Mijn broertje heeft een Aerox met het volgende:
Evo 70
Evo krukas pen 12
Gianelli Metal
21mm DO
sproeier 100
blauwe Polini membraan klepjes
orginele ontsteking
We hebben dit spul er sinds gister op, maar het wil voor geen meter lopen.
Het is net alsof de bougie kapot is, want de scooter wil niet op toeren komen en hij sputtert als een gek uit de uitlaat.
Soms komen er knallen uit de uitlaat, zo van pfffffsst (dit gebeurt overigens alleen als je het gas helemaal opendraaid), en je ziet bij de pot van de Metal aan de buitenkant de zwarte drap eruit lopen als je het gas een tijdje openhoud.......
Hoe kan dit in hemelsnaam??
We hebben al verschillende sproeiermaten geprobeerd van 85 t/m 115, en met het luchfilter op de carburateur of eraf, maar het help allemaal helemaal niets.
Ook hebben we verschillende bougies geprobeerd, allemaal met lange schacht, maar dit maakt ook niks uit.....
Wat we ook gedaan hebben is de cdi, bobine en de ontstekingplaat van een Aprillia SR hebben overgezet maar dit maakt allemaal niets uit.
Is het misschien zo dat de spie bij een Evo krukas anders is geplaatst dan bij een orginele krukas, zodat het ontstekingstijdstip veranderd?????
Is er iemand die dit al eens heeft meegemaakt of er ervaring mee heeft??
Sorry voor de lange topic.....
Alvast bedankt.
Evo 70
Evo krukas pen 12
Gianelli Metal
21mm DO
sproeier 100
blauwe Polini membraan klepjes
orginele ontsteking
We hebben dit spul er sinds gister op, maar het wil voor geen meter lopen.
Het is net alsof de bougie kapot is, want de scooter wil niet op toeren komen en hij sputtert als een gek uit de uitlaat.
Soms komen er knallen uit de uitlaat, zo van pfffffsst (dit gebeurt overigens alleen als je het gas helemaal opendraaid), en je ziet bij de pot van de Metal aan de buitenkant de zwarte drap eruit lopen als je het gas een tijdje openhoud.......
Hoe kan dit in hemelsnaam??
We hebben al verschillende sproeiermaten geprobeerd van 85 t/m 115, en met het luchfilter op de carburateur of eraf, maar het help allemaal helemaal niets.
Ook hebben we verschillende bougies geprobeerd, allemaal met lange schacht, maar dit maakt ook niks uit.....
Wat we ook gedaan hebben is de cdi, bobine en de ontstekingplaat van een Aprillia SR hebben overgezet maar dit maakt allemaal niets uit.
Is het misschien zo dat de spie bij een Evo krukas anders is geplaatst dan bij een orginele krukas, zodat het ontstekingstijdstip veranderd?????
Is er iemand die dit al eens heeft meegemaakt of er ervaring mee heeft??
Sorry voor de lange topic.....
Alvast bedankt.