This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Problemen met mijn MTX

Thijskeee

Well-Known Member
Nou, ik heb me afgelopen week een honda mtx gekocht, en was er van overtuigd dat ik geen miskoop was begaan. De jongen zei dat alles orgineel was en dat de brommer daarom maar 45 liep. Ik vol vertrouwen de jongen geloofd, en de brommer mee naar huis genomen. Ik meteen mijn eigen 70cc erop geplaats. En nu gaat hij nog steeds maar 45 km per uur. Hij loopt goed stationair, en loopt van de 0 tot 6500 toeren goed, en dan gaat hij pruttelen, en raar doen, hij wil gewoon niet meer dan 6500 toeren maken. En dus gaat hij ook niet harder dan 45 km per uur.

Nou is mijn vraag, waar zou dat aan kunnen liggen? ik zelf denk dat het de ontsteking is, want ik heb de uitlaat, carb en luchtfilter al getest, en dat was het niet.

groeten thijs
 
mja , wat verwacht je van brommers die MINSTENS 14 a 15 jaar oud zijn?

en dan ook nog uit de tijd dat iedereen zelf aan de brommers liepen te prutsen..

maargoed , laten we ervan uitgaan dat het verder goed is , dan kan het zijn dat je er een andere grondplaat op moet zetten ,of de originele aanpassen.

en je zult de vertanding eventueel moeten aanpassen en de carburateur afstellen.

en wat voor uitlaat zit erop?


vertrouwen op iemand die zegt dat ie een goeie MTX verkoopt zou ik iig al nooit doen btw.

een MTX -sh toch neem ik aan?
 
Het is een mtx-sh.
Er ligt een standaart uitlaatje onder met een proma dempertje.

Vertanding is het niet, want dan zou hij anders juist goed trekken of hard lopen, en dat doet hij allebei niet.

Nou, hij loopt btw niet precies 6500 toeren, hij maakt zo'n 7500 toeren, als hij in de vrij staat, en dan gaat hij raar doen, lijkt het wel of de onsteking overslaat of dat hij te min benzine krijgt. Maar het lijkt me stug dat hij te min benzine krijgt, want heb kwa afstellen alles al geprobeert, en hij deed met de 50cc die ik hiervoor eronder had liggen exact hetzelfde als nu met de 70cc, alleen dacht ik dat dat bij een 50cc normaal was.
 
en hoe krijg ik dat vliegwiel eraf, heb de moer los, maar ik krijg het vliegwiel zelf er niet af, ik heb namelijk geen passende poelie trekker....
Kheb er al een paar x met een hamer op getikt, maar hij komt niet los??
 
hier zijn vliegwieltrekkers voor , speciaal voor japanse vliegwielen , Honda ,suzuki etc.

en kosten 6 euro oid , dus kan geen kwaad om deze te gebruiken , ken WEL kwaad om m NIET te gebruiken..

NOOIT MET EEN HAMER OP HET VLIEGWIEL BEUKEN!!!!

gewoon de grondplaat helemaal met de klok mee draaien en eens weer proberen ,en anders adersom , maar dan nog zou ik gewoon een andere grondplaat erop zetten..

ik heb met de std grondplaat zelfs al vaker de boel uitgevijld en afgezaagd om zo ver te komen dat ie goed liep. dus een andere grondplaat is makkelijker en beter en zeker netter.
 
met een scooter is het altijd tegen de klok in draaien

en dat is volgens mij met een schakel ook zo


als je met de klok meedraait zou je hem later inzetten inprincipe


ik ken niet veel van schakels maar hopelijk ben ik wat van hulp
 
juist niet zo , een schakel draait vaak juist andersom..

deze ook , het vliegwiel draait als je er voor staat linksom , als je voor een scooter vliegwiel gaat staan draait ie rechtsom...

er zijn uitzonderingen , bijvoorbeeld als er een tussenas in zit oid...
 
het werkt, ik heb hem helemaal met de klok meegedraaid, en nu loopt ie al een stuk beter. Maar hij loopt nog niet helemaal koosjer, ik heb gelezen dat als je hem te ver wegvijld, dat je zuiger verbrand:O.... hoever kan ik hem ongeveer weg vijlen?
 
dat is het nou net , dat moet je zien te voorkomen.

maar ik kan je vertellen dat als je de grondplaat uitvijld dat je dan nog niet te ver kan gaan.

ik zaag ze zelfs open om ver genoeg te komen.

en daarom is het makkelijker en verantwoorder om een andere grondplaat te kopen.
 
Dan doe ik dat, en ik heb al iemand gevonden die de ontsteking kan afstellen met een stroboscoop. Ga ik eens proberen of hij dan wel perfectoo loopt!