Power 1 dagrijverlichting

Raj.

New Member
Hallo ik heb dus power 1 ledjes ( de dagrijverlichting) aangesloten en de eerste paar weken werkte ze wel.En van de week deed ik me contact aan en werkte ze heel slecht ze geven amper licht. de knipperlichten werken wel. weten jullie misschien wat er kan zijn ?

Alvast bedankt Raj
 
Advertisement - register to remove this

Staan ze op gelijk spanning , wisselstroom vinden ledjes niet prettig.
Als het goed is gelijk spanning
Post automatically merged:

Heb je soms die scotch locks gebruikt en maken die nu misschien slecht contact?
ze hebben idd een scotch locks maar ik heb ze al vervangen. ik heb de accu gemeten en spanningsregelaar die zijn allebei goed. ik weet niet of jullie hier iets aan hebben maar mijn startmotor draait wel maar hij start de scooter niet
 
Last edited:
Hoe bedoel je dat , neemt hij de motor niet mee rond , of slaat de motor niet aan . Dat de startmotor wel draait , en de motor niet mee neemt , had ik ook bij mijn scooter , was de accu / spannings regelaar , accu werdt niet geladen , daardoor draaide op een gegeven moment wel mijn startmotor , maar niet snel genoeg om de bendix te laten uitslaan . Accu geladen , regelaar vernieuwd , en doet het weer prima .
Meet het voltage over de accu polen eens , als je de motor start. Is dat alle maal oke , is waarschijnlijk de bendix niet goed
 
Heb je soms die scotch locks gebruikt en maken die nu misschien slecht contact?

Hoe bedoel je dat , neemt hij de motor niet mee rond , of slaat de motor niet aan . Dat de startmotor wel draait , en de motor niet mee neemt , had ik ook bij mijn scooter , was de accu / spannings regelaar , accu werdt niet geladen , daardoor draaide op een gegeven moment wel mijn startmotor , maar niet snel genoeg om de bendix te laten uitslaan . Accu geladen , regelaar vernieuwd , en doet het weer prima .
Meet het voltage over de accu polen eens , als je de motor start. Is dat alle maal oke , is waarschijnlijk de bendix niet goed
de motor slaat niet aan, de bendix is nieuw. hoe moet ik de spanningsregelaar meten waarschijnlijk heb ik dat dan verkeerd gedaan
 
Ik zou eerst eens de spanning over de accu polen meten terwijl je start . Als de motor versneld stationair draait , moet de spanning over de polen 13 tot 15 volt wezen , dan wordt je accu goed geladen , en is je regelaar in orde . Je kan ook even ( als het kan ) proberen te starten met een extra accu van b.v. een auto , met startkabels .
Post automatically merged:

de motor slaat niet aan,
Dus hij wordt wel rond gedraaid met de start motor ? Vergeet dan het boven staande , en check of je een vonk hebt
 
Ik zou eerst eens de spanning over de accu polen meten terwijl je start . Als de motor versneld stationair draait , moet de spanning over de polen 13 tot 15 volt wezen , dan wordt je accu goed geladen , en is je regelaar in orde . Je kan ook even ( als het kan ) proberen te starten met een extra accu van b.v. een auto , met startkabels .
Post automatically merged:


Dus hij wordt wel rond gedraaid met de start motor ? Vergeet dan het boven staande , en check of je een vonk hebt
oke top zal ik doen. kick start werkt wel dat betekent toch dat ie vonkt?
 
oke top zal ik doen. kick start werkt wel dat betekent toch dat ie vonkt?
Ja dat wel maar is mij nu niet duidelijk of de startmotor wel of niet de motor rond draait ? Of de startmotor in het luchtledige draait .
Heb je de bendix vervangen door dit probleem , en is het niet verdwenen , of had dat een andere oorzaak ?
 
Ja dat wel maar is mij nu niet duidelijk of de startmotor wel of niet de motor rond draait ? Of de startmotor in het luchtledige draait .
Heb je de bendix vervangen door dit probleem , en is het niet verdwenen , of had dat een andere oorzaak ?
de startmotor draait wel maar hij pakt de bendix niet hard genoeg zodat ie hem kan starten. ik heb nu ff fotos gemaakt van me ledjes want ik heb alles gemeten en het zegt dat de accu en spanningsregelaar goed is. de ledjes geven minimale licht
 

Attachments

  • IMG_2752.jpeg
    IMG_2752.jpeg
    68.2 KB · Views: 6
  • IMG_2751.jpeg
    IMG_2751.jpeg
    57.6 KB · Views: 6
Sorry maar van de foto's kan ik geen kaas maken , je moet met een multimeter de spanning van de accu meten , terwijl je start , dan kun je zien of de spanning in elkaar kukelt . De startmotor draait dus niet hard genoeg , hieraan helpt ook geen nieuwe bendix . Kan je hem met een b.v. auto accu ernaast , met startkabels , als je dat hebt , eens proberen . En als hij loopt meet dan nog eens de spanning over de accu polen , bij versneld stationair draaien moet deze tussen de 13 en 15 volt zijn
 
Back
Top