Problemen met Piaggio Velofax

Georgina

Well-Known Member
Hallo daar,

Ik heb grote problemen met mijn Piaggio Velofax. Ik heb een onlangs helemaal uit elkaar gehaald en deze opnieuw gespoten. Nu ben ik vandaag druk bezig geweest om alles weer in elkaar te zetten en nu krijg ik 'm niet meer aan de praat. Ik krijg zelfs helemaal geen contact meer als ik hem via de electrische start probeer te starten... Zelf heb ik het idee dat er iets niet meer goed is aan de binnenkant van het contact. Deze is namelijk, door omstandigheden, ook uit elkaar gegaan en nu zijn er 2 veertjes uit gevallen en zit er nu slechts 1 weer terug in, omdat de andere ook nog is afgebroken. Zelf heb ik het idee dat het daaraan ligt dat het niet goed werkt.
Maar omdat ie dus helemaal uit elkaar is geweest, kan ik het niet met zekerheid zeggen.
Tevens heb ik geprobeerd via de kickstart te starten. Ik krijg dan wel een licht te zien in de kilomter teller, maar verder niks. Ik ben er niet helemaal zeker van, maar moet ik hier ook tevens de startknop gebruiken?

Weet er iemand toevallig ook nog waar er ergens op internet een duidelijk overzicht te vinden is met alle aansluitingen van de electrische bedrading e.d.

En heeft er ook iemand een idee dat stel dat het contact kapot is, deze nog wel gemaakt kan worden? Ik ben namelijk bevreest dat ik straks niet meer lekker op m'n Piaggio kan rijden...... :( Kan iemand me een beetje opvrolijken???

Alvast bedankt....

Groetjes Georgina
 
Advertisement - register to remove this

ik snap 1 ding niet helemaal , je haalt wel de hele brommer zomaar uit elkaar maar je weet niet eens hoe je het ding moet starten , dat brengt mij ertoe dat ik denk dat je er totaal geen verstand van hebt en dus zomaar wat hebt gedaan...

wat er dus gebeurt kan zijn is dat je dingen verkeerd in elkaar hebt gezet of draden verkeerd hebt aangesloten ,en dat het contactslot kapot is is natuurlijk nooit goed , dus zorg eerst dat dat voor elkaar is ,eventueel een nieuw contactslot..

hoe lang heeft het uit elkaar gelegen? wanneer heeft het voor het laatst wel gereden?

als je de kickstart gebruikt hoef je verder niks te doen , geen knoppen in drukken....
 
melf #50 said:
ik snap 1 ding niet helemaal , je haalt wel de hele brommer zomaar uit elkaar maar je weet niet eens hoe je het ding moet starten , dat brengt mij ertoe dat ik denk dat je er totaal geen verstand van hebt en dus zomaar wat hebt gedaan...
wat er dus gebeurt kan zijn is dat je dingen verkeerd in elkaar hebt gezet of draden verkeerd hebt aangesloten ,en dat het contactslot kapot is is natuurlijk nooit goed , dus zorg eerst dat dat voor elkaar is ,eventueel een nieuw contactslot..
hoe lang heeft het uit elkaar gelegen? wanneer heeft het voor het laatst wel gereden?

Niet zomaar uitelkaar gehaald... Vertrouw mij maar... Maar voor alles moet er toch een eerste keer zijn??? Anders leer je het toch nooit??
Alles is goed aangesloten we hebben alles opgeschreven namelijk... Ga vandaag achter een nieuw contactslot aan...
Ligt nog net een week... Dus niet zo lang... Een week geleden gereden... Nou nog ideeën??

Groetjes
Georgina
 
Last edited:
mja , de eerste keer haalde ik ook niet een bromfiets uit elkaar waar ik nog serieus op wou rijden hoor :)

het leren maken van een bromfiets leer je pas echt wanneer je er midden tussen in zit , het is het meeste de ervaring en de hulp van anderen die je een monteur maken , niet de ervaring van een bromfiets in elkaar en uit elkaar halen , want dan kan niemand zeggen wat je verkeerd doet , zoals nu dus ;)

het sleutelen zelf is natuurlijk niet verkeerd , daardoor kom je mischien situaties tegen welke je moet oplossen en kom je zo op ideeen.

maargoed ,genoeg over dat , als ie een week geleden nog gereden heeft is verder alles wel goed en zal het liggen aan iets wat verkeerd gemonteerd is of dus kapot gegaan tijdens het mon of demonteren van onderdelen , en aangezien je zelf al aangeeft dat het contactslot niet naar behoren is is het het dus het beste om eerst die te vervangen zodat dat probleem is uitgesloten. dus , ik zou pas verder gaan als het contactslot binnen is
 
melf #50 said:
mja , de eerste keer haalde ik ook niet een bromfiets uit elkaar waar ik nog serieus op wou rijden hoor :)

het leren maken van een bromfiets leer je pas echt wanneer je er midden tussen in zit , het is het meeste de ervaring en de hulp van anderen die je een monteur maken , niet de ervaring van een bromfiets in elkaar en uit elkaar halen , want dan kan niemand zeggen wat je verkeerd doet , zoals nu dus ;)

het sleutelen zelf is natuurlijk niet verkeerd , daardoor kom je mischien situaties tegen welke je moet oplossen en kom je zo op ideeen.

maargoed ,genoeg over dat , als ie een week geleden nog gereden heeft is verder alles wel goed en zal het liggen aan iets wat verkeerd gemonteerd is of dus kapot gegaan tijdens het mon of demonteren van onderdelen , en aangezien je zelf al aangeeft dat het contactslot niet naar behoren is is het het dus het beste om eerst die te vervangen zodat dat probleem is uitgesloten. dus , ik zou pas verder gaan als het contactslot binnen is

Nou het is gelukt!! We hebben hem weer aan de praat.. Geen hele nieuwe slot maar wel de achter kant, was ik er achter gekomen dat de vorige eigenaar er ook aan heb zitten sleutelen en het was al niet helemaal zuiver meer.. Nu weer wel!! Dus je ziet het sons is het toch wel goed om er aan te gaan sleutelen =) Maar ja nou nog de remmen... :)
 
Back
Top