Probleem!!! met Evo70

f15@skar

Well-Known Member
Mijn broertje heeft een Aerox met het volgende:
Evo 70
Evo krukas pen 12
Gianelli Metal
21mm DO
sproeier 100
blauwe Polini membraan klepjes
orginele ontsteking

We hebben dit spul er sinds gister op, maar het wil voor geen meter lopen.

Het is net alsof de bougie kapot is, want de scooter wil niet op toeren komen en hij sputtert als een gek uit de uitlaat.
Soms komen er knallen uit de uitlaat, zo van pfffffsst (dit gebeurt overigens alleen als je het gas helemaal opendraaid), en je ziet bij de pot van de Metal aan de buitenkant de zwarte drap eruit lopen als je het gas een tijdje openhoud.......

Hoe kan dit in hemelsnaam??

We hebben al verschillende sproeiermaten geprobeerd van 85 t/m 115, en met het luchfilter op de carburateur of eraf, maar het help allemaal helemaal niets.

Ook hebben we verschillende bougies geprobeerd, allemaal met lange schacht, maar dit maakt ook niks uit.....

Wat we ook gedaan hebben is de cdi, bobine en de ontstekingplaat van een Aprillia SR hebben overgezet maar dit maakt allemaal niets uit.

Is het misschien zo dat de spie bij een Evo krukas anders is geplaatst dan bij een orginele krukas, zodat het ontstekingstijdstip veranderd?????

Is er iemand die dit al eens heeft meegemaakt of er ervaring mee heeft??

Sorry voor de lange topic.....

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

er komt dus gewoon overbrande benzine uit de uitlaat,hehe ik weet precies wat dat is
smile.gif
.
Toen ik voor het eerst een cilinder verwisselde(weet niet of dit jullie eerste x is)heb ik de zuiger verkeerd om in gedaan
smile.gif
jaaaah heel erg slim,en toen deed ie net zo vaag ,omdat hij de niet goed afsluit blijft de carb. stromen gevolg: overbrande troep uit de uitlaat,maarja mijn scooter liep op het stationair draaien nog behoorlijk hard op top(70 corsa),maar kapte er na 150 km(jaah 150 km met omgekeerde zuiger)mee.
dus zou die zuiger toch nog ff checken of het zuigerveerslot boven zit en dus niet tegen de uitlaatpoort aan .
 
er staat ook een pijltje op

carterlek, ontsteking verneukt

onsteking zal het niet zijn omdat je je vliegwiel er weer een keer afgehaald hebt..

je carter is dus lek
 
mijn carter is niet lek ik heb hem al 2 keer uitelkaar gehaald en nieuwe pakking in gedaan mAAAR dat maakt niet uit.
volgens mij is het iets met de ontsteking ,
tijdstip is volgens mij verkeerd ofnie.....


[This message has been edited by f15 (edited 21 July 2001).]
 
Originally posted by Ruud:
er staat ook een pijltje op

carterlek, ontsteking verneukt

onsteking zal het niet zijn omdat je je vliegwiel er weer een keer afgehaald hebt..

je carter is dus lek


Ja, klopt, en dat pijltje moet naar de uitlaatpoort wijzen. Dus die zuiger zit er wel goed in.
 
Originally posted by f15:
mijn carter is niet lek ik heb hem al 2 keer uitelkaar gehaald en nieuwe pakking in gedaan mAAAR dat maakt niet uit.
volgens mij is het iets met de ontsteking ,
tijdstip is volgens mij verkeerd ofnie.....


[This message has been edited by f15 (edited 21 July 2001).]


wel nieuwe lagers gebruiken he?
 
Hij doet het alweer, we hebben inderdaad een massadraatje getrokken want de vonken kwamen van de carburateur af als ie tegen het blok aan kwam. Daarna was het goed! Keerringen en lagers zijn allemaal OK.

Maar bedankt voor de reply's.
 
Back
Top