Probleem keeway flash minarelli

Zwoeber

Member
Ik heb een probleem en kom er biet uit. Mijn starterkrans blijft meedraaien. Hier zit een nieuwe startkoppeling op. Starterkrans ook nieuw want de naaldlagers erin waren verbrand. Nu alles nieuw erin. Maar probleem blijft. Wie weet een oplossing
 
Advertisement - register to remove this

ik wil er best een foto bij zetten maar dan zie je nix. Onderdelen zijn nieuw. Alleen de starterkran blijft meedraaien waardoor de startmotor ook blijft meedraaien. Kan het zijn dat het komt door een te strakke snaar misschien?
 
Alles zit goed gemonteerd. Dat weet ik voor 99 procent zeker. Maar natuurlijk twijfel ik wel. Maar heb het al zo vaak eraf gehad om te kijken of ik het wel goed heb gemonteerd maar kan gewoon echt niets vinden. Schema en alles erbij gehad
Post automatically merged:

Ja het lijkt erop dat startkoppeling darop blijf hangen. Ik snap alleen niet waarom. Als ik met mijn hamden gaa draaien dan loopt hij eerst vrij en daarna dan neemt hij het tandwiel mee
 
Bij twijfel altijd controleren...
Het blijft echter wel wat vreemd dat het eerst vrijloopt en vervolgens het tandwiel meeneemt zonder gebruik te maken van de startmotor.

Ik vermoed dat deze momenteel niet goed op z'n plek zit waardoor er wat speling is ontstaan.
Wellicht het aandrijftandwiel zelf of de as van de startmotor...

En is alles goed gereinigd voor dat je het nieuwe spul plaatste?
Tonnetjes, busjes en veertjes goed geplaatst? Zie F.51 op het bestand:

Startgebeuren Minarelli replica.png

Misschien dat je wat aan het bovenstaande bestand hebt om er achter te kunnen komen waar het probleem precies zit.
Ook nog wat extra foto's ter ondersteuning.

drukveertje busje en tonnetje.png Binnenkant startkoppeling.png Tandwiel en startkoppeling.png Startkoppeling compleet.png
 
Last edited:
Dankejwel voor de uitleg die je eebij doet ik heb hier een foto. Is wel voor het schoonmaken. Bus nr E heb ik niet. Heeft er ook nooit in gezeten. Staat ook niet in de exploded view van de fabrikant. Zou dot het probleem kunnen zijn?
 

Attachments

  • Screenshot_20230223_191109_Gallery.jpg
    Screenshot_20230223_191109_Gallery.jpg
    318.4 KB · Views: 12
Zou dot het probleem kunnen zijn?

Nee, dat denk ik niet...
Het is ook wat verwarrend omdat het geheel staat weergegeven op F.53.

Echter zit (of behoort) dit onderdeel (afstand bus: E) al voor gemonteerd te zitten net zoals de ring (I) op F.50.
De startkoppeling met tandwiel et cetera (G, F en A) valt daar weer overheen.
Op de foto die jij gepost hebt zie ik deze ring (I) echter niet gemonteerd zitten?
 
Dat klopt ring (I) is er hier af. Omdat alles nog schoongemaakt moest worden. Nu is alles wel schoon. Ring (I) zit er omheen. Strarterkrans met naaldlagerring gemonteerd en dan de startkoppeling. Precies zoals op jou schema. Alleen afstandsbus (E) niet. Dit omdat deze er nooit is geweest
 
Is het probleem ontstaan na de plaatsing van de nieuwe starterkrans en koppeling? zo ja check dan even of deze exact hetzelfde zijn als de oude. bij montage trouwens zorgen dat asje van het tandwiel goed in de holte van de brug valt.
 
Is het probleem ontstaan na de plaatsing van de nieuwe starterkrans en koppeling? zo ja check dan even of deze exact hetzelfde zijn als de oude. bij montage trouwens zorgen dat asje van het tandwiel goed in de holte van de brug valt.
Nee ik heb de starterkrans en koppeling vervangen omdat de naaldlagers verbrand en vastgesmolten waren. Ook de rollen van mijn variateur gesmolten. Dus het hele spul is mee blijven draaien. Geen idee waarom
 
Is toch raar, enige manier waarop hij mee zou kunnen draaien is als de koppeling vast blijft houden lijkt me… loopt er iets tegen de starterkrans aan waardoor mee wordt getrokken?
 
Back
Top