Ja idd deze: https://www.k-parts.nl/variateurset...-QVmSVXDt47Ze92j2dcWCuJ_KRCAjzMwaAsnHEALw_wcBWelke Malossi vario is het? Je spreekt over een ventilvar, dus ik denk de MHR Team 2008 vario.
Oh, dat is dus het probleem!Bij die vario dien je het complete start mechaniek te verwijderen. Hierachter bevindt zich een dikke bus. Tegen de dikke bus plaats je de zwarte ring van 2mm. Vervolgens kan de vario erop.
En uiteraard niet de rode veer inbouwen. Wit is voldoende.
Ben heel benieuwd ga morgen ff stukje rijden. Ja die standaard varioteur van minarelli is helemaal bout merk gwn dat toeren overloop nie helemaal lekker is.Deze variateur is wel een stukje beter dan een Multivar. De diameter is overigens ook groter.
Heb hem zelf ook en bevalt zeer goed.
Aha, dat is een slimme.Mocht je het willen is er een manier om je elektrische start te behouden met de MHR 2008 vario. Je zou van die uitstekende gradenplaat geleider nokjes achter op de vario 1,8mm af moeten halen/schuren. Dat heb ik bij die van mij ook gedaan, werkt perfect en heeft nog lengte genoeg om niet er uit te schieten op top snelheid.
Heb je wel een achter poulie met rechte spiebanen? die vario is niet berekend op originele poulies met een knik in de spiebanen.
View attachment 77571
Ik zal eerlijk met je zijn. Heb twee jaar met elektrische start gereden en deze vario. Goed dan ligt de snaar niet op de bus en is de optrek iets minder.Mocht je het willen is er een manier om je elektrische start te behouden met de MHR 2008 vario. Je zou van die uitstekende gradenplaat geleider nokjes achter op de vario 1,8mm af moeten halen/schuren. Dat heb ik bij die van mij ook gedaan, werkt perfect en heeft nog lengte genoeg om niet er uit te schieten op top snelheid.
Heb je wel een achter poulie met rechte spiebanen? die vario is niet berekend op originele poulies met een knik in de spiebanen.
View attachment 77571
Ja ik dacht precies het zelfde in het boekje wat er bij zit staat der ook nergens wat over.Ik zal eerlijk met je zijn. Heb twee jaar met elektrische start gereden en deze vario. Goed dan ligt de snaar niet op de bus en is de optrek iets minder.
De handleiding van Malossi is dusdanig waardeloos dat ik er kort geleden pas achter kwam dat de startkoppeling eruit moet. Daarnaast zeggen Kparts en Josdijkman bij dit product dat er geen modificatie nodig is. Mijn redenatie was dan dat de E-start kan blijven.
Met een andere achterpoelie en rechte spiebaan is de optrek aanzienlijk beter. Met de originele poelies draait die een bak toeren onderin en lijkt het of de koppeling slipt. Komt simpelweg doordat de spiebaan te stijl is.
Mocht je het leuk vinden, ik heb nog een setje China achterpoelies met rechte spiebaan.
Ja dat zag ik ook bij me poelies achterin daar ligt de vsnaar veel lager dan als ik de orgi vario gebruik.Op zich is er niet te weinig ruimte voor de rollen. Zodra je op snelheid bent werkt je vario zoals het moet. Alleen bij stilstand komt de snaar niet onderin doordat de starter wat ruimte in neemt.
Dan draait ie heel veel overtoeren alsof de vsnaar niet omhoog komt in de vario als ik de shim tussen de vario bus en ventilar zet. Erg vreemdNee. Je plaatst de zwarte 2mm ring tegen de bus op de krukas. Dan gaat de vario erop. Vervolgens leg je originele ring in de ventilvar zodat die vlak is. Dan monteer je die en klaar.