Probleem met ouders :/

CingKorn

Malaguti FireFox F15 DD
Ik heb een probleempje,

Ik wil een scooter, een vriend van m'n broer doet binnenkort zijn scooter weg omdat ie geslaagd is voor z'n rijbewijs. Ik kan zijn scooter goedkoop overkopen. Het geld is al lang allemaal bij elkaar. Alleen zijn m'n ouders nog het probleem. Ze vinden het te gevaarlijk, hoe kan ik ze overtuigen dat ik toch een scooter mag?

Advertisement - register to remove this

het ligt eraan of ie opgefokt is en zoniet dan kan je toch gewoon zeggen dat je er rustig mee rijd en na een tijd gewoon rustig opbouwen met de snelheid zei ik tegen mij ouders ook en nu lopenn ze nog te zeiken maar ze kunnen er toch niet vee tegen doen ga gewooon lekker me gang

maarjah ik zou gewoon zeggen dat je rustig en kalm rijd en doe je dat niet doe je gewoon de afwas is als deal haha 8P GEWOON EEN BEETJE SLIJMEN

en anders als je je certi heb dan koop je die scooter gewoon stiekem en rijd je gewoon naar huis dan kunnen ze toch niet veel meer doen omdat je hem toch al gekocht hebt doe ik vaak met snelle onderdelen haha

piaggotuning said:
en anders als je je certi heb dan koop je die scooter gewoon stiekem en rijd je gewoon naar huis dan kunnen ze toch niet veel meer doen omdat je hem toch al gekocht hebt doe ik vaak met snelle onderdelen haha

Als ik snelle onderdelen zou kopen en eronder zet , en ze komen er later achter magk ze er alsnog afhale

Dus ik denk niet als hij met een scoot thuis aankomt dat hij em mag houde , bij mij zouden ze em gewoon wegtyfe als et niet mocht :)

hahaha dan is is de enigste optie door blijfen zeuren totdat ze zeggen okey je mag hem kopen maar op 1VOORWAARDE en dat is dat je hem niet opvoert en dna zeg je gewoon jah pa of ma ik zal het echt niet doen met big smile en daarna nog effe een grote knuffel geven:henko:

dat weet ik wel zeker dat ze em wegdoen. :( ik moet ze volledig kunnen overtuigen. khad ze ook al 500 euro aangeboden, maar dan nog vonden ze et niet goed :( en voortaan totdat ik 18 ben de tafel dekken en afdekken vonden ze ook al nie goe :(

MinaRallyLC said:
begin niet aan die scooter!. Als je verstandig bent en je bent 18. Gewoon lekker gaan voor je rijbewijs! Heb je veel meer aan.

Hoezo niet, is de scooter niet goed? Of heb je spijt ervan dat jij een scooter hebt/had gekocht?

Mja een scooter gaat gewoon veel geld kosten , je kan beter een puch oid nemen en van je rest van je geld chill leven.

uitgaan , kleding ed.

zo doe ik het nu ook en ik kan alles doen wat ik wil ;)

je kan lullen wat je wilt, maar een scoot heeft bij mij veel plezier gebracht. toch een stuk vrijheid wat je ermee koopt. gaan en staan waar je wilt. wanneer je aan een auto toe bent, zul je het inderdaad zonde vinden als je een scoot hebt/had waar je veel geld in gezet hebt.

maar ik dus niet, zonder die scoot had ik niet al die dingen meegemaakt die ik nu dus wel heb. :) dus gewoon doen.

als het bij mij was, en ik had het geld dan had ik hem gekocht en dan pas gevraagd. zo mag ik alles houden (heb zowiezo geen moeilijke ouders) zolang je ze maar toont dat je er verantwoordelijk mee om kan gaan.

Juist, ik heb veel lol van me scooter , en ik kan zowiezo op me 18 niet ff een oto betalen dus rij nog lekker ff erop door ( offcourse haalk me rijbewijs en pak me ma's wagen :P )

Dus gewoon doen :)

speedwous said:
een scooter brengt ook absoluut veel plezier in mijn leven.... jah het kost een centje maar dan heb je ook wat.... en als je erraan sleutelt word je ook nog is behoorlijk technies

wel ff vermelden dat het sommige alleen lukt er wat van te leren enzo technish te worden, ken er genoeg die er alleen hard op achter uit gaan:P

Doorzagen

inderdaag gewoon doorzagen en voorbeelden geven van vrienden/meisjes die ook een hebben en zeggen dat hij standaard staat en echt inderdaad veel SLIJMEN, bij mij was het geen probleem, aangezien m'n broer er ook een heeft:p

Maar inderdaad, een scooter is ook veel leuker om mee rond te toeren en is natuurlijk veel stoerder ook :D

ik zou het jammer voor je vinden mocht je ECHT NIET mogen...

CingKorn said:
dat weet ik wel zeker dat ze em wegdoen. :( ik moet ze volledig kunnen overtuigen. khad ze ook al 500 euro aangeboden, maar dan nog vonden ze et niet goed :( en voortaan totdat ik 18 ben de tafel dekken en afdekken vonden ze ook al nie goe :(

Hoezo niet, is de scooter niet goed? Of heb je spijt ervan dat jij een scooter hebt/had gekocht?

Idd zoals al gezegd word een scooter kost een hoop geld. Het meeste gooi je eraan weg aan boetes. (ik tenminste niet, algemeen gezien)

Aan een auto heb je gewoon veel meer
Je zal het voor je werk nodig hebben, in een auto heb je veel meer comfort
Je mag harder dan een scooter. Is gewoon veel beter. Zie het ook eens toekomst gericht

MinaRallyLC said:
begin niet aan die scooter!. Als je verstandig bent en je bent 18. Gewoon lekker gaan voor je rijbewijs! Heb je veel meer aan.

Of wel aan beginnen, hij zegt niet dat het een project ofzo wordt. Ik weet niet voor welke afstanden je 'm wilt gaan gebruiken maar al moet je 10 km heen en 10 km terug is een scooter al best een fijn vervoersmiddel. Ik houd m'n scooter ook gewoon, puur omdat hij veel goedkoper rijd dan een auto en m'n snelle blok straks nog eens voor veel plezier gaat zorgen :)

MinaRallyLC said:
Aan een auto heb je gewoon veel meer
Je zal het voor je werk nodig hebben, in een auto heb je veel meer comfort
Je mag harder dan een scooter. Is gewoon veel beter. Zie het ook eens toekomst gericht

Het ligt er maar net aan. Ik moet tot m'n 20e dagelijks 10 km heen en 10 km terug. De scooter is voor mij gewoon veel goedkoper, auto heeft dan wel comfort maar dat boeit me op zo'n klein stukje niet.

Zolang je je scooter std. houd zul je er verder weinig kosten aan maken.

Een auto kopen terwijl je er eigenlijk niks aan hebt is ergere verspilling.

Back