Problemen met 70cc maxi

dat kan bij een puch maxi niet , en zeker niet aan de koppelingskant.

keerringen gaan overigens niet zomaar lek , meestal zijn dan de lagers ook al minder , en die lagers kostten weinig , dus waarom zou je het niet gewoon in 1 keer goed maken? ;)
 
Het punt is dat ik niet precies weet hoet het blok in elkaar zit. Ik weet hoe de ontsteking, de carb etc werkt. alleen de koppeling en krukas ken ik niet echt. Zou je me ff heel snel kunnen uitleggen wat ik dan allemaal moet vervangen en hoe? Of zeg je: Laat het doen. Maar dit heb ik liever niet want ik wil uiteindelijk alle reparaties zelf kunnen doen.
 
hallo

ik heb een vraag over me puch maxi

de setup is

70cc athena met HD kop
21 mm carb
simonini uitlaat

maar hij trek ect bizar traag op hij komt bijna niet van ze plek of ik dacht mischien te grote carb of zo?
 
Probeer is een 50 cc kop, of een 50cc HD kop. De zuiger van een athena is namelijk gemaakt om met zo'n kop te gebruiken. Nu jij een 70cc kop gebruikt kan die te groot zijn en dan heeft hij niet veel compressie.
 
heb je een foto van de zuiger die erin zit?

kan zijn dat ie met deze zuiger bepaalde poorten niet goed afsluit oid..

mja , wie zegt dat de zuiger/cilinderspeling zo goed is?

en wat voor tandwielverhouding , hoe is de koppeling . etc. etc.
 
ik heb er geen foto van maar de zuiger en cilinder zijn net nieuwe wat is het verschil met AJH of een gewonen en koppeling is standaard en wat is een goeie tandwielverhouding.
 
Nou de Athena AJH heeft een groot membraan, en de gewone versie heeft een klein membraan. Als je koppeling nog origineel is raad ik aan de segmenten meteen wat te verlichten, en blauwe veren te gebruiken.
 
alleen al strakker draaien is al een stuk beter meestal..

tandwielverhouding is niet echt goed te zeggen , maar iig niet te zwaar en niet te licht.

verder een cilinder kan wel nieuw zijn maar als jij er zomaar een andere zuiger in zet kan het zijn dat de speling veel te groot is nu , dan trekt ie ook niet (voor zover een puch maxi uberhaupt trekt :*)
 
Ik heb weer een nieuw vraagje....

Ik loop nou al zo lang te kutten met die brommer. Als ik kijk dan vonkt me bougie niet. Dan maak ik hem schoon enzo en geeft ie heel mager vonkje. Dan wil hij nog wel eens aanslaan. maar dan valt hij na zo'n 30 seconden weer uit. Ik ben van plan om een hele nieuwe ontsteking te kopen ik heb het helemaal gehad met dat ding...

Nog tips????
Alvast bedankt
 
Nieuwe bougie, nieuwe bougiekabel, nieuwe bougiedop, ontsteking goed zetten, nieuwe contactpunten of die andere dingen die bij een Puch kapot gaan omdat ze zo oud zijn, betere massa maken, bougie tegen blok houden als je vonk wil zien, etc
 
massa gaat via het blok zelf , dus daar hoef je niks aan te doen.

wel kun je de stopzetter (mits die erop zit) even loshalen , deze kan soms ook storing geven.

verder is het verstandig om domweg nieuwe contactpunten en condensator erop te zetten , bij voorkeur Bosch contactpunten.
 
Back
Top