probleem met mijn viva city

miikeey

Well-Known Member
Ik heb een probleem, namelijk dat mijn peugeot viva city een dip heeft tussen de 35 en 50 km/h. En ik weet niet hoe dat komt. Ik heb me carburateur, benzineslangtje, en membraam al schoongemaakt en alsnog blijft het probleem zich voordoen. Ik heb me lucht op 1,5 slag staan en verschillende spoeiers geprobeerd. Jullie vragen altijd naar setup's, laat ik die er maar gelijk bijzetten.

- 50cc DMP cilinder (:Lik weet het ) :p
- standaart carb (sproeier 70)
- ixil uitlaat (ontgrenst)
- standaart luchtfilter.
- 7,5 grams rollen
- standaart druk- en trekveren.

Ik ben benieuwd of jullie mij er iets over kunnen vertellen, want ik ben "radeloos".

owja, van stilstand tot 35 trekt hij goed, en bij 50 trekt hij hem goed door naar de 65 á 70
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zet eerst je sproeier eens goed. koffiebruin gekleurd moet je bougie worden. dan pas verder gaan testen met andere rolletjes, trekveertjes en drukveren.

nu ben ik iemand die geen ervaring heeft met een Ixil uitlaat maar 7,5 gram lijkt mij voor een ontgrensde uitlaat wat veel. wellicht wat lichtere rollen?
 
Ik vindt hem persoonlijk wel goed lopen, hij trekt nu goed, en heeft een top van 78 op de autoteller, iets sneller optrekken mag altijd , aar de top vindt ik nu we redelijk goed.:P
 
Er is maar 1 juiste afstelling.

Dus "ik vind hem wel goed lopen" hoeft niet perse wat te zeggen.. als jij bijvoorbeeld altijd teruglopers hebt gehad met veel toeren bij het wegrijden dus en nu evenveel toeren draait op je originele uitlaat klopt dat bijv niet terwijl jij het mss wel "goed vindt lopen" :)
 
viva city blok is toch het zelfde als die van een speedfight ??

ik dacht dat daar standaard 7 of 8 gram rollen in zaten

en dat zo een blok bij weinig toeren het beste is
 
Er zit standaard 8,5gram in, en idd Peugeot is een wat laagtoeriger blok dus heeft altijd zwaardere rollers als Minarelli of Piaggio.

Mijn ervaring is dat het met std rollers nog best lekker loopt, zwaarder werkte bij mij nadelig.
 
Er zit standaard 8,5gram in, en idd Peugeot is een wat laagtoeriger blok dus heeft altijd zwaardere rollers als Minarelli of Piaggio.

Mijn ervaring is dat het met std rollers nog best lekker loopt, zwaarder werkte bij mij nadelig.

standaard is 9 gram , geen 8,5 gram...

verder is een DMP best een goed cilindertje op Peugeot hoor.
 
Back
Top