroeft dan kun je via die kant je carburateur in kijken en zien of de schuif omlaag staat.
En zo ook met het gas spelen en de werking controleren.
Stuur gelijk ook even wat foto's mee van de gehele carburateur wanneer je het luchtfilter eraf hebt.
 
Want dat is de gasklep neem ik aan? Of praat ik dan onzin, toen ik het aan iemand vroeg zij die dat die na een val ook kan blijven hangen, ik heb een nieuwe gaskabel besteld en die komt morgen binnen, dan ga ik hem proberen te vervangen mocht die stuk zijn, waar moet ik dan rekening mee houden?

Er zit verder nog onder de gashendel een tandwiel wat je kan verstellen, heb daarmee gespeeld, hoe weet ik wat daar de juiste afstelling voor is?
 
Er zit verder nog onder de gashendel een tandwiel wat je kan verstellen, heb daarmee gespeeld, hoe weet ik wat daar de juiste afstelling voor is?


Gasschuif.
Wanneer je geen gas geeft, de gasschuif volledig naar beneden is en wanneer je wel gas geeft de gas schuif helemaal naar boven gaat.
Maargoed begrijp sws niet waarom je iets bestelt zonder vast te stellen wat echt kapot is.
Als je nou eens de suggesties in de posts hierboven naloopt dan kun je wat gerichtere vragen stellen indien nog nodig.
Verder valt er weinig over te zeggen over montage van de gaskabel. De huidige montage bij de gashendel en in de carburateur goed bekijken, evt. foto's maken. Gewoon zorgen dat hij nergens gekneld zit en hij de gasschuif volledig omhoog en omlaag zet.
 
(http://imgur.com/a%2F9dYhJDQ)
Dat is niet helemaal naar beneden! Damn! Dus dan is er ergens een knik in de kabel?
 
Kan je die (stationair)schroef een aantal slagen uit draaien?
Is de schroef die je in t midden van je filmpje ziet.
En even kijken of de schuif dan wat verder omlaag gaat.
En hoe de toeren dan zijn.

Verder lijkt je gaskabel iig niet doorgeknapt te zijn.
 
Ah, heb eventjes 1, 2, en 3 slagen losser gezet, bijbehorende filmpjes hier

(http://imgur.com/a%2FjRVbgvi)
Hoort de gasschuif zoveel ruimte open te houden? Ik neem aan dat hij verder naar beneden hoort te schuiven :/
 

Ik krijg geen geluid bij jouw videos. Ook niet op me mobiel.
Ik weet dan ook niet wat je wilt laten zien, ik vermoed hoe hoog hij stationair draait?
Verder zie ik geen update wat betreft hoe laag de schuif zakt na het draaien aan de stationairschroef.
Je voorgaande filmpje van de schuif staat ie in mijn ogen te hoog.
Als dat met wat slagen aan de stationairschroef verholpen is dan is dat mooi.
Wat zijn dan verder nog de problemen?
In t cirkeltje zou naar mijn herinnering je luchtschroef moeten zitten.
Echter oogt dat bij jou vaag.
Is dat een 6 kant boutje ofzo? of wat is het.
Verder kan het geen kwaad om even wat remmenreinger op de buitenkant van je carburateur te spuiten, dat ding is wel heel smerig.
Als je dan je luchtfilter loshaalt is het risico op vuil in je carb vrij groot.
 
Ah, wat raar, zal of aan mij of aan imgur liggen, video 1 slaat hij meteen af, 2 draait hij heel hoog, en bij 3 slaat hij vrijwel meteen op hol, door te draaien zakt de schuif niets, de luchtschroef is inderdaad denk ik een 6kant, ik zal hem eens schoonmaken,

De gaskabel is verder gewoon prima? Kan het zo zijn dat de schuif te hoog staat ivm de val?
 
Laat ik het zo zeggen.
Als jij die stationairschroef er helemaal uit draait en die schuif zakt niet lager dan op je video. Dan klopt er iets niet.
Dan wordt de kabel ergens belemmerd of zit de schuif niet meer goed in de schacht.


Verder zie ik een slag als een halve cirkel. 180 graden draai.
Als jij die schroef naar links draait (losser), hoort de motor juist langzamer te draaien.
Echter begrijp ik van jou dat als je 3 slagen de schroef uitdraait de scooter op hol slaat?
Alleen voor de goede orde, wat is nu nog precies het probleem?
Je kan adhv die schroef niet de scooter laten lopen zonder dat hij uitvalt en niet te gek hoog loopt?
 
Ah, je hebt gelijk! Hierbij de herupload met sound! Lag aan mij, nu zou het wel moeten functioneren

(http://imgur.com/a%2FRRSRPlJ)
Het probleem is dat ik het niet goed afgesteld krijg, hoe los ik de schroef ook draai, de schuif zakt niet 100% naar beneden, zoals je in de video hoort, stationair loopt hij (alhoewel hoog) maar met gas hangt ie vast!
Post automatically merged:

En de video waarin hij aflsaat staat er niet tussen, weet de volgorde nu zelf ook niet meer
 
Geef je nou eigenlijk gas in deze filmpjes of helemaal niks?
Mijn vorige vraag blijft staan, wat is de stand van de gasschuif wanneer je die stationairsschroef helemaal verwijderd uit de carburateur?
 
Lijkt mij dat hij wat lager hoort dan dit, ook al is de hoek niet helemaal prettig, maar je zal er wel niet anders bij kunnen.
Als jij de schroef erin draait en zo min mogelijk slagen draait ( 1 zodat de schroef in het draad valt.) en de scooter blijft zo hoog lopen dan zou ik toch eens kijken of de gaskabel wel vrij loopt van begin tot eind.
Vind je niks, dan is het tijd om de carburateur te demonteren of iig dat dopje bovenop los te halen en de boel te bekijken.
Als je dan de gaskabel demonteert uit de schuif, dan heb je de gasschuif los in je hand en kun je zien hoe ver hij werkelijk in de carb kan vallen.

Zeg er wel bij, zodra je deze carburateur los haalt dan moet ie per definitie al gereinigd worden, want er gaat gegarandeerd vuil in vallen.