Problemen met mijn MTX

hij moet volgas worden afgesteld met een lamp.

het beste doe je dat op een testbank zodat je ziet wat ie doet , maar je kunt ook een keer volgas geven , dan zie je hoe de vonk verloopt.
 
Dat heb ik gedaan, ik heb dat spul thuis, maar dan....er staat een een T en een F op het vliegwiel, met wat streepjes ertussen.. Als ik hem daartussen afstel, dan loopt hij kut. Heb je geen idee hoeveel mm ofzo ik hem moet vervroegen..?(Dus hoeveel ik hem voor de F moet zetten) Ik durf zelf niet al te veel te proberen, want ben bang dat mijn zuiger verbrandt...
 
je moet het ook anders doen , de strepen die erop staan heb je niks mee te maken.

zet de zuiger in het BDP (bovenste dode punt) en zet je een streep,je neemt bijv. type-exx , en daarmee maak je op het carter en op het vliegwiel in 1 lijn een streep.

dan ga je kijken hoe de streep verloopt , ze zullen steeds dichter bij elkaar komen , als het verkeerd is komt ie of niet bij elkaar of zal ie er over heen gaan.

en dan moet je dus verstellen.

dat je zuiger opbrand kan in dit geval door 2 dingen komen , verkeerde bougie en te weinig kopinhoud. als de onsteking goed staat zal ie verder niet branden.

ik zou m btw er iets voor houden en dan proberen wat ie doet.
 
mja , wat verwacht je van brommers die MINSTENS 14 a 15 jaar oud zijn?

en dan ook nog uit de tijd dat iedereen zelf aan de brommers liepen te prutsen..

maargoed , laten we ervan uitgaan dat het verder goed is , dan kan het zijn dat je er een andere grondplaat op moet zetten ,of de originele aanpassen.

en je zult de vertanding eventueel moeten aanpassen en de carburateur afstellen.

en wat voor uitlaat zit erop?


vertrouwen op iemand die zegt dat ie een goeie MTX verkoopt zou ik iig al nooit doen btw.

een MTX -sh toch neem ik aan?

dit slaat nergens op, mijn TSX is 21 (!!!) jaar oud maar rijdt nog prima, start goed en loopt goed. het is mischien alleen het frame wat zo oud is

gewoon van uit gaan dat hij goed is
 
mja , ik weet beter , ik werk al jaren in die prut , en DAARVOOR werden ze al niet eens meer gemaakt , dus alles wat er nu nog over is mankeerd 9 van de 10 keer genoeg aan , dat is gewoon een feit...

die 1 op 10 zijn de redelijke bromfietsen nog..

en die zijn er echt niet veel..
 
Back
Top