This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Post je Huisdier(en) !

Status
Not open for further replies.
Klote man, hoop niet dat het met mijn kat gebeurd

(tony) Blair is zijn naam. (alleen blair dus)
Bij het kiezen uit het nest heb ik 5 minuten na de geboorte de lelijkste gekozen omdat die altijd het mooiste worden. En dat was een goede keus want hij heeft echt een mooie vacht en houd het ook zo.



 

nestje van 3 jaar gelede
hebben er wel meer gehad maar na 3 keer is het niet meer goed voor de hond ofzo:S
maar het is zk lache om groot aantal over de vloer te hebben lopen
 










130x50x50, nog niet af; hoekstrips.
Roodkopzalmpjes
1 soort corydorassen
3 soorten garnalen
4x Hoplosternum thoracatum (die donkere meerval)
 




Vandaag weer een nieuw dier bij de rest van me dieren

Paleosuchus palpebrosus.

Worden max 1m/1,2m en daar doen ze dan 10 jaar over ofzo.
Is nu anderhalf jaar oud en 40cm ongeveer
 
en wat wil je doen als hij die lengte bereikt?
ziet er nu wel leuk uit, vergelijkbaar met een groene leguaan of wateragame..

maar ben je ook van plan op een gegeven moment een habitat voor dit dier te crearen ter grootte van je woonkamer?
 
omg, dat is wel vet

maar wat doe je ermee als ze 1 meter groot zijn, lijkt me toch sterk dat je ze dan nog steeds thuis hebt, ofwel?

edit: Rico was net ietsje eerder
 
met 1 meter is die gewoon nog te houden. word ook niet zo fors als een normale kaaiman. Ik hou zulke dieren alleen als ik ze ook kan houden anders niet. Ben al met de reptielenhobby 5 jaar bezig ofzo. En ter grootte van een woonkamer is niet nodig. Eerder een slaapkamer maja heb die ruimte daarvoor. Bij deze link zie je een foto van een bijna volwassen paleosuchus

http://students.ou.edu/S/Donald.B.Shepard-1/Don-with-Paleosuchus.jpg

Zoals je ziet is het een mini dier vergeleken met een andere soorten. Veel mensen hebben het idee dat je met een krok of kaaiman een monster in huis haalt wat bij dit dier niet het geval is. Impuls aankoop is het ook niet want het kreng kost al duur genoeg 8p . Snap ook best dat sommige denken waaronder jij rico dat mensen een kaaiman ofzo nemen om stoer te doen. Maja heb zelf een hekel aan mensen die zo een dier nemen om voor de familie te showen of wat dan ook en ze houden in de badkuip
 
Last edited:
oooooooooh op die foto valt de grootte inderdaad mee..
2 meter is dus neus tot staart gemeten..
Nee inderdaad dan is het nog wel te doen gast

't zijn mooie reptielen om naar te kijken..

Wat heb je nog meer allemaal?
I bet u have some snakes?
 
Status
Not open for further replies.