Probleempjes blok splitsen van een Kisbee

Raytheman

New Member
ik heb wat probleempjes bij het splitsen van een Kisbee blok;
- naar mijn idee moet de kleppenbrug vrij zijn. Deze zit echter zo vast dat ik me afvraag of het niet 1 gegoten geheel is. Ik heb nu de draadeinden er maar uitgehaald en hoop het zo ook weer terug in elkaar te kunnen zetten
- het tandwiel van de oliepomp zit vast met een soort 'one-way' clipje maar ook met een m10 boutje. Kan ik dat clipje zonder problemen gewoon weglaten?
- hoe zit deze zuiger-as vast? ik zie geen circlip zitten..

Alvast bedankt voor het meedenken. Hopelijk heeft iemand ervaring met dit soort probleempjesoliepomp.jpgzuigerpenzoom.jpgkleppenbrug.jpg
 
Advertisement - register to remove this

- naar mijn idee moet de kleppenbrug vrij zijn. Deze zit echter zo vast dat ik me afvraag of het niet 1 gegoten geheel is. Ik heb nu de draadeinden er maar uitgehaald en hoop het zo ook weer terug in elkaar te kunnen zetten

Dit is een nieuwe model kop.. Deze is inderdaad aan elkaar, waar bij het oude wel los te halen was. Je kan hierbij eigenlijk alleen de nokkenas eruit halen. Aan de zijkant van het ketting tand wielen.. Zitten die buisjes die je eruit kan halen om de tuimelaars eruit te halen.


- het tandwiel van de oliepomp zit vast met een soort 'one-way' clipje maar ook met een m10 boutje. Kan ik dat clipje zonder problemen gewoon weglaten?

Als het erop zat moet het weer terug. Opzicht moet deze zo los te halen zijn.


- hoe zit deze zuiger-as vast? ik zie geen circlip zitten..

Misschien een C clip? Deze zie je namelijk wat slechter.. Dus ja er zit aan beiden kanten zeker een in.
 
Krukas lager kan je niet zomaar vervangen.. Aangezien het ketting tandwiel op tijd is geperst.
Als je deze los maakt is de kans echter heel groot dat de timing verloopt.. En je deze niet goed gaat krijgen..

Normaal gesproken vervang je de hele krukas inclusief de lagers die erop zitten.
 
Back
Top