Probleem speedfight 2

RvDeursen207

New Member
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over mijn speedfight 2.

Laatst had ik de Luchtfilter eraf gehaald om te kijken hoe hij dan zou lopen eigenlijk omdat ik me verveelde en gewoon benieuwd was. Dat was op een gladde weg met asfalt.

Daarna Luchtfilter er weer op gezet en komt niet aan zijn toeren. Luchtschroef heb ik elke halve slag groter en heeft geen effect. Carburateur schoon gemaakt en een nieuw luchtfilterelement dat ik toevallig nog had liggen.

Ik hoor via iedereen dat er gewoon vuil naar binnen is gekomen door carburateur van Membraam. Vind ik mislukt dat hij stottert meer dan 'bwoapppp' zou dat dan misschien iets te maken hebben met krukaskering, bougie en ontsteking?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
gr. Ruud 
Post automatically merged:

Hallo allemaal, ik heb een vraagje over mijn speedfight 2.

Laatst had ik de Luchtfilter eraf gehaald om te kijken hoe hij dan zou lopen eigenlijk omdat ik me verveelde en gewoon benieuwd was. Dat was op een gladde weg met asfalt.

Daarna Luchtfilter er weer op gezet en komt niet aan zijn toeren. Luchtschroef heb ik elke halve slag groter en heeft geen effect. Carburateur schoon gemaakt en een nieuw luchtfilterelement dat ik toevallig nog had liggen.

Ik hoor via iedereen dat er gewoon vuil naar binnen is gekomen door carburateur van Membraam. Vind ik mislukt dat hij stottert meer dan 'bwoapppp' zou dat dan misschien iets te maken hebben met krukaskering, bougie en ontsteking?

Ik hoop dat iemand mij verder kan excuseren
Excuses, deze site heeft soms nog al moeite met woorden die je typt. Eigenlijk in het kort, hij stottert meer ipv 'bwoaapp' is dat dan kering, ontsteking of bougie? Of wel vuile carburateur of kapot Membraam.

Advertisement - register to remove this

Ik zal even vrij concluderen dat het als volgt is gegaan.
- Scooter reed top
- Luchtfilter gedemonteerd en gaan rijden
- Luchtfilter terug gemonteerd en gaan rijden. Per direct problemen.

Kan natuurlijk van alles zijn, bij hoge toeval iets anders dan je inlaattraject.
Echter zou ik eens beginnen met:

- Membraan nakijken
- Bougie wisselen.

Eenvoudige klus, meteen het antwoord op je membraan kwestie.
Bougietje wisselen lijkt me ook zo gedaan.

Overigens krijgt een scooter zonder luchtfilter vrij snel een warmloper.
Weet niet wat voor capriolen je hebt uitgehaald op die geasfalteerde weg.

Ik zal even vrij concluderen dat het als volgt is gegaan.
- Scooter reed top
- Luchtfilter gedemonteerd en gaan rijden
- Luchtfilter terug gemonteerd en gaan rijden. Per direct problemen.

Kan natuurlijk van alles zijn, bij hoge toeval iets anders dan je inlaattraject.
Echter zou ik eens beginnen met:

- Membraan nakijken
- Bougie wisselen.

Eenvoudige klus, meteen het antwoord op je membraan kwestie.
Bougietje wisselen lijkt me ook zo gedaan.

Overigens krijgt een scooter zonder luchtfilter vrij snel een warmloper.
Weet niet wat voor capriolen je hebt uitgehaald op die geasfalteerde weg.
Heb 100 meter gereden en vond het daarna mooi geweest. Daarbij is het watergekoeld dus warmloop zal t dan denk k niet zijn.

Bedankt voor je reactie ga er dit weekend aan zitten!

Back