Probleem zip type 1

joeperdepoep

New Member
Beste lezer,

ik heb nu sinds kort een zip type 1 2t, ik heb hem zelf laten invoeren vanuit Duitsland naar Nederland.
ik heb hem toen ook van snor naar brom omgekeurd, alleen heb ik het volgende probleem er zit nog ergens een restrictie het volgende-
heb ik allemaal al geprobeerd:

Nieuwe uitlaat ontgrends - Sito plus
nieuwe carb delorto 17,5mm 70 sproeier,
onbegrensde cdi zover hij nodig was,
malossi multivar 7,5g rolletjes en witte drukveer

hij loopt op het moment 45kmh met deze setup zou hij toch harder moeten?
ook toen ik gister de nieuwe multivar installeerde kwam ik oude 12g rolletjes tegen
wat verklaarde de reten langzame optrek nu heb ik 3 7,5g en 3 12g rolletjes erin gezet nu heb ik een top van 45 en nog steeds geen hele harde optrek.
Nu heb ik even wat research gedaan en las ik over verschillende cilinder koppen bij snor en bromfietsen, en nu weet ik dat het niet gebruikt word op piaggio,
maar het is wel een zip puch.

toch als iemand weet waar de restricties zitten zie ik graag een reactie terug bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Beste lezer,

ik heb nu sinds kort een zip type 1 2t, ik heb hem zelf laten invoeren vanuit Duitsland naar Nederland.
ik heb hem toen ook van snor naar brom omgekeurd, alleen heb ik het volgende probleem er zit nog ergens een restrictie het volgende-
heb ik allemaal al geprobeerd:

Nieuwe uitlaat ontgrends - Sito plus
nieuwe carb delorto 17,5mm 70 sproeier,
onbegrensde cdi zover hij nodig was,
malossi multivar 7,5g rolletjes en witte drukveer

hij loopt op het moment 45kmh met deze setup zou hij toch harder moeten?
ook toen ik gister de nieuwe multivar installeerde kwam ik oude 12g rolletjes tegen
wat verklaarde de reten langzame optrek nu heb ik 3 7,5g en 3 12g rolletjes erin gezet nu heb ik een top van 45 en nog steeds geen hele harde optrek.
Nu heb ik even wat research gedaan en las ik over verschillende cilinder koppen bij snor en bromfietsen, en nu weet ik dat het niet gebruikt word op piaggio,
maar het is wel een zip puch.

toch als iemand weet waar de restricties zitten zie ik graag een reactie terug bedankt!
Hoi,
Ik heb ook een zip type 1.
Bij het membraan zit nog een begrenzer. Dat is een plaatje die je er heel makkelijk tussen uit haalt als je het spruitstuk losmaakt dus die 2 boutjes. Dan trekt hij een stuk beter op en hij gaat iets harder. Ook kan er in je luchtfilter nog een begrenzer zitten.
 
Hoi,
Ik heb ook een zip type 1.
Bij het membraan zit nog een begrenzer. Dat is een plaatje die je er heel makkelijk tussen uit haalt als je het spruitstuk losmaakt dus die 2 boutjes. Dan trekt hij een stuk beter op en hij gaat iets harder. Ook kan er in je luchtfilter nog een begrenzer zitten.
bedankt!

ik zal vanmiddag even kijken heb al een keertje bij het membraan gekeken en heb toen niks gezien heb ook al een keertje zonder luchtfilter geprobeerd en met panties etc toch lijk ik niks te vinden heb jij enig idee of het misschien in de cilinder kan zitten kop ofzo?
 
bedankt!

ik zal vanmiddag even kijken heb al een keertje bij het membraan gekeken en heb toen niks gezien heb ook al een keertje zonder luchtfilter geprobeerd en met panties etc toch lijk ik niks te vinden heb jij enig idee of het misschien in de cilinder kan zitten kop ofzo?
volgens mij hebben de snor cilinders een lagere timing waardoor ze gewoon niet snel kunnen. Je zou er een andere cilinder op moeten zetten om echt sneller te gaan. Pas wel op dat er randjes in je carter kunnen zitten die je er eerst uit zou moeten frezen voor dat er een andere cilinder in past.
 
volgens mij hebben de snor cilinders een lagere timing waardoor ze gewoon niet snel kunnen. Je zou er een andere cilinder op moeten zetten om echt sneller te gaan. Pas wel op dat er randjes in je carter kunnen zitten die je er eerst uit zou moeten frezen voor dat er een andere cilinder in past.
Mijn zip gaat nu 70 met snorcilinder en vertanding
 
Back
Top