problemen met aansluiting ontsteking.

Dempster

Chuck Norris
ik heb vanavond geprobeerd me ontsteking aan te sluiten maar het lukt me niet, kunnen jullie me misschien vertellen waar ik alles moet plaatsen, wat me massa draad is enzo.

42450523.jpg


die bruin en witte kabeltjes, komen van het dingetje bij de lichtspoel van daan, en dat witte met rood, en witte met geel komt van de lichtspoel af. ik weet me geen raad meer kunnen jullie helpen:eek:
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb net nog mn ontsteking op mn morini (Italjet F-50) gefixed, maar had n heel stuk minder draadjes als jij.

Uit mn ontsteking (de spoelen onder t vliegwiel) komen 3 draden. 1 rode, 1 gele, en 1 wit/zwarte.
De rode gaat op mn CDI, de gele en wit/zwarte gaan richting lampen en accu.
Verder zit op de CDI ook nog aarde, en de bougie dus.

Ik zie dat jouw CDI ook 2 aansluitingen heeft. Het zwarte draadje gaat op je massa, en de oranje op je ontsteking.
Wat is dat xtra kastje wat erbij ligt?
 
hmmzz het wordt al wat duidelijker, maar bij de uitleg van malossi komt er uit de cdi 3 kabels, een groene en een witte en rode en bij mij komen er 2 uit een zwarte en rode, die moeten naar 1 van de 4 kabels die uit me lichtspoel of me pick up komen, maar hoe weet ik welke, pick up is bruin en wit, lichtspoel is rood wit en geel wit.
 
Je lichtspoel heeft er niks mee te maken ,die zorgt alleen voor je spanning voor je lichten(duh) , dus bruin moet op rood ,en wit moet op zwart d8 ik.
 
Last edited:
maar die geven geen vonk niets, dus ik zal wel een kapotte pick up hebben:(:(:(, en als ik die gele en rode tegen elkaar houd dan het ik wel een vonk, maar die witte tegen die bruin niet. dus het zal wel kapot zijn.
 
Die tc unit en bobine van malossi die jij daar hebt heb ik al een keer geprobeerd aan te sluiten op de Suzuki Estilette van Allanzoet (ook morini dus) maar daar wou ie ook niet op lopen ,hij vonkte wel maar je kon geen gas geven want dan sputterde ie ,dus OF ze zijn stuk OF ze zijn niet voor morini.
 
dimer heeft met deze bobine en tc-unit op ze oude street gereden, dus ze zullen wel kapot zijn, maar wat ook het geval is, als ik probeer kortsluiting te maken, dan zie ik ook geen vonk wat wel het geval moet zijn toch???
 
oke, we hebben vanavond zo beetje alles bij remon geprobeerd, we iemand misschien hoeveel volt uit de pick up moet komen, wij hadden echt een super lage voltage en 0.1 ofzo, betekend het dat me pick up kapot is?? of hoort er zon lage voltage te zijn. we kregen in iedergeval geen vonk, maar misschien is de bobine + tc unit kapot
 
Je hebt toch 2 blokken liggen? toen ik die street wou kopen had ik nog gecheck of ie vonkte ,en ja dat deed ie ,maar dus wel met het orginele blok wat er onder zat ,en dus ook de orginele cdi en bobine ,dus als je dat er gewoon weer op zet ...... klaar.
 
Zalt proberen uit te leggen hoe het volgens mij werkt.

Je hebt een ontstekingsspoel en lichtspoelen. Die lichtspoelen hebben hier even geen fuk mee te maken
Je ontstekingsspoel leverd een bepaalde spanning. Tjdens het kicken zal dit iets van 7V wisselspanning zijn ofzo.
Verder heb je een pickup, dit is gewoon een contactje bij je vliegwiel.

Je ontstekingsspoel geeft de opgewekte stroom aan je CDI. Je pickup geeft, wanneer je vliegwiel op een bepaalde plaats is, een signaaltje aan je CDI dat het vonk-tijd is. Je CDI geeft de stroom van je ontstekingsspoel door aan je bobine, welke hier een hoogspanning van maakt, en dit doorgeeft aan je bougie, welke vervolgens vonkt.

Ga niet zomaar met draadjes tegen elkaar zitten klooten om te kijken wat sluiting maakt. Niets is gezekerd, dus alles kan doorbranden. Best kans dat alles prima werkt, maar dat je het nu gesloopt heb.
 
hmmz heel vaag, ik heb dus geen draad lopen vanaf me ontstekingspoel, en heeft er ook nooit opgezeten(volgens mij), dus hoe in godsnaam moet ik een vonk kunnen krijgen ik zal effe morgen effe een foto maken van me ontstekings spoel
 
Back
Top