Trekveertjes omdat hij inderdaad pas 2 of 3 seconden na de gashendel open was begon te rijden, volgens de jongen van wie ik hem heb gekocht is het van een oude vent gekocht en was hij compleet stock, maarja dat verhaal hoor je bij iedere aankoop, ik zal eens wat fotos maken!Wordt even kijken of de gaskabel nergens gekneld zit. Of de binnenkabel vrij beweegt en of hij heel is.
Trekveertjes in de koppeling bepalen op welk toerental de koppeling aangrijpt en de scooter begint te rijden. Lijkt mij niets relevant, tenzij iemand er te strakke in heeft gestopt ooit.
Wanneer zijn deze hoge toeren? Op top? Zoja, zwaardere rolletjes, of variobregrenzing verwijderen.
Wat is de setup van deze scooter?
Verder zitten jullie 20kg boven de maximum toelaatbare massa.
Wat gezellig.
Want dat is de gasklep neem ik aan? Of praat ik dan onzin, toen ik het aan iemand vroeg zij die dat die na een val ook kan blijven hangen, ik heb een nieuwe gaskabel besteld en die komt morgen binnen, dan ga ik hem proberen te vervangen mocht die stuk zijn, waar moet ik dan rekening mee houden?Ziet er idd standaard uit, begrenzerpijpje nog op de uitlaat. Luchtfilter flap(en wss begrenzertuutje) nog aanwezig.
Verder blijft bovengenoemde staan.
Werking gaskabel controleren.
Als je je luchtfilter eraf schroeft dan kun je via die kant je carburateur in kijken en zien of de schuif omlaag staat.
En zo ook met het gas spelen en de werking controleren.
Stuur gelijk ook even wat foto's mee van de gehele carburateur wanneer je het luchtfilter eraf hebt.
Er zit verder nog onder de gashendel een tandwiel wat je kan verstellen, heb daarmee gespeeld, hoe weet ik wat daar de juiste afstelling voor is?
Gasschuif.
Wanneer je geen gas geeft, de gasschuif volledig naar beneden is en wanneer je wel gas geeft de gas schuif helemaal naar boven gaat.
Maargoed begrijp sws niet waarom je iets bestelt zonder vast te stellen wat echt kapot is.
Als je nou eens de suggesties in de posts hierboven naloopt dan kun je wat gerichtere vragen stellen indien nog nodig.
Verder valt er weinig over te zeggen over montage van de gaskabel. De huidige montage bij de gashendel en in de carburateur goed bekijken, evt. foto's maken. Gewoon zorgen dat hij nergens gekneld zit en hij de gasschuif volledig omhoog en omlaag zet.
Ah, heb eventjes 1, 2, en 3 slagen losser gezet, bijbehorende filmpjes hierKan je die (stationair)schroef een aantal slagen uit draaien?
Is de schroef die je in t midden van je filmpje ziet.
En even kijken of de schuif dan wat verder omlaag gaat.
En hoe de toeren dan zijn.
Verder lijkt je gaskabel iig niet doorgeknapt te zijn.
Ah, wat raar, zal of aan mij of aan imgur liggen, video 1 slaat hij meteen af, 2 draait hij heel hoog, en bij 3 slaat hij vrijwel meteen op hol, door te draaien zakt de schuif niets, de luchtschroef is inderdaad denk ik een 6kant, ik zal hem eens schoonmaken,View attachment 67828
Ik krijg geen geluid bij jouw videos. Ook niet op me mobiel.
Ik weet dan ook niet wat je wilt laten zien, ik vermoed hoe hoog hij stationair draait?
Verder zie ik geen update wat betreft hoe laag de schuif zakt na het draaien aan de stationairschroef.
Je voorgaande filmpje van de schuif staat ie in mijn ogen te hoog.
Als dat met wat slagen aan de stationairschroef verholpen is dan is dat mooi.
Wat zijn dan verder nog de problemen?
In t cirkeltje zou naar mijn herinnering je luchtschroef moeten zitten.
Echter oogt dat bij jou vaag.
Is dat een 6 kant boutje ofzo? of wat is het.
Verder kan het geen kwaad om even wat remmenreinger op de buitenkant van je carburateur te spuiten, dat ding is wel heel smerig.
Als je dan je luchtfilter loshaalt is het risico op vuil in je carb vrij groot.
Ah, je hebt gelijk! Hierbij de herupload met sound! Lag aan mij, nu zou het wel moeten functionerenLaat ik het zo zeggen.
Als jij die stationairschroef er helemaal uit draait en die schuif zakt niet lager dan op je video. Dan klopt er iets niet.
Dan wordt de kabel ergens belemmerd of zit de schuif niet meer goed in de schacht.
Verder zie ik een slag als een halve cirkel. 180 graden draai.
Als jij die schroef naar links draait (losser), hoort de motor juist langzamer te draaien.
Echter begrijp ik van jou dat als je 3 slagen de schroef uitdraait de scooter op hol slaat?
Alleen voor de goede orde, wat is nu nog precies het probleem?
Je kan adhv die schroef niet de scooter laten lopen zonder dat hij uitvalt en niet te gek hoog loopt?
Een van de filmpjes geef ik gas, is daarop ook zichtbaar, andere 2 niet, ik ga nu de schroef losdraaien en kijken voor jeGeef je nou eigenlijk gas in deze filmpjes of helemaal niks?
Mijn vorige vraag blijft staan, wat is de stand van de gasschuif wanneer je die stationairsschroef helemaal verwijderd uit de carburateur?
Ff herhaling gekeken. Ja momenteel zie ik niet meer dan een scooter die stationair te hoog loopt.Een van de filmpjes geef ik gas, is daarop ook zichtbaar, andere 2 niet, ik ga nu de schroef losdraaien en kijken voor je
Eventjes de schroef verwijderd te hebben blijft de schuif hetzelfde staan, of mischien iets lager?Ff herhaling gekeken. Ja momenteel zie ik niet meer dan een scooter die stationair te hoog loopt.