probleempje bij kill switch

kefkerox

Well-Known Member
voor de eprom ontsteking

ik heb een verbreek contact kill switch(als de dop eraf gaat valt de scooter uit)

ik had gelezen dan deze te plaatsen tussen de orange van je eprom naar de bobine

mijn vraag is nu moet ik de kill swith een naar de massa op het kader en de andere tussen de orange of moet ik de kabel doorknippen en beide draden van de kill switch aansluiten ????

help mij aub mvg
 
Advertisement - register to remove this

ik dacht eerlijk gezegd dat je gewoon de kabel van je ontsteking moet doorknippen en de killswitch daartussen moet steken, geen extra massa omdat een killswitch werkt als een schakelaar.

als de knop uitgaat gaat de schakelaar ook uit en geef hij geen signaal meer door. Hier heb je geen massa voor nodig, het onderbreek gewoon je kabel.

grtz
 
en bij een malossi ontsteking kun je de witte draad (want zwarte moet aan kaal stukje frame) van je killswitch tussen die 2 stekkertjes doen die tussen je ontsteking en bobine (of cdi, weet ff nie meer). Je moet hem verbinden met de bruine draad. Je kunt dus eventueel ook de bruine draad doorknippen en weer aan elkaar maken met een stukje kabel van je killswitch ertussen, maar als je het tussen die stekkertjes doet is het niet nodig om te knippen, wel zo mooi :)
 
voor de eprom ontsteking

ik heb een verbreek contact kill switch(als de dop eraf gaat valt de scooter uit)


help mij aub mvg


je hebt hem nog niet aangesloten. Dus als de dop eraf gaat valt de scooter niet uit. Het ligt er maar net aan hoe je hem aansluit.
Wat ik je duidelijk wil maken is dat er 2 types zijn.

Maak en verbreek.

Bij verbreek moet je de oranje kabel van je eprom naar bobine helemaal door knippen (dan je killswitch er tussen zetten).
Het gevaar hiervan is (aangezien de spanning niet weg kan, er schade aan je eprom ontstaat.

Bij een maak contact (dus dat de killswitch verbinding maakt als je de dop eraf trekt) moet je de bruine draad die vanaf je stator komt strippen (dus niet door knippen).
Daaraan vast maak je 1 kant van de switch en de andere kant van de switch leg je naar de massa.


Hierover is trouwens erg veel te vinden in de search.
 
Bij een maak contact (dus dat de killswitch verbinding maakt als je de dop eraf trekt) moet je de bruine draad die vanaf je stator komt strippen (dus niet door knippen).
Daaraan vast maak je 1 kant van de switch en de andere kant van de switch leg je naar de massa.

Klopt, alleen zou ik 'm gewoon tussen de stekker die van je stator afkomt en die naar je eprom toe gaat doen, hoef je geen kabels te strippen en blijft goed zitten.
 
Back
Top