Problemen met PVL Rotor...

Hoi,

Ben nu al een tijdje in het bezit van een PVL rotor, netjes gemonteerd. CDI en bobine ver uit elkaar, hele dikke massakabel... alles zit zoals het hoort te zitten zeg maar :)

Alleen het bekende probleem zoals bij meerdere mensen: hij stottert...!!

Heb verschillende bougie geprobeerd, resultaat: niks..

Ik had hem op 6mm vooronsteking gezet, maar toen ging die bovenin volop stotteren, en zat er geen versnelling in van 0 tot 60 km/h...
Nu heb ik hem op 8-9mm gezet en is der versnelling duidelijk verbeterd, en de stotter bovenin stukken minder, maar nog wel aanwezig..
Alleen ik denk dat dat als ik verder ga, dat het niet echt goed is voor men zuigertje..

Iemand ideeën, of een oplossing, ervaring hiermee?

Alvast bedankt,

Stephan
 
Advertisement - register to remove this

Probeer eens een NGK B10EGV.

Anders CDI wisselen , op de goedkopere verkochte setjes(uit Duitsland) zitten soms foute(kapotte) CDI's.

Handing om de KRD-PVL versie te kopen, zit lekker garantie op.

Tss 5.9 / 6 mm voorontsteking is ideaal.
 
Kijk eerst of je een goede massa hebt.
Als je dat hebt worden er storingen veroorzaakt, dus wikkel je cdi en bobine in met aluminium-folie.
Ik weet bijna zeker dat het probleem dan verholpen is...
 
de afstelling van de rotor kun je het beste controleren met een afstellamp , want zoals je nu bezig bent doe je het op de gok met eventueel alle elende van dien , en je zoekt in een grijs gebied dus optimaal zal die dan nooit staan ;)
 
een maat van mij had hetzelfde als jouw,

probeer de massakabel eens te verleggen, anders aansluiten...
hij heeft geen last meer, als je cdi nog niet is doorgebrand

er wordt ook een ngk br10 aangeraden, en je moet je cdi inpakken met alu folie...

succes ermee
 
Vandaag ff wezen klussen.. Heb de bobine en CDI allebei ingewikkeld, extra massadraad aangelegd, voor de zekerheid nog ff de cilinder nog nagekeken, en hij loopt nu perfect!

Bedankt voor de reacties!

Stephan
 
PVL maakt gebruik van 45kV vonkspanning in tegenstelling tot de meeste andere ontstekingen die rond de 30kV zitten.
Dit is de grootste oorzaak van alle problemen.
Ik wil dus niet zeggen dat 45kV slecht is. :)

Inwikkelen in alufolie is inderdaad een oplossing.
Een andere oplossing is het verhogen van de weerstand in de bougie, dop of kabel of een combinatie er van. Al zou ik daar wel zo lang mogelijk mee wachten, omdat je dan de voordelen van de hogere vonkspanning verminderd.
 
Jasper V said:
PVL maakt gebruik van 45kV vonkspanning in tegenstelling tot de meeste andere ontstekingen die rond de 30kV zitten.
Dit is de grootste oorzaak van alle problemen.
Ik wil dus niet zeggen dat 45kV slecht is. :)

Inwikkelen in alufolie is inderdaad een oplossing.
Een andere oplossing is het verhogen van de weerstand in de bougie, dop of kabel of een combinatie er van. Al zou ik daar wel zo lang mogelijk mee wachten, omdat je dan de voordelen van de hogere vonkspanning verminderd.

En als je een cdi en bobine in 1 heb en hij stottert nog kan je hem toch niet inwikkelen?
 
Back
Top