klein probleempje!!

Neosjee

Well-Known Member
hoi allemaal,

ik had een neos gekocht maar de remblok was kapot en drukte daarom tegen de remschijf zodat hij heel moeilijk liep.
dus ik met mijn ombenulde kop heb de slang die naar het remblokje loopt kapot geknipt.
dus toen kwam er allemaal rem olie uit. en deed de achterem het ook opeens niet meer.

als ik nu een nieuwe slang erop zet is er dan weer niks aan de hand?
of heb ik een groter probleem?

Gr neosjee
 
Advertisement - register to remove this

wat denk je zelf???? je knipt een slang door van je rem.... en opeens doet je rem het niet meer! WAUW! nou zet een nieuwe kabel er op en vervang die rem want je zijn dat die ook stuk was.
 
Bij welke rem heb je de leiding doorgeknipt? Voor of achter?
Als je de leiding van de voorrem doorgeknipt hebt en je achterrem doet het niet meer dan was de achterrem al verrot. Heb je 2 schijven? Of voor schijf en achter trommel?
Mijn advies is sowieso, nieuwe leiding, (duh) en nieuwe blokken voor alle remmen. Alles opnieuw op druk zetten en afstellen.
 
ja ik ben een beetje nieuw in scooters dus vandaar ook jullie boze reactie.
maar oke dan moet ik ze dus vervangen allemaal en dat zal gaan kosten??
 
dat moet je zelf even kijken.

heb je voor en achter schijfrem? en welke kabel heb je doorgeknipt? die waar de rem olie door heen gaat? dan moet je daar een nieuwe kabel voor kopen. en nieuwe olie. (pas op met die olie bijt overal in.
 
dat moet je zelf even kijken.

heb je voor en achter schijfrem? en welke kabel heb je doorgeknipt? die waar de rem olie door heen gaat? dan moet je daar een nieuwe kabel voor kopen. en nieuwe olie. (pas op met die olie bijt overal in.
Hydrauliek olie is idd wat agressiever spul. Waarom heb je trouwens het andere topic geopend als je gewoon hier je vragen kan stellen?
Koop altijd nieuwe remblokken, en leidingen/kabels en eventueel de klauw als deze ook echt kapot is. 2e hands is vaak voor een reden 2e hands. ;) Goede remmen zijn je eerste veiligheid.
Met een beetje handigheid is het zelf goed te vervangen. Kijk ook of je schijf nog goed en recht is, anders deze ook vervangen.
 
Last edited:
zo'n slang kost al gauw 60 euro en dan ben je er nog niet. Aangezien ik al merk dat je er de ballen verstand van heb weet je wss ook niet hoe je een remleiding moet aansluiten/ontluchten.

Beter koop je 2ehands een complete rem die nog op druk staat (dit laatste is belangrijk) Meestal betaal je hier +- 30 euro voor

EDIT: ik faal erin om te begrijpen wat hier electra aan is
 
zo'n slang kost al gauw 60 euro en dan ben je er nog niet. Aangezien ik al merk dat je er de ballen verstand van heb weet je wss ook niet hoe je een remleiding moet aansluiten/ontluchten.

Beter koop je 2ehands een complete rem die nog op druk staat (dit laatste is belangrijk) Meestal betaal je hier +- 30 euro voor

EDIT: ik faal erin om te begrijpen wat hier electra aan is
Ik faal met je mee...

Neem iemand mee als je een 2e hands rem koopt, die weet waar hij/zij op moet letten zodat je niet met een verrotte rem zit. Het is idd handig als de rem nog goed op druk is, scheelt een hele hoop gekloot als je dat nog nooit hebt gedaan.
 
Back
Top