Problemen met arreche 17.5mm carburateur

Olivier Beelprez

Well-Known Member
Hallo iedereen, graag had ik even wat info gehad over het afstellen van een arreche 17.5mm carburateur. Eerst even de setup: Suzuki Katana AY50 een van de eerste bj 1997 luchtgekoeld, originele cilinder originele koppeling, sito+, originele luchtfilter. Nu die arreche carb (spaanse makelij) vindt ik maaruik raar in mekaar zitten, de gasschuif heeft 2 kanten zoals alle andere maar de luchtschroef en de stationairschroef zitten aan dezelfde kant, dus dat betekent dat de stationairschroef niet aan de kant zit van het schuine kantje op de gasschuif. De gasschuif omdraaien gaat ook niet want in de hals van de carburateur waar de gasschuif in past zit een uitstekend klein pinnetje als geleider voor de gasschuif zodat je hem eigenlijk niet verkeerd kan steken. Een raadsel dus. Maar als ik de carburateur gewoon in mekaar steek zoals ik hem gekregen heb dan start de scooter heel soms, blijft heel moeilijk stationair draaien en bij gas geven valt ie onmiddellijk uit, wat ook raar is is dat als ik daarna terug probeer te starten ik een hele tijd moet wachten omdat het uit ondervinding toch niet lukt en als ik kick zo'n 20 keer er benzine in de uitlaat terecht komt. Kop en voet pakking zijn niet lekker, segmenten zijn in orde, krukas keerring zijn goed, nergens valse lucht, geen problemen met vacuüm op carburateur dus alle info is welkom, scooter reed, heeft paar maanden stil gestaan in goede conditie en nu weet ik geen raad meer. Graag hulp want dit is een verdomd goeie scooter
 
Advertisement - register to remove this

Sorry maar jouw verhaal is moeilijk te lezen.
Gebruik wat interpunctie, maak je zinnen korter en het hele verhaal overzichtelijker.

Voor wat ik eruit kon halen klinkt het als een te grote sproeier.
 
Arreche is troep, dat je al jaren bekend.. Het vervelendste is al dat het ding sproeier maten gebruikt dat per 5 gaat.. Daarnaast is het gewoon een ramp om netjes en goed af gesteld te krijgen..
 
Back
Top