This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleem met ouders :/

CingKorn

Malaguti FireFox F15 DD
Ik heb een probleempje,

Ik wil een scooter, een vriend van m'n broer doet binnenkort zijn scooter weg omdat ie geslaagd is voor z'n rijbewijs. Ik kan zijn scooter goedkoop overkopen. Het geld is al lang allemaal bij elkaar. Alleen zijn m'n ouders nog het probleem. Ze vinden het te gevaarlijk, hoe kan ik ze overtuigen dat ik toch een scooter mag?

Proberen liefst wat oudere, verstandige mensen je ouders uit te leggen dat scooterrijden niet gevaarlijk hoeft te zijn...
(Dan toch best lekker dat ik al op mijn 15e van mijn ouders op een area met hebo ovaal mocht rondrijden en nooit een ongeluk gehad of op mijn bek gegaan)

Black nightmare said:
Waarom heb jij dan een scoot?, en zit je op het SCOOTERforum :|

Nou dat zal ik je uitleggen meneer de wijsneus.
Toen ik eraan begon was het meer een vervoers scooter. In eerste instantie verder wel leuk om een scooter te hebben, ik ontken dat ook niet. Maar er zitten meer nadelen aan dan voordelen. Ik vind dat dus niet leuk. Sommige mensen vinden het niet erg om hoge boetes te betalen. Maar ik vind dat wel erg. Waarom? omdat ik niet werk voor het incasso bureau. Momenteel is alles al duur en het word steeds duurder.

Mijn conclusie is. Voor op de openbare weg is een scooter gewoon waardeloos. Waarom?

*Slechte regels
*Politie naait je soms waar je bij staat
*Snelheid zuigt
*Slechte naam
*Kost je klauwen met geld (en niet zo`n beetje ook)
*Door het slechte weer heen (dus koud)
*Beperking lange afstanden.

Voor een auto zie ik gewoon veel meer voordelen dan een scooter ookal blijft een auto ook duur
*Je kan echt overal heen, lange afstanden geen probleem
*Makkelijk aan werk komen
*Je zit droog
*Lekker warm
*Regels zijn beter dan de bromfiets en je kan op sommige wegen harder
*Meer toekomst gerichter

Maar goed als je 18 of 23 bent denk je er net zo over.
Een scooter is pas leuk als er beter regels zouden zijn, beter kan je hem gebruiken voor op afgesloten terrein. Dan beleef je er pas echt wat aan.

Het is maar net waar je woont enzo. Ik rijd al 2 jaar zelfde stuk en nog nooit last gehad van politie. Verder kun je je scooter makkelijk onbegrensen en verstop je er gewoon een electronische begrenzer in en blijf je met std. uitlaat of sito+ rijden. Politie gelooft het dan wel.

scooter is voor mij ook echt strak ,
gewoon weg gaan waar je heen wilt , wat ik anders niet had gedaan te ver fietsen

op me fiets ree ik ook alleen mar door rood over de stoep en alles .
maar voor me eigen en andere veilig heid rij ik met scooter netjes (wel ontgrensd)

jij lult echt troep gewoon :| :L

een scoot is hellemaal niet zo duur, je maakt het zo duur als je zelf wilt. ik heb een neo's, daarin gooi ik alleen benzine. voor de rest kom ik overal. ik heb geen 1 keer nog me bougie of iets moeten vervangen, hij start altijd.

snelheid verveel ik me op dat ding absoluut niet, hij rijd 45 wat ik soms lekkerder vind rijden dan 100+.

politie heb ik absoluut geeen last van, hij is std, hij is verzekerd, en je hebt een helm op. waar moeten ze je dan zogenaamd naaien waar je bij staat. jij leunt zeker meteen voorover ofzo :L

het weer: speelt een rol, maar met dikke jas/regenkleding, ed kom ik altijd waar ik moet zijn, en is veel beter dan tegen de wind in fietsen, kom je tenminste niet uitgeput op je werk/school.

voor afstanden: als ik bij de ah moet zijn pak ik veel liever de scoot dan de auto, met de auto wordt ik hellemaal omgeleid, en met de scoot ben ik r binnen 5 min.

dus die voor en nadelen van je slaaaaaaan gewoon nergens op.

en met je 16 MAG je geen auto rijden. dus waarom je een scoot niet zou moeten kopen, snap ik niet. :|

net alsof een auto niks kost...
enne lijkt me niet handig als je project forum aan je moeder laat zien 8P
dan kan je meteen met je handje je scooter vaarwel zeggen :X
haha nog even doorzeuren :W
SUCCES *D

CingKorn said:
dat ding is volledig standaart. Maar ze zeuren al dat ik te lomp fiets :S

WHAHAHAHAHA!!!
Misschien is het dan maar beter dat je hem niet koopt. Klinkt alsof je n gevaar op de weg zou zijn. Je kan iemand flink pijn doen met een scooter hor, incl. jezelf.

doet het gewoon net als mij, je mag geen scooter in jouw geval, (ik heb er al 1 maar daar mag geen andere cilinder op, maar je wilt wel een andere cilinder) wat doe je: je koopt je scooter en stalt hem ergens, heb ik ook gedaan, een gewone straatscooter thuis en een evo- scooter ergens gestalt, of is dit lomp

gewoon net zolang zeuren tot je hem mag kopen en na een half jaar zet je er gewoon een andere uitlaat ofzo op en dan zeg je dat je een ce keurmerk koopt en sloop je bij een vriend gewoon prop eruit

gewoon doorzeuren scooter krijg je heus wel ouders nemen je alleen maar in de seik tegenwoordig

Euhm en je moet ook denken na een bepaalde tijd verkoop je je scooter waarschijnlijk als je voor je autorijbewijs gaat dus heb je mss al je geld terugverdient.

toto844 said:
Euhm en je moet ook denken na een bepaalde tijd verkoop je je scooter waarschijnlijk als je voor je autorijbewijs gaat dus heb je mss al je geld terugverdient.

ow ja na een half jaar zal ie het nog niet weten...:L
waar vind je die topics die zo oud zijn :?

ff reageren.

Dus een auto is goedkoper? Je wilt niet weten wat auto-onderdelen kosten :| Flitspalen/radarcontroles zijn niet zo aardig als sommige agenten. En daarbij betaal ik al gauw 50 euro als ik mn blikje vol wil tanken. Verzekering + wegenbelasting niet te vergeten. Files zijn ook altijd leuk, of kut straatjes waar je niet in mag rijden (en met een scooter wel).
Als je 16 bent is een scooter gewoon ideaal. 't Is je eigen keus of je er geld in pompt of niet.. ik heb 2 jaar std. onbegrensd gereden, en dat heeft me VEEL en VEEL minder gekost dan 't half jaartje autorijden tot nu toe. Dat je door de politie bekeurd wordt is je eigen schuld, als je niks fout doet kunnen ze je ook niks maken. Die ene keer dat ik op de rollers moest heb ik gewoon betaald zonder te zeiken.. rij sportief, betaal sportief.
Bovendien gaan de meeste 16-jarigen nog naar school, en is die afstand prima te overbruggen met een scooter. Uitzonderingen daargelaten..

Dus wat klets je nou :L

edit: lama, niet gezien dat een n00b dit bejaarde topic omhoog geschopt had

Last edited:
ouders van tegenwoordig, scooter is echt niet zo gevaarlijk hoor, hoe gevaarlijk het is maak je er zelf na en hoe jij anderen beoordeeld in het verkeer. Vaakwel word een ongeluk veroorzaakt door anderen waar jij dan de dupe van bent, maar als je normaal oplet dan is de kans super klein dat er wat gebeurd, en een goeie helm doet wonderen.

met een auto rij je jezelf eerder dood dan met een scooter.

heel lomp ja :X alsof je ouders niet merken dat er opeens een heel smak geld weggaat telkens ( naar je evo scootert)

edit: oeps:X laat een mod em dan maar snel closen