Probleem met aerox, bougie's

Japs.

Well-Known Member
Hey, ik ben ff bezig met scooter van vriend van me, aerox dus... en we komen er egt niet uit...maar dan ook echt neit.
Als we een nieuwe bougie erin doen, dan doettie het ff goed... goed genoeg om de carb af te stellen. 68 in 21mm en hij is redelijk koffiebruin. Maar de bougie's gaan na een tijdje telkens verrot. Dan start die moeilijk en gaattie stotteren, alsof de sproeier te groot is. Dan rijdt die amper. Na een tijdje ook veel knallen uit de uitlaat en dan komtie niet meer vooruit. Bij de knallen uit de uitlaat komt ook rook achter de ontsteking vandaan (ja ik zei achter de ontsteking.).

Gister nieuwe CDI op gedaan en nog steeds hetzelfde probleem. Rijdt top tot na ongeveer 15 km. Dan is de bougie weer verrot 11.gif

Iemand een idee waar het aan kan liggen? met 12mm carb duurt het trouwens wel 2 keer zolang voordat de bougie kapot gaat...maar ik denk niet dat het aan de afstelling ligt...heb wel vaker met te grote/kleine sproeier gereden.

In ieder geval, het gaat om aerox met DR70RPM, shot, 21mm en p1 vario.
Massa draad heb ik al een keer getrokken, geen verschil.

Zelf willen we bobine ontsteking nog wel proberen, maar moet sowieso nog 3 dagen wachten. Wat vinden jullie er van? ohmy.gif
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb precies hetzelfde probleem laaste weken. Hij stotterd enzo en ik kom alleen op snelheid als ik maar half gas rij. Na alles nakijken een nieuwe bougie probeert en toen reed hij zo weer net als vroeger. En nu de laaste dagen begint hij weer hetzelfde te doen.
 
Ok, daar ga ik er 1 van halen denk ik :)
thnx...

Woensdag is alles weer open en dan gaan we weer wat proberen, moeten ook vliegwiel trekkertje halen. Jullie horen t nog :)
Welke bougie zat er nieuw in? Hoogst wss een "R".
Het is ook pas na een tijdje dat die gewone bougies kapot gaan. Het gaat gewoon goed voor 10tallen km, en dan zegt ie 'prut'.

ALs er rook bij je onsteking komt, kijk je best ff alle pakkingen na (begin s bij de uitlaat ;) ), alsook de keerringen.
 
nee, handchoke :)
wordt nauwelijks gebruikt... alleen om te starten maar meestal geven we dan ook gewoon een beetje gas bij.

en over die rook... ik heb een stuk carton naas de cilinder gezet, dat scheidt de cilinder dus van de linker carter helft en de rook kwam overduidelijk achter de ontsteking vandaan, keeringen checken we morgen.
 
Back
Top