POWERBOX; Heeft iemand hier ervaring mee?

MaRossi

Banned
Ik las een artikeltje over een 'powerbox' voor op je scoot, dit zou voor minder benzine verbruik en snellere accelleratie kunnen zorgen....heeft iemand ervaring met zo'n ding?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb van een maat gehoord, dat het alleen op de wat brutere zetops een optimaal effect heeft
 
Ik heb em, je krijgt ietsje meer trekkracht als je bijv. uit de bocht komt (( voor de bocht gas los, kom je uit een bocht geef je weer gas ))
 
Dit is leuk, heb je bv een sr max met evo70, c16 en 21mm heb je tot de 40 teller erg aangename autowheelies, dan heb je er weinig aan. Powerdoos is gewoon nutteloos.

Originally posted by Prozhen
Ik heb em, je krijgt ietsje meer trekkracht als je bijv. uit de bocht komt (( voor de bocht gas los, kom je uit een bocht geef je weer gas ))
 
Ja powerbox heb je niet echt nodig, et ziet er wel leuk uit.
Je krijgt er een handleiding bij waar alles netjes staat uitgelegd (hoe je moet monteren enz).
elke noob kan dat.
 
Hmm, ik vraag hoe je dat monteert omdat de wouten hierzo nogal 'technisch' zijn, als er dus een balgje aan m'n carb. hangt dat weet ik nu al dat ie 'em eraf gaat slopen of in ieder geval gaat vragen wat dat is.

Daarom vroeg ik mij af waar die komt te zitten, en hoe zichtbaar dat is, oftewel onder m'n kappen (Aerox) of aan de buitenkant?

Greetz,

FastForward
 
Hmm laat ik het toch maar eens proberen, waar kun je zo'n powerbox kopen? Gewoon bij dealer bestellen? Of ergens op internet met postorder?
 
ik las dit op scootparts.nl

27-8785 Malossi Viton.
Reserve brandstof reservoir.
MACSI: Malossi Automatic Chambre System Induction.
-Principe: Het MACSI variabele reservoir maakt gebruik van overtollige brandstof die bij gas afsluiten overblijft in het spruitstuk. Deze brandstof wordt weer gebruikt bij het accelereren wanneer de motor de extra brandstof goed kan gebruiken. De werking geschiedt geheel automatisch door de drukverschillen in het spruitstuk.
-Voordelen: Geeft maximale prestaties af bij elk toerental. Compensatie en verlaging van het gebrek aan brandstof veroorzaakt door de moeilijke brandstofvoorziening in het critische toerengebied. Het verhoogd de motorprestaties en kan leiden tot brandstofbesparing.

Wordt geleverd met duidelijke montage instructie. Past op alle scooters.

mischien heb je er wat aan

ps ik ken iemand die heeft het op zijn fox en merkte er wel iets van,niet echt dat je zegt vet wat een verschil,
maar hij trekt wel beter op nadat je het gas heb losgelaten.
 
jep die fox heeft dan ook 70cc,21 cab enz ik weet het niet maar heeft veel veranderd
ik heb er op gereden voor en na de powerbox maakt wel wat uit
op mindere setups niet
 
Nou als het zo het werkt op brute setups moeten jij en ik er ook maar eens eentje aanschaffen, niet waar Ruud? Past wel bij je malossi-liefde eigenlijk :):d:p
 
Om dat bevestigingsding in je spruitstuk te krijgen moet je toch wel schroefraad kunnen tappen. Dus hou er ff rekening mee voordat je hem koopt. Ik heb mijn spruistuk afgewerkt met 2 komponenten alluminium, om er zeker van te zijn dat er geen valse lucht aangezogen kan worden. En ik heb een schroef waarmee ik mijn membraam en spruitstuk bevestigt vervangen door een tapeind. Je moet toch je powerbox verticaal bevestigen? Alleen minder dat de slang een knik maakte. Ik heb het T-stuk aan 1 kant dichtgebrand en daarmee het probleem van de knik ook opgelost. Alleen balen dat er een scherpe hoek in zit.

Ik heb geen idee wat het doet, ik heb teveel onderdelen tegelijk vervangen. Ik hoop dat het een wat bredere powerband geeft op mijn brommer(50cc).

Weet iemand trouwens waarvoor je dat T-stuk moet gebruiken.?Wat voor invloed heeft de lengte van de slang op de werking/prestaties?

En zo lang vind ik een nsr spruistuk niet, 1,9 cm op zijn kortste punt.
 
Back
Top