Hoi ElixzProbeer eens de druk en trekveertjes te vervangen, het kan zijn dat ze te slap zijn omdat je wel een snelle uitlaat er onder hebt gezet.
Voor trekveertjes weet ik niet precies de kleur/type maar drukveer zou ik een malossi wit of geel proberen.
Het betreft een bromEen scooter afstellen begint met degelijke onderdelen op nette en correcte wijze monteren.
Vervolgens de banden oppompen.
Dan ga je de carburatie afstellen met een schone (nieuwe) bougie. Als je dat in orde hebt ga je met de rollen spelen, blijkt dat je een andere drukveer nodig hebt dan plaats je die en ga je verder met de rollen. Als laatste pas je de trekveertjes nog even aan.
Ga dus ook in die correcte volgorde te werk. Als dat allemaal niet werkt kan het zo zijn dat je cilinder gewoon op is, je een gebroken zuigerveer hebt, compressie verliest, etc
Betreft het een brom of een snor?
Cilinder erafhalen zat ik ook aan te denken maar die kappen erafhalen is zo'n monnikenwerkJe zou de cilinder eraf kunnen halen zodat je de boel kan opmeten en eventueel met nieuwe pakkingen weer kan monteren als de maten goed blijken. Maar als er veel aan versleutelt is, is de carb. afstelling vaak het probleem omdat daar gewoon niets meer van klopt.
Geduld heb ik ook wel maar blijft een lastig klusje. ook aan grotere sproeier zitten denken maar dan zou hij neem ik aan bij topsnelheid gaan sputteren of inhouden.valt best mee van een viva je haalt het gedeelte weg waar je je voeten opzet en je kan bij je cilinder! je moet ook geduld hebben voor dit soort klusjes! als je dit overhaast gaat doen ga je geheid: kappen slopen, zuigerveer mollen, tappeindes breken, noem maar op! neem gewoon een dag om die kappen eraf te halen en ga de volgende dag de rest doen! en miss ook al andere sproeier geprobeert? ff wat groter?
Ben iets verder....denk ik danBegin nou maar met die carb afstelling te CHECKEN. Niet "denken" ..
hoe ontgrens je die ? is ginanelli next, weet niet of daar een begrenzing in zit ?Heb je die Gianelli uitlaat wel ontgrenst ?
Carb afstellen is meer dan alleen wat met de luchtschroef spelen maargoed..
De koppeling wordt niet ingedrukt zeg je nu? Te strakke drukveer, te lichte rolletjes, geen power door verkeerde afstelling / rotte cilinder, koppeling zit verkeerd in elkaar..
Heb ik niet zien zitten.....Voorin de uitlaat waar je hem aansluit op de cilinder zit een prop, die moet je er even uit halen en daar zit waarschijnlijk dus ook heel jouw probleem...
Is een trechtervormig buisje wat met 1 of 2 laspuntjes vast gelast zit. Beetje tussen wrikken met een schroevendraaier, of de laspuntjes doorslijpen met een dremeltje moet hem wel los zien te krijgen.
Dan even 1 of 2 maatjes groter in sproeier waarschijnlijk en dan kun je weer knallen.
rood/blauw dan hoop ik ?Ik heb net mijn 3d bril even opgezet.
Maar het ziet er allemaal niet zo goed uit...