PR2 spoeldoorgangen

Arno

HR IV Powah
Oi

Ik heb hier een pr2 voor pia lc nieuw!

En mij viel iets op, de spoeldoorgangen, wat heeft t voor nut dat mk het zo heeft gedaan?

arnorunner-DSC_0185.JPG


Moet ik dit zo laten of laten aanpassen?

mvg arno
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind dit maar heel apart. Ik kan me geen reden bedenken waarom ze dit zo hebben gedaan. Dan zou je in je carter al een 2delings van de spoelweg moeten hebben. En normaal gebeurd dat in het kanaal zelf.
 
als je naar de richting van de 2 spoelpoortjes kijkt dan zie je het vanzelf, de kleinere spoelers komen onder een ander hoek de cilinder binnen.

als je carter aan het aanpassen bent op deze spoelers is het zeer aan het raden om deze sturing erin te houden.

Joël heeft bij het tunen van mijn cilinder (polini) ook deze sturing aangebracht.
 
Last edited:
Het gaat hier om de spijl tussen de spoelkanalen in.

pr2_spoelers_mina.jpg


Op mijn mina cil zie je duidelijk dat de spijl in het kanaal zit en daar de wegen splitst.

Op de pic van topic starter is de spijl gelijk aan de voet en een mm of 3 breed en vlak afgedraaid
 
Lekker zo houden, hoogstens de kanalen iets groter maken zodat de spijl wat kleiner wordt, maar die richting moet je er gewoon in laten zitten, de hoofdspoelers staan zo gericht dat er wat minder mengsel verloren gaat door de uitlaatpoort.

Zie ook de 2F4race :
2fast4race_8.jpg
 
Last edited:
Zoals je kan zien zit er een groot verschil tussen de 2 spoelpoorten! Zoals ABT al zei, het is om te sturen


spoelgangen.jpg
 
Originally posted by Jacco
Welke cillinder is dat dan?
(Die opengewerkte)

ik denk dat gloomy het niet heeft gepost om de cil,
maar om te laten zien dat de stuurrichting van de voorste en de achterste spoelers dus heel erg anders kan zijn,
dus het gaat er niet echt om welke cil dit nou precies is......
 
Hans wat bedoel je precies? Die spijl is idd vlak gedraaid met cil voet!

Wat is niet netjes eraan? Afwerking is zker top!
 
maar dan zou ie echt meer van een halve centimeter afgedraait moeten zijn lijkt me?
met welke gedachte zou dat uberhaupt gedaan kunnen zijn?
 
dat lijkt me vrij logisch.
maar die brug loopt zoals het er op de foto naar uit ziet egaal met de rest van de spoelgang.
die zit normaal een stuk lager, en loopt wat dunner af.
dus hoe kan hij dan ineens zo egaal (en dik) zijn.
 
Back
Top