een paar probleempjes met neos

NeoroxA

Well-Known Member
hallo,
ik heb een klein probleempje tenminste denk ik dan met me neos.
me neos is helemaal ontgrenst dus prop is eruit ( sito plus ) en vario is eruit.
wat me al opviel toen me prop uit me uitlaat was , was dat ik maar 48 op digiteller ging, ik had het net laten afstellen bij een garage.
er zit een rode drukveer in en gele trekveertjes, 4,8 gram rollers, sproeier 72.
wat ik gehoord heb is dat die rode drukveer veel te zwaar is voor mijn 50cc standaard?
heb ik net een witte drukveer gekocht en zilvere trekveertjes. wil ik ze vanmiddag vervangen, stuit ik op probleem 2 ; die moer zit fokking vast.
hoe ga ik ze vervangen :S?

Alvast hartstikke bedankt!!9||6
Groetjesss
 
Advertisement - register to remove this

hallo,
ik heb een klein probleempje tenminste denk ik dan met me neos.
me neos is helemaal ontgrenst dus prop is eruit ( sito plus ) en vario is eruit.
wat me al opviel toen me prop uit me uitlaat was , was dat ik maar 48 op digiteller ging, ik had het net laten afstellen bij een garage.
er zit een rode drukveer in en gele trekveertjes, 4,8 gram rollers, sproeier 72.
wat ik gehoord heb is dat die rode drukveer veel te zwaar is voor mijn 50cc standaard?
heb ik net een witte drukveer gekocht en zilvere trekveertjes. wil ik ze vanmiddag vervangen, stuit ik op probleem 2 ; die moer zit fokking vast.
hoe ga ik ze vervangen :S?

Alvast hartstikke bedankt!!9||6
Groetjesss

De moer voor je koppelingshuis?..
die kun je zo met een luchtsleutel los krijgen...
 
goed gereedschap gebruiken, en eventueel een hefboom maken... stuk pijp ofzo op de sleutel, hierdoor ken je veel meer kracht zetten..
 
Mja, ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar als ik mijn rem in knijp kan ik de moer echt niet los draaien, ik draai hem gewoon door de rem heen...
Dus een koppeling sleutel of lucht sleutel is eigenlijk een vereiste.
 
Duh is toch algemeen bekend dat je er een koppelingsleutel voor moet hebben..

Nou blijkbaar niet anders dan faalde ie nu ook niet.

Anyways: koop een koppelingssleutel.
Of zo'n universeel ding, die past overal op en werkt ook prima. Hoef je ook niet voor elk blok een verschillende sleutel te halen.
 
tis al gelukt maar scooter rijd egt pauper met witte drukveer en zilvere trekveertjes,
trekt niet goed op dusjaaa watnu
 
trekveren met std cill en sito uitlaat moet je eig. nooit mee klooten mja.
drukveer is indd afhankeld van je rollen dus gewoon blijven proberen met afstellen.
Succes
 
net de neo's van me broertje klaar gemaakt..

neo's lc
50cc standaard
12mm carb standaard, luchtschroef 1.5 open / benzine 2 slagen.
standaard vario met 4.7gram
standaard koppeling met witte drukveer en gouden omega trekveren.
alle begrensers eruit (inc spruitstuk)
sito plus uitlaat..

top van 80km (teller) en trekt heerlijk door, moet alleen nog ff klooien aan de carb, denk dat ik 2 maten groter met de sproeier moet zitten... mjah is voor mij ook al 5/6 jaar geleden... :p
 
Daar doelde ik ook op. :)
Weet alleen dat runners etc. std vaak een membraan begrenzers hebben. Maar mina scooters? :?
 
Mja, een spruitstuk begrenzer zal niet gaan helpen dan... hij zal hoogstends een verkeerd mengsel er door krijgen...
 
Back
Top