This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

problemen met NEW VIVACITY

cyberdude

Well-Known Member
Hoi Allemaal

Heb een new vivacity (bouwjaar na 2009) en die liep al een tijdje matig kwam net boven de 40 uit
Snel uitlaatje besteld (gianelli next) snelle CDI nieuwe V-snaar en een setje testrolletjes
De rest is origineel nog
Nu heb ik zo'n beetje doosjes test rollen gehad die gaan van 4 tot 5.5 en een doosje van 6 tot 9 gram.
Geen enkele setting loopt hij goed hij trekt ENORM traag op haalt nu al helemaal de 40 niet meer.
Wel heb ik het idee dat hij power mis...mijn vriendin heeft een keer gehad dat hij stil kwam te staan dus denk ik nu aan een warmloper maar weet dat niet zeker

iemand ideeen? want ben beetje radeloos wat het nou kan zijn.:?

foto van uitlaat (in 3d) er ff bijgedaan in bijlage
 

Attachments

  • uitlaat.jpg
    107.8 KB · Views: 16
Probeer eens de druk en trekveertjes te vervangen, het kan zijn dat ze te slap zijn omdat je wel een snelle uitlaat er onder hebt gezet.

Voor trekveertjes weet ik niet precies de kleur/type maar drukveer zou ik een malossi wit of geel proberen.
 
Probeer eens de druk en trekveertjes te vervangen, het kan zijn dat ze te slap zijn omdat je wel een snelle uitlaat er onder hebt gezet.

Voor trekveertjes weet ik niet precies de kleur/type maar drukveer zou ik een malossi wit of geel proberen.
Hoi Elixz
Bedankt voor je reaktie
Ik zit er zelf aan te denken om een race vario setje te bestellen alleen heb ik het idee dat er nog iets anders is.
Hij zou met deze setting toch wel de 50 moeten halen ook al zal dat nog niet perfect lopen maar hij is niet vooruit te branden.
Wat ik nog wel ben vergeten te zeggen is dat er een tijdje met een aanlopende voorrem is gereden en wellicht dat hij daarvan een opdonder heeft gehad of een warmloper...
 
Een scooter afstellen begint met degelijke onderdelen op nette en correcte wijze monteren.

Vervolgens de banden oppompen.

Dan ga je de carburatie afstellen met een schone (nieuwe) bougie. Als je dat in orde hebt ga je met de rollen spelen, blijkt dat je een andere drukveer nodig hebt dan plaats je die en ga je verder met de rollen. Als laatste pas je de trekveertjes nog even aan.

Ga dus ook in die correcte volgorde te werk. Als dat allemaal niet werkt kan het zo zijn dat je cilinder gewoon op is, je een gebroken zuigerveer hebt, compressie verliest, etc

Betreft het een brom of een snor?
 
Het betreft een brom
Heeft nadat de begrenzingen eruit waren 65 gelopen...
nou reed hij met de originele uitlaat al slecht en op gas reageert hij ook wat matig...niet zo fel meer zal ik maar zeggen
Ook valt het op dat hij na 1 blokje om al begint in te kakken en zijn snelheid helemaal niet meer haalt.
 
Last edited:
Je zou de cilinder eraf kunnen halen zodat je de boel kan opmeten en eventueel met nieuwe pakkingen weer kan monteren als de maten goed blijken. Maar als er veel aan versleutelt is, is de carb. afstelling vaak het probleem omdat daar gewoon niets meer van klopt.
 
Cilinder erafhalen zat ik ook aan te denken maar die kappen erafhalen is zo'n monnikenwerk
 
valt best mee van een viva je haalt het gedeelte weg waar je je voeten opzet en je kan bij je cilinder! je moet ook geduld hebben voor dit soort klusjes! als je dit overhaast gaat doen ga je geheid: kappen slopen, zuigerveer mollen, tappeindes breken, noem maar op! neem gewoon een dag om die kappen eraf te halen en ga de volgende dag de rest doen! en miss ook al andere sproeier geprobeert? ff wat groter?
 
Geduld heb ik ook wel maar blijft een lastig klusje. ook aan grotere sproeier zitten denken maar dan zou hij neem ik aan bij topsnelheid gaan sputteren of inhouden.
voorlopig haalt hij de snelheid niet eens en optrekken is ook bagger dus vandaar dat ik het denk ik ergens anders moet zoeken maar waar ....
 
Begin nou maar met die carb afstelling te CHECKEN. Niet "denken" ..
Ben iets verder....denk ik dan
Carb lucht wat beter afgesteld maaaaarr
Als ik op de styaandaard gas geef werken de rolletjes oke...de snaar wordt voor dus groter.....achter (bij de koppeling) gaat hij niet in zijn geheel naar beneden dus wordt niet klein..ongeveer even hoog als de vario voor.
nou nog erachter komen waar dat aan moet liggen en wat te doen
Maar weer ff een 3d plaatje erbij je weet nooit waar het goed voor is
 

Attachments

  • 20120509_195355.jpg
    493.7 KB · Views: 14
Last edited:
Carb afstellen is meer dan alleen wat met de luchtschroef spelen maargoed..

De koppeling wordt niet ingedrukt zeg je nu? Te strakke drukveer, te lichte rolletjes, geen power door verkeerde afstelling / rotte cilinder, koppeling zit verkeerd in elkaar..
 

Hij maakt op zich genoeg toeren..alleen dus het rare dat bij de vario de v-snaar wel helemaal omhoog komt maar achter niet helemaal naar beneden gaat.
Met wegrijden koppelt hij ook gelijk , welk gewicht rolletjes ik er ook in doe
aan de koppeling is verder nooit wat veranderd....kan die gaar worden als je een tijdje met een aanlopende rem rijd ?
 
Voorin de uitlaat waar je hem aansluit op de cilinder zit een prop, die moet je er even uit halen en daar zit waarschijnlijk dus ook heel jouw probleem...

Is een trechtervormig buisje wat met 1 of 2 laspuntjes vast gelast zit. Beetje tussen wrikken met een schroevendraaier, of de laspuntjes doorslijpen met een dremeltje moet hem wel los zien te krijgen.

Dan even 1 of 2 maatjes groter in sproeier waarschijnlijk en dan kun je weer knallen.
 
Heb ik niet zien zitten.....