MinaRallyLC said:
Nou dat zal ik je uitleggen meneer de wijsneus.
Toen ik eraan begon was het meer een vervoers scooter. In eerste instantie verder wel leuk om een scooter te hebben, ik ontken dat ook niet. Maar er zitten meer nadelen aan dan voordelen. Ik vind dat dus niet leuk. Sommige mensen vinden het niet erg om hoge boetes te betalen. Maar ik vind dat wel erg. Waarom? omdat ik niet werk voor het incasso bureau. Momenteel is alles al duur en het word steeds duurder.
Mijn conclusie is. Voor op de openbare weg is een scooter gewoon waardeloos. Waarom?
*Slechte regels
*Politie naait je soms waar je bij staat
*Snelheid zuigt
*Slechte naam
*Kost je klauwen met geld (en niet zo`n beetje ook)
*Door het slechte weer heen (dus koud)
*Beperking lange afstanden.
Voor een auto zie ik gewoon veel meer voordelen dan een scooter ookal blijft een auto ook duur
*Je kan echt overal heen, lange afstanden geen probleem
*Makkelijk aan werk komen
*Je zit droog
*Lekker warm
*Regels zijn beter dan de bromfiets en je kan op sommige wegen harder
*Meer toekomst gerichter
Maar goed als je 18 of 23 bent denk je er net zo over.
Een scooter is pas leuk als er beter regels zouden zijn, beter kan je hem gebruiken voor op afgesloten terrein. Dan beleef je er pas echt wat aan.
jij lult echt troep gewoon :| :L
een scoot is hellemaal niet zo duur, je maakt het zo duur als je zelf wilt. ik heb een neo's, daarin gooi ik alleen benzine. voor de rest kom ik overal. ik heb geen 1 keer nog me bougie of iets moeten vervangen, hij start altijd.
snelheid verveel ik me op dat ding absoluut niet, hij rijd 45 wat ik soms lekkerder vind rijden dan 100+.
politie heb ik absoluut geeen last van, hij is std, hij is verzekerd, en je hebt een helm op. waar moeten ze je dan zogenaamd naaien waar je bij staat. jij leunt zeker meteen voorover ofzo :L
het weer: speelt een rol, maar met dikke jas/regenkleding, ed kom ik altijd waar ik moet zijn, en is veel beter dan tegen de wind in fietsen, kom je tenminste niet uitgeput op je werk/school.
voor afstanden: als ik bij de ah moet zijn pak ik veel liever de scoot dan de auto, met de auto wordt ik hellemaal omgeleid, en met de scoot ben ik r binnen 5 min.
dus die voor en nadelen van je slaaaaaaan gewoon nergens op.
en met je 16 MAG je geen auto rijden. dus waarom je een scoot niet zou moeten kopen, snap ik niet. :|