Probleem met nieuwe cilinder

BWsnext

FireRox Rotterdam!
Ik had ff een vraagje,

ik heb een Yamaha BWs Next Generation met minarelli verticaal luchtgekoeld blok.

Athena alu 70
21 mm carb
Bidalot S2 Racing

Nou zit er een aprilia viper blok onder dat ik van iemand heb overgekocht met een Airsal cilinder, er waren toen wat mankementen en ik heb een athena 70 gekocht ,met een 21 mm Dell'Orto. Deze cilinder is inmiddels zo'n 200 km ingereden, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met afstellen :S

Er zat een power one koppeling in en ik heb er een hebo racekoppeling ingezet, ik heb voor de rest niet gekloot met rolletjes/trekveertjes en drukveer. Hij trekt wel beter met die koppeling.

Mijn probleem is nu:
hoe kan het dat mijn scooter veel beter trekt enzo als die koud is, dan als die warmgedraait is?

Als die koud is trekt die met gemakt op z'n achterwiel, maar als die warm is helemaal niet :S!!

Hoe kan het dat die beter rijdt als die koud is?!
Met een set-up als deze moet ik toch onafgesteld wel auto-wheelies kunnen trekken?
 
Advertisement - register to remove this

je moet de scooter ook afstellen wanneer die warm is , koud loopt een scooter altijd feller btw..

mja , je hebt dus een powerone koppeling en hebo variateur neem ik aan.

tja , afstellen is gewoon een kwestie van proberen , koop een goeie drukveer en wat rollen en ga testen zou ik zeggen.

begin eens met een Malossi gele drukveer zou ik zeggen
 
ik heb bij me standaard cilinder de thermostaat er uit gehaald zit naast je bougie.
bij een aerox blok laat de thermostaat pas vloeistof door bij 100 graden.
als je deze dus er uit haalt loopt er altijd vloeistof door je scooter.
wel grappig je kan het zien haal de thermostaat er uit leg hem in een bakje.
giet er kookend water op en je ziet dat die dan open gaat.
meschien heb je er wat aan groetjes.
 
raoultje said:
ik heb bij me standaard cilinder de thermostaat er uit gehaald zit naast je bougie.
bij een aerox blok laat de thermostaat pas vloeistof door bij 100 graden.
als je deze dus er uit haalt loopt er altijd vloeistof door je scooter.
wel grappig je kan het zien haal de thermostaat er uit leg hem in een bakje.
giet er kookend water op en je ziet dat die dan open gaat.
meschien heb je er wat aan groetjes.


lees jij wel? er staat namelijk dat er een LUCHTgekoeld blok onder zit.

verder is het niet verstandig om de thermostaat eruit te halen , de kans bestaat zelfs dat ie helemaal niet warm word dan ,de thermostaat zit erin zodat de cilinder sneller op bedrijfstemperatuur is , en hij gaat al vrij vroeg open , zeer zeker niet bij 100 graden want dan zou alles al kapot zijn...
 
melf #50 said:
lees jij wel? er staat namelijk dat er een LUCHTgekoeld blok onder zit.

verder is het niet verstandig om de thermostaat eruit te halen , de kans bestaat zelfs dat ie helemaal niet warm word dan ,de thermostaat zit erin zodat de cilinder sneller op bedrijfstemperatuur is , en hij gaat al vrij vroeg open , zeer zeker niet bij 100 graden want dan zou alles al kapot zijn...
sorry :)
 
melf #50 said:
lees jij wel? er staat namelijk dat er een LUCHTgekoeld blok onder zit.

verder is het niet verstandig om de thermostaat eruit te halen , de kans bestaat zelfs dat ie helemaal niet warm word dan ,de thermostaat zit erin zodat de cilinder sneller op bedrijfstemperatuur is , en hij gaat al vrij vroeg open , zeer zeker niet bij 100 graden want dan zou alles al kapot zijn...
test het maar met het kookende water verhaal:)
 
het water in een scooter word nooit echt 100 graden , alleen net voor de thermostaat , voor in de kop dus word het erg warm en daardoor gaat de thermostaat open , niet het hele systeem word zo warm , maar een heel klein gedeelte van het water.
 
Back
Top